Kaplan Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Den der vises ikke i displayet, det er det som er problemet:) Jeg vil vite hvordan jeg kan få den frem! Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Kaplan skrev (12 minutter siden): Den der vises ikke i displayet, det er det som er problemet:) Jeg vil vite hvordan jeg kan få den frem! Ta bilde av display a, er ikke den alltid der? Er en stund siden jeg solgte min. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Husker jeg feil når det var denne modellen som kun viste batteristatus i visse kjøremodus? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg mener det ikke kunne endres, slik som det bildet var postet tidligere her. Kan være en endring på faceliften jeg ikke er klar over. Ved å velge sport får man litt andre farger, men var ikke noen endring på batteritemp/rekkevidde. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Nå har kona akkurat stukket av med den, men skal ta et bilde! 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Kaplan skrev (1 time siden): Nå har kona akkurat stukket av med den, men skal ta et bilde! Instrument cluster displayet er satt til redusert visning. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Jøss. Oppfører ioniq 5 seg sånn i Norge også? Det er jo helt latterlig 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 (endret) Sjekk at denne ikke er avkrysset. (jeg hadde ix3 frem til desember 22) Endret 26. mai 2023 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 (endret) Nimrad skrev (1 time siden): Jøss. Oppfører ioniq 5 seg sånn i Norge også? Det er jo helt latterlig Leste litt om dette og måtte prøve med Audien, Skodaen og en bil som blir lansert senere. Alle tre lyser ved normal rekuperasjon. Det er EU regler om dette så jeg mistenker at Ioniq 5 er et merkelig unntak.. og siden du poster det her må dette være snakk om den norske modellen og et problem i Norge? Endret 26. mai 2023 av Retroman Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 4 minutes ago, Retroman said: Leste litt om dette og måtte prøve med Audien, Skodaen og en bil som blir lansert senere. Alle tre lyser ved normal rekuperasjon. Det er EU regler om dette så jeg mistenker at Ioniq 5 er et merkelig unntak.. og siden du poster det her må dette være snakk om den norske modellen og et problem i Norge? Nevnes i videoen at EU har regler som gir mening, så Ioniq 5 i Norge har kansje annen software? Vært morro om noen med ioniq 5 her hadde testet. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Retroman skrev (21 minutter siden): og siden du poster det her må dette være snakk om den norske modellen og et problem i Norge? Jeg vet ikke hva som er tilfelle i Norge, videoen snakker om USA. Håper og tror det er andre regler her, men sånne ting som dette kan jo skje i en overgangsperiode. Hvis det ikke er sånn i Norge/EU så er det utrolig spesielt om de har utviklet en egen ("farlig") løsning for USA. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Nimrad skrev (2 timer siden): Jøss. Oppfører ioniq 5 seg sånn i Norge også? Det er jo helt latterlig Europeiske modeller oppfører seg helt annerledes enn dette. Her er en brite som utfører samme testen 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Nimrad skrev (6 timer siden): Jøss. Oppfører ioniq 5 seg sånn i Norge også? Det er jo helt latterlig Dette er nok antageligvis bare i USA. I Europa må bremselysene være røde, ikke oransje, og de skal lyse så snart farten dempes med en viss prosent, nettopp for å unngå de farene som den oppførselen der ville ført til. Og slik er det nok i de fleste land ellers. Men USA er kjent for noen sære regler, og her har Hyundai/Kia tatt et uheldig valg ved å ikke beholde dette i USA og. Interessant nok, det er ikke ulovlig å gjøre dette på Europeisk vis i USA, selv om de kunne beholdt oransje farge på kombolysene, som endel visstnok er veldig nøye på pga design... 1 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 (endret) Husker jeg var hos BMW i usa og snakket med dem om dette med lys og dynamiske blinklys. Som kjent har jo usa regler for orange markeringslys på siden foran (hva faen dette skal være godt for - til syvende og sist best løst med en orange pære på siden i hovedlykt. Men se på Audi R8 Euro vs US = fysj), men i tillegg har de en regel om at blinklys bak ikke kan fade ut mot sidene, men hele blinklysfeltet må lyse konstant når blinklyset aktiveres. Hvilket betyr at blinklysene som vi i Europa er blitt mer og mer glad i er umulige i usa og globale bilprodusenter får en hodepine til når de slipper Euro/amerikanske modeller. Endret 26. mai 2023 av Retroman Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 Snowleopard skrev (På 26.5.2023 den 23.13): I Europa må bremselysene være røde, ikke oransje, og de skal lyse så snart farten dempes med en viss prosent, nettopp for å unngå de farene som den oppførselen der ville ført til. Tesla sine bremselys kommer jo på så snart bilen mister fart. Men de har i tillegg en ekstra konservativ variant la jeg merke til idag: Jeg kjørte nedover i en bratt og laaang undersjøisk tunnel, og lot cruisekontrollen holde farten kontant. Dette medførte jo kraftig regenerering i flere minutter, og det overrasket meg å se at bremselysene lyste hele veien ned selv om farten ikke endret seg i det hele tatt, men på 80 hele tiden! Det var først når bakken begynte å flate ut i bunnen at bremselysene slukket (selv om farten selvfølgelig holdt seg på 80 både i bunn og veien opp). Her har altså Tesla tenkt at: "normalt ville man måtte bremse her for å holde farten nede, så da lar vi bremselysene lyse selv om farten er kontant" (Har dere forresten lagt merke til at nødblinken på Tesla flasher i høyt tempo mens man bremser skikkelig hardt...!) 1 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 ozone skrev (20 minutter siden): Tesla sine bremselys kommer jo på så snart bilen mister fart. Men de har i tillegg en ekstra konservativ variant la jeg merke til idag: Jeg kjørte nedover i en bratt og laaang undersjøisk tunnel, og lot cruisekontrollen holde farten kontant. Dette medførte jo kraftig regenerering i flere minutter, og det overrasket meg å se at bremselysene lyste hele veien ned selv om farten ikke endret seg i det hele tatt, men på 80 hele tiden! Det var først når bakken begynte å flate ut i bunnen at bremselysene slukket (selv om farten selvfølgelig holdt seg på 80 både i bunn og veien opp). Her har altså Tesla tenkt at: "normalt ville man måtte bremse her for å holde farten nede, så da lar vi bremselysene lyse selv om farten er kontant" (Har dere forresten lagt merke til at nødblinken på Tesla flasher i høyt tempo mens man bremser skikkelig hardt...!) Har mistenkt at bilen min (Hyundai Kona) gjør noe tilsvarende, ihvertfall lys på i nedoverbakker), men har ikke vært mulig å bekrefte/avkrefte for sikkert, da det er for mye trafikk som gjør at lysene fra bilene bak eller som kommer i motsatt retning, gjør det vanskelig å se om det er mine lys eller refleksjoner fra andres. Eller at det røde lyset blir blendet ned av lyset fra de andre bilistene, så jeg tørr ikke si for sikkert. Må jo tross alt fokusere på veien forn meg. Dessuten er jeg overbevisst om at baklysene mine er alltid på, enten jeg kjører bare på kjørelys-innstilling, hovedlampe-instilling er valgt eller den står på automatikk, så da blir det vanskeligere å kontrollere om det bare er at lysene er på, eller om bremselysene går på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 Mulig flere biler har dette ja. Er litt enklere å se hos Tesla siden man har en visuell bil på skjermen som viser hvilke lys som er på. Kinesiske biler bruker jo å ha tilsvarende så der kan man kanskje også se. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 Det lyste på animasjonen ja. Men bremselyset i bakvinduet er også umulig å ta feil av i mørket. På min model 3 kan jeg slå av alle lys når bilen står i ro, men disse "signatur-lysene" øverst på frontlysene er alltid på når bilen er i Drive. Litt irriterende å ikke kunne flytte bilen til og fra lading i mørket uten at hele nabolaget ser det.😇 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 ozone skrev (4 minutter siden): Det lyste på animasjonen ja. Men bremselyset i bakvinduet er også umulig å ta feil av i mørket. På min model 3 kan jeg slå av alle lys når bilen står i ro, men disse "signatur-lysene" øverst på frontlysene er alltid på når bilen er i Drive. Litt irriterende å ikke kunne flytte bilen til og fra lading i mørket uten at hele nabolaget ser det.😇 Kjører man alene, på rett strekke i mørket, så går det nok greit å se det. Men med andres lys, med blendede refleksjoner i tunnelvegger, så er det ikke så lett når man samtidig må følge med på trafikken. Jeg vet selvsagt at bremselysene går på når jeg bremser/retarderer med regenerering, men som sagt ikke like lett å se når man har "konstante" lys nedover i f.eks. tunnelen under Oslo sentrum, om det er vanlige baklys eller sterkere bremselys. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. mai 2023 Del Skrevet 28. mai 2023 Snowleopard skrev (Akkurat nå): Kjører man alene, på rett strekke i mørket, så går det nok greit å se det. Men med andres lys, med blendede refleksjoner i tunnelvegger, så er det ikke så lett når man samtidig må følge med på trafikken. Nå var jeg alene i tunnelen og autostyring var på, så jeg kunne tillate meg å se på lysene litt lenger enn jeg ellers hadde turt🤨 Du får gjøre som han i videoen over; montere et GoPro bak på bilen...😂 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå