Complexity Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 7 minutes ago, Drunkenvalley said: Det også... gjere den lite. Elbiler trenge den da vel ikkje for noko? Eine tingen eg likte enormt med BMW i3 var at dei hoppet over å ha midtkonsoll tvers over hele stedet. Det ga meg mykje beinrom i ein elles tilsynelatende liten bil. Nja, er veldig praktisk å ha oppbevaring der. I min midtkonsoll har jeg harddisker, spillkontrollere, alle slags usb ledninger og ellers en del rot. Men kan lukke alt igjen så er ikke synlig. Men i den skodan vil jo alt ligge åpent. Model S hadde heller ikke senterkonsoll orginalt, men det var meget populært å kjøpe en 3eparts konsoll å montere i tomrommet så virker å være noe folk vil ha. Etterhvert kom vel Model S med senterkonsoll fra fabrikk. Men skulle nok valgt ingenting kontra den fjøla Skoda har valgt. Endret 1. september 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 2 minutes ago, Complexity said: ... Ein ting er å ha "ein" midtkonsoll av ein type. i3 har ein midtkonsoll, men den er ikkje i vegen for beina dine. Det kjente eg var luksus. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Ja i3 sin løsning er ganske bra. Beste fra begge verdener. Både oppbevaring, koppholder og plass til en handlepose i senter. Endret 1. september 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Når me snakke om ting eg ikkje begripe at er utilgjengelig... keyless entry i biler. i3 kunne ha det om eg ynskja lange ut 25 høvdinger til. For i3 er det einaste formen av keyless dei hadde utover knapp på nøkkel... Eg syntes det var mykje penger for lite praksis. Men eg kjem ikkje på andre EV biler som har skikkelig keyless i det prisområdet heller. Dvs at du kjem opp til døra, legg hånda på håndtak og... opplåst. Ingen knapp for å låse opp. Berre ein knapp for å låse på vegen ut. Det er noko eg savne frå 2007 RAV4'en eg hadde. ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Honda e har sprett-ut håndtak, keyless entry, keyless/buttonless start og åpen midtkonsoll som standardutstyr. Men standardutgaven begynner på 266.000kr, og du må svelge kameler med rekkevidde som du ikke må på en nyere i3. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Leaf har da hatt dette som standard på alle modeller i nesten 10 år nå. En liten knapp på døra da, men likevel. Det funker svært bra og er opplåst i samme øyeblikk som du trykker på knappen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) E-Soulen har og en knapp på håndtake for å åpne bilen med nøkkelen i lomma, men den folder ut speilene når jeg nærmer meg bilen uten at jeg trenger å trykke på noe, så syns egentlig at de og kunne låst opp dørene i samme prosess, siden bilen faktisk da har teknologien innebygd til å føle når jeg nærmer meg, men for nok bare finne meg i å trykke på knappen på håndtaket "Oh, the Humanity!" . Endret 1. september 2020 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Knapp på døra for å låse opp er ok, det er berre ikkje kva eg sikte til når eg uttrykke samn for keyless entry. 2007 RAV4 hadde knapp, men den var berre for å låse. Straks du la hånda på håndtaket var den opplåst. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Har ikke alle biler slike knapper, enten touch eller fysisk? Jeg mener det er for å hindre at bilen låser seg opp for fremmede om du er for nær den, så den bruker signalstyrke (?) i kombinasjon med knapp/touch for å låse opp bilen. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Eg kan sjå den om "nær bilen" er tåkete, men eg måtte vera såpass nærme med nøkkel i mi erfaring at det er ein ekstrem case. Om eg ikkje var innafor arms rekkevidde av døra var det no bueno. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Men den prepper gjerne bilen når du er 3-4 meter fra den, slik som å folde ut speiler, sprette ut håndtak, blinke med lysa o.l. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 1 minute ago, Gavekort said: Men den prepper gjerne bilen når du er 3-4 meter fra den, slik som å folde ut speiler, sprette ut håndtak, blinke med lysa o.l. Heilt ærleg skulle eg gjerne sjå at bilen ikkje folda ut speilene før eg låste opp bilen. Merke eg er meir forvirrende enn praktisk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Ser ikke poenget med å folde inn speil i utgangspunktet med mindre man bor i sentrum av Nice med trange gater. Men heller for mye enn for lite om du spør meg. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Just now, Gavekort said: Ser ikke poenget med å folde inn speil i utgangspunktet med mindre man bor i sentrum av Nice med trange gater. Men heller for mye enn for lite om du spør meg. For meg er det ein fin visuell påminnelse om bilen er låst eller ikkje slikt sett. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) 8 hours ago, Drunkenvalley said: Heilt ærleg skulle eg gjerne sjå at bilen ikkje folda ut speilene før eg låste opp bilen. Merke eg er meir forvirrende enn praktisk. Det med å folde speil må jeg slå av på min bil. Så snart det er litt frost og is så hører man hvorfor speilene må få stå i ro ? Ellers har jeg keyless på en firmabil, og der er noe skikkelig dritt! Det funker jo som det skal, men nøkkelen må byttes batteri på 2 gang i året siden den hele tiden prøver å kommunisere med bilen. Samme gjelder jo reservenøkkelen.. Bruker jo selvfølgelig ukurante batteri og som er litt pjesk å få tak i og det er alltid noen som stikker av med nøkkelen i lomma.. (bilen kan heldigvis fortsatt kjøres med da, men skal man stoppe den og kjøre videre må den kveles og ikke stoppes på knappen) Men funker greit på Teslan da siden mobilen er nøkkel og som oftest alltid oppladet. Funker sikkert bedre på moderne biler med keyless og. Kjekke med Teslan er at jeg kan gi remote accsess også. Om noen trenger å flytte bilen min kan jeg låse den opp og starte den selv om jeg er på andre siden av kloden. Endret 2. september 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Ganske tragisk ift det de har vist, men den skal "vistnok" komme i slik utgave senere. Ellers ser den vell helt ok ut. Men koret vill nok ikke ha den, har jo ikke integrert skjerm. Det har jo vært ett stort problem for model 3(i følge koret). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Håndtakene på model S er min visuelle påminnelse om at dørene er skikkelig lukket og bilen låst når jeg fjerner meg fra den. Brette inn speilene gjør jeg bare om sommeren av samme grunn som Complexity. Den trådløse nøkklen og reservenøkkelen fungerer bra men den trenger jo batteri den også. Tror jeg skifter CR2025-batteri en gang i året eller noe sånt. Har alltids en 10-pakk med sånne liggende i batterihylla mi. Men jeg irriterer meg litt over er at hvis jeg skal oppholde meg nært bilen så må jeg enten godta at håndtakene går inn og ut stadig vekk eller legge fra meg nøkkelen som har fast plass i lomma (og ingen andre faste plasser, derfor kommer en fobi for å rote den bort når jeg gjør det). Det skjer f.eks hvis jeg klipper gress, mekker tråskykkel eller gjør andre ting i oppkjørselen. Bilen burde utvidet eller krympet nær-sonen når den oppdager at jeg gjentagende ganger beveger meg rett utenfor og rett innenfor nærsonen. Endret 2. september 2020 av Simen1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Kan ikkje relatere til ein nød for å skifte batteri ofte sjølv, men høyres fælt kjedelig ut. I dei årene eg hadde RAV4'en bytta eg batteri ein gong. Det var ikkje akkurat skrekkelig fælt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Tror det er ganske vanlig at de bytter batteri når en leverer inn bilene på service, vertfall slik det var med RAV4en til foreldra mine. Pappa sin nøkkel fungerte alltid da det er den som blir med inn på service, mens mamma sin har jeg måtte bytte batteri på et par ganger Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 bzzlink skrev (12 timer siden): Det var en skikkelig styggsak! ? Men så kan jeg ikke fordra BMW heller, og det er ingen tvil om hvor de hentet inspirasjonen fra. Dette er nesten så jeg forventer et søksmål fra BMW her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå