Evil-Duck Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Drunkenvalley skrev (7 minutter siden): Me er i Haugesund, er ikkje Bertel O Steen her! ? Hehe, tenkte bare siden du skrev om dagstur til stavanger kunne dere stikke til Bertel O Steen der, men selvfølgelig greiest om du har en forhandler som er nærmere Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Just now, Evil-Duck said: Hehe, tenkte bare siden du skrev om dagstur til stavanger kunne dere stikke til Bertel O Steen der, men selvfølgelig greiest om du har en forhandler som er nærmere Ah, slikt sett ja. Det funker, men er litt smått poengløst sida Bauge er veldig nærme. Litt av problemet med å reise til Stavanger er jo at verksted, osv, også eventuelt sannsynleg blir der? Som ikkje er veldig attraktivt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Service kan en ta hvor som helst med mindre en kjøpe seg service avtale. Men i forhold til garantisaker må en nok bruke den forhandleren en kjøpte bilen fra tror jeg? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 3 hours ago, Evil-Duck said: Service kan en ta hvor som helst med mindre en kjøpe seg service avtale. Men i forhold til garantisaker må en nok bruke den forhandleren en kjøpte bilen fra tror jeg? Eg foreså meg at du kanskje måtte bruke merkeverksted om ikkje anna... om enn berre fordi eg ikkje veit kva kompetanse å forvente ved andre sjapper slikt sett. Men det er kanskje eit intet-problem. Trur jaggu meg eg er den einaste i umiddelbare familien min som har kjøpt bil ny, så lite info blant oss om slikt. ? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Evil-Duck skrev (11 timer siden): Service kan en ta hvor som helst med mindre en kjøpe seg service avtale. Men i forhold til garantisaker må en nok bruke den forhandleren en kjøpte bilen fra tror jeg? Der tar du nok feil. Sånn var det før, men ikke nå lenger. Eneste kravet nå for at garantien fortsatt skal gjelde er at du tar bilen til et godkjent bilverksted. Trenger ikke å være merkeverksted. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Hanhijnn skrev (Akkurat nå): Der tar du nok feil. Sånn var det før, men ikke nå lenger. Eneste kravet nå for at garantien fortsatt skal gjelde er at du tar bilen til et godkjent bilverksted. Trenger ikke å være merkeverksted. Jeg forstår hvordan innlegget mitt kunne missforståes, jeg mener ikke at en mister garanti ved å ta service på andre verksted, men at dersom en garanti situasjon oppstår må du mest sansynlig til forhandleren/forhandler kjeden du kjøpte bilen med for å få utført garantiarbeid Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Evil-Duck skrev (Akkurat nå): Jeg forstår hvordan innlegget mitt kunne missforståes, jeg mener ikke at en mister garanti ved å ta service på andre verksted, men at dersom en garanti situasjon oppstår må du mest sansynlig til forhandleren/forhandler kjeden du kjøpte bilen med for å få utført garantiarbeid Ah, da er jeg med. Det stemmer selvfølgelig. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Ja, gjer meining. Og ja, då friste det ikkje med tur til Stavanger eller Bergen for å fikse! I det minste er det ikkje som skrekkhistoriene til karen som køyrde 9 timer for å bli fortalt at "Ingenting er galt" hos Tesla da... ? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 Utvalg anbefaler å fjerne fritaket for elbil i bomringene: https://www.regjeringen.no/contentassets/2d35d852867b474cba9cc75735c654cd/1409_utvalgsrapport-framtidige-inntekter-i-bomringene.pdf Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Wisd0m skrev (15 timer siden): Utvalg anbefaler å fjerne fritaket for elbil i bomringene: https://www.regjeringen.no/contentassets/2d35d852867b474cba9cc75735c654cd/1409_utvalgsrapport-framtidige-inntekter-i-bomringene.pdf Høres jo kjempesmart ut om de vil ha folk over på EL. 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Usikker på om fjerning av både fritak og redusert takst i et jafs er riktig. Fjern først fritak, og så juster opp taksten. Det burde være rimeligere for EL enn det er for diesel og bensin synes jeg. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Generelt er bompenger bortkasta penger virke det som, om formålet er å sanke inn penger til vegarbeid. Betre måter å gjere det på... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Drunkenvalley skrev (9 minutter siden): Generelt er bompenger bortkasta penger virke det som, om formålet er å sanke inn penger til vegarbeid. Betre måter å gjere det på... Alle fylkespolitikere vil gjerne ha styreplass i bompengeselskap. Det er lukrativt og derfor svært populært. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 (endret) https://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2020/09_September/20200915_VW_Presentation_Ulbrich_UBS.pdfhttps://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2020/09_September/20200915_VW_Presentation_Dahlheim_UBS.pdfhttps://www.volkswagenag.com/presence/investorrelation/publications/presentations/2020/09_September/20200915_VW_Presentation_Bagschik_UBS.pdf VW har altså fyrt igang startskuddet. Mye artig å lese der. Første "wave" med rundt 26 millioner elektriske biler (mot 2030), burde da være godt nok for de fleste? Innen 2022 så skal alle produktporteføljer ha et tilbud gjennom MEB plattformen. Alt fra kassebil til by-bil altså. Og som man ser, så vil det komme nye modeller på løpende bånd, nå som platformen er ferdig. Det som er betydelig her, er det Kinesiske markedet. VW har satset enormt der nede, og det vil sprute ut biler og modeller der. Altså er det der elbilene først vil ha god avanse. MEB fabrikker vil være: Zwickau : 2019. Dresden: 2020 Anting: 2020 Foshan: 2020 Emden: 2022 Hannover: 2022 Chattanooga: 2022. Endret 15. september 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 Veit nokon kor det er hurtigladere over 50 kW langs E18 mellom Oslo og Tockfors egentlig? Kjedelig at det ikkje er synleg på ladekart eg kan finne. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 (endret) Legg inn reiserute her så får du opp de ladestasjoner som er der https://www.ladestasjoner.no/kart/ edit: ser jeg missforsto spørsmålet men lar det stå likevel Endret 17. september 2020 av Evil-Duck Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 oophus3do skrev (På 15.9.2020 den 11.01): Første "wave" med rundt 26 millioner elektriske biler (mot 2030), burde da være godt nok for de fleste? Hvor mange fossilbiler har de planlagt i samme periode? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 bshagen skrev (37 minutter siden): Hvor mange fossilbiler har de planlagt i samme periode? Har ikke fulgt med på det siden det ikke er så interessant. Hvorfor spør du? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 oophus3do skrev (Akkurat nå): Har ikke fulgt med på det siden det ikke er så interessant. Hvorfor spør du? For om man ser i det større bildet, så kan man se om tallet du presentere er imponerende eller ikke, basert på den faktiske strategien selskapet fører. Produktene de produserer er ofte veldig avslørende for den faktiske strategien de fører. F.eks hvis de fremdeles ønsker å produsere millioner av fossilbiler i 2030, så er det svært lite imponerende 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 (endret) bshagen skrev (10 minutter siden): For om man ser i det større bildet, så kan man se om tallet du presentere er imponerende eller ikke, basert på den faktiske strategien selskapet fører. Produktene de produserer er ofte veldig avslørende for den faktiske strategien de fører. F.eks hvis de fremdeles ønsker å produsere millioner av fossilbiler i 2030, så er det svært lite imponerende Hvilken strategi hadde du hatt om du allerede satt med nesten 20 fabrikker som produserte biler som man tjente penger på, og du måtte finne en måte å erstatte produksjonslinjer med biler man tapte penger på? De kan ikke gjøre som en nyoppstartet bedrift, som kan ploppe ned en ny fabrikk og bare starte. De må faktisk erstatte biler i gammel produktportefølje med nye produkter frem til en ny produktportefølje, mens de beholder markedsandelene frem mot kvartalstall som skal pressenteres mot investorer. Den satsningen du ser her, er faktisk kapasitet som fjernes fra produkter de tidligere tjente penger på, mot biler som såvidt kanskje de vil tjene penger på. Altså er problemet rimelig stort, og de kan ikke hente penger i markedet slik andre kan for å subsidiere satsningen sin. Endret 17. september 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå