Evil-Duck Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Selv er jeg såpass lang at jeg har setet nesten helt bake og på laveste stille så den funksjonen gjorde ikke så fryktelig mye for meg, men helt sikkert en kjekk funksjon for andre litt mer kortvokste Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Mulig det er fordi jeg har kjørt BMW så lenge, men stolen skal være helt bak og tippet bakover. Jeg er heldigvis ung og sprek, så jeg trenger ingen assistanse for å komme meg inn og ut av bilen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Jeg var og ung og sprek helt til en diger volvo smadra leafen min, nå er jeg bare ung Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 1 hour ago, Drunkenvalley said: Ja. Eg har sjølv skrudd den av, sida posisjonen den velje er litt knoven for meg imo. Så litt kjedelig at eg ikkje kunne definere ein komfortabel posisjon å forlate bilen frå sjølv... Er det profiler på setene? Ville vært en enkel sak å kunne justere det selv da. Kommer kansje i en oppdatering. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 7 minutes ago, Complexity said: Er det profiler på setene? Ville vært en enkel sak å kunne justere det selv da. Kommer kansje i en oppdatering. Du kan lagre to profiler, men eg gidde ikkje endre det når eg skal inn og ut. ? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Det er vel en ting E-Soulen mangler som hyundai "søskene" har, seteprofiler/memory. Nå er det riktignok kun jeg som bruker bilen så jeg har ikke store behovet for det. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 6 hours ago, Drunkenvalley said: Det er absolutt forbetringspotensiale her, heila sørpa med apper og greier er rett og slett rotete gitt at me er i 2020 - kva skjedde med tappe kort, eller enda betre kommunikasjon med bilen direkte? Men det er ikkje så skrekkelig fælt normalt. Sånn jeg har skjønt det så er det begrensninger i BankAxept som gjør at det blir klønete å ha vanlig kortautomat på laderne. Når man fyller bensin så stapper man inn kortet først, og så gjøres det en reservasjon på kortet på 1500,- Når man er ferdig fylt så slettes denne og man belaster den virkelige summen. Sånn jeg har skjønt det, så er det begrensninger i hvor lenge det kan gå fra man gjør reservasjon til belastningen skjer. Og når noen potensielt kan stå der i over 2t, (eller 12t ved AC lading) så får man ikke belastet kortet fordi det har gått for lang tid fra reservasjonen skjedde. Men dette burde kunne løses ved at man gjør på samme måten som når man parkerer. At man velger hvor lenge man vil betale for når man kommer, men så kan man avslutte parkeringen ved å bruke det samme kortet en gang til. Når jeg tenker etter så vil man jo da måtte ha parkeringsvakter som sjekker at folk faktisk kommer og henter bilen kanskje, men det problemet har man vel uansett. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 På Chademo er det selve ladepluggen og derav laderen som står for låsingen av pluggen til bilen, hadde det vært likt på CCS kunne en jo løst dette ved å ta betalling ved endt lading og ta bilen til gissel frem til betaling er fullført 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 6 minutes ago, bzzlink said: ... Eg jobbe hos eit selskap som burde vite dette, så eg spurte litt rundt. I første omgang reagere kollegaene mine på at det ikkje er store vitsen med ein 1500 kr reservasjon på elbiler gitt batteristørrelsen. ? Men kor lang tid ein session kan vera har me ikkje fasit-svar på på ståande fot visst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Om man hadde kunnet betale med NFC-brikka på mobilen ville det jo vært en klar forbedring bare dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 bzzlink skrev (1 time siden): Sånn jeg har skjønt det så er det begrensninger i BankAxept som gjør at det blir klønete å ha vanlig kortautomat på laderne. Når man fyller bensin så stapper man inn kortet først, og så gjøres det en reservasjon på kortet på 1500,- Når man er ferdig fylt så slettes denne og man belaster den virkelige summen. Sånn jeg har skjønt det, så er det begrensninger i hvor lenge det kan gå fra man gjør reservasjon til belastningen skjer. Og når noen potensielt kan stå der i over 2t, (eller 12t ved AC lading) så får man ikke belastet kortet fordi det har gått for lang tid fra reservasjonen skjedde. Men dette burde kunne løses ved at man gjør på samme måten som når man parkerer. At man velger hvor lenge man vil betale for når man kommer, men så kan man avslutte parkeringen ved å bruke det samme kortet en gang til. Når jeg tenker etter så vil man jo da måtte ha parkeringsvakter som sjekker at folk faktisk kommer og henter bilen kanskje, men det problemet har man vel uansett. Noen hoteller har vel også en slik reservasjon, men som kun tilbakebetales etter endt opphold og "godkjent" ikke-rasert rom, altså som regel mye mer enn 12 timer etter innsjekk. Og uansett så er jo BankAxept et norsk nasjonalt betalingssystem så det burde uansett være mulig for ladeoperatørene å ha en dialog med de og kanskje løse problemet. Drunkenvalley skrev (54 minutter siden): Eg jobbe hos eit selskap som burde vite dette, så eg spurte litt rundt. I første omgang reagere kollegaene mine på at det ikkje er store vitsen med ein 1500 kr reservasjon på elbiler gitt batteristørrelsen. ? Men kor lang tid ein session kan vera har me ikkje fasit-svar på på ståande fot visst. 1500 kr gjelder bensin/diesel og der gir det jo helt ok mening. Det stemmer at det ikke er noen fasit på maks tid for en ladesesjon, men det løses enkelt ved å ta litt godt i så det blir uhyre sjeldent begrensninga rammer noen. F.eks sette en makstid på 4 timer for DC og 24 timer for AC. Og skulle det nå være en luring annenhvert skuddår som finner på noe så sært som å sette 5A ladehastighet på en 100 kWh Tesla på AC-utgangen så får det bare være at denne luringen støter på et en sær begrensning. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) 17 minutes ago, Simen1 said: 1500 kr gjelder bensin/diesel og der gir det jo helt ok mening. Det stemmer at det ikke er noen fasit på maks tid for en ladesesjon, men det løses enkelt ved å ta litt godt i så det blir uhyre sjeldent begrensninga rammer noen. F.eks sette en makstid på 4 timer for DC og 24 timer for AC. Og skulle det nå være en luring annenhvert skuddår som finner på noe så sært som å sette 5A ladehastighet på en 100 kWh Tesla på AC-utgangen så får det bare være at denne luringen støter på et en sær begrensning. Siktet mer til at videreføring av høg reservasjon ikkje er ein reell nød for elbiler, så me er ikkje bunden til å bruke same scenarioen med elbiler. Og med session sikter eg til levetida på kortet i systemet, ikkje ladetida. Dvs det er ei tidsgrense frå start av betaling til den blir automatisk avlyst. Endret 31. august 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Bjørn går gjennom hvilke billige elbiler på finn man burde gå for og ikke. Ganske lærerikt om noen er på jakt 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Fint at videoen eksistere, men det var litt mykje stream of consciousness meir enn det var hjelpsom info opplevde eg. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Hva synes dere om Skoda Enyaq? Synes det var kult interiør på den. Overrasket over at de får lov til å bruke hele grillen som kjørelys Den ser bedre ut en id4 i hvert fall, det skulle ikke så mye til. Ser endel BMW her når grillen blir delt med lys https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53917 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Blir vel helt grei den. Ligner veldig på BMW ja, spesielt i sort. Mange vil nok slakte den på grunn av skjermen da. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Eg skjønne ikkje attraksjonen med ein stor, feit midtkonsoll. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Til SUV å være så ser den grei ut, men jeg er rimelig lei av SUVer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 3 minutes ago, Drunkenvalley said: Eg skjønne ikkje attraksjonen med ein stor, feit midtkonsoll. Den midtkonsollen der så meget upraktisk ut ja. Alt for åpen og lite plass til ting. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 (endret) 9 minutes ago, Complexity said: Den midtkonsollen der så meget upraktisk ut ja. Alt for åpen og lite plass til ting. Det også... gjere den lite. Elbiler trenge den da vel ikkje for noko? Eine tingen eg likte enormt med BMW i3 var at dei hoppet over å ha midtkonsoll tvers over hele stedet. Det ga meg mykje beinrom i ein elles tilsynelatende liten bil. Endret 1. september 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå