Evil-Duck Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Complexity skrev (1 minutt siden): Han fyren hos Dinside har jo da 77.18% kapasitet igjen etter 4 år, så ikke så veldig langt unna det grafen viser selv etter oppdateringen. Mulig ganske spot on siden den ikke viser mer enn 2år på 30kWh pakken og peker mere nedover på slutten. Hvordan funket det med den oppdateringen i 2018? ble folk innkalt eller var det bare noe de fikset om man kom med bilen på service? estimatet etter 5 år er 80% så er nok ikke helt på villspor nei. Tror ikke det var noe tilbakekalling for å få inn oppdateringen men ble lagt inn ved service, men dette vet jeg ikke sikkert da jeg aldri hadde denne bilen. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Har du nybilen din nå forresten Evil-Duck? Leste nett gjennom tråden din. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Ja fikk den for nesten 3 uker siden etter mye styr med forhandler og veivesenet grunnet div ferie avvikling og en selger som gikk fra å være kjempe hjelpsom før kontrakten var skreven under til nesten umulig å få tak i etter, ikke videre imponert av BoS avdelingen jeg kjøpte bilen fra så langt kan jeg si. Men er kjempefornøyd med bilen så langt, har dog ikke fått testet den kjempe mye da langtur enda ikke er så aktuelt for meg etter ulykken, men håper på å få tatt den på en skikkelig langtur når helsen bedrer seg, har tross alt 6 uker med ferie til overs ?. Lite stemningsbilde av bilen 3 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Nice. Flott sak du har der ja. Ja, heilomvending i kundeservice har eg opplevd mykje av. Eg hadde eit inntrykk at forhandleren her var seriøs, med eit godt hode på skuldrene, men det var direkte snodig for meg i hvertfall når eg skulle ha bilen inne til service. Kanskje eg er kresen, men når eg sa eg trengte ein bil for jobb mens min var på service forventa eg litt betre enn bunnslammet frå 2010, som slet med å dra seg opp Boknafjordtunnelen, som ikkje hadde fungerende klokke eller radio, og som var tom for drivstoff når eg fekk nøklene... Men det skulle eg vera takknemlig for visst, for vanligvis var det hele 500 kr for utleie av ein av bilane deiras elles. Nei, tenk kor fælt det hadde vært... ? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 (endret) Om jeg sammenligner overtagelses prosessen fra Nissan Leafen i 2018 mot Kia E-Soulen så ser en hvor de brydde seg om kunden vertfall. Ved overtagelse av Leafen kom jeg til forhandleren, betalte den egenandelen jeg skulle og ble ledet inn til et eget lite showroom der Leaf'en sto prepper klar med ei diger sløyfe på panseret, fikk blomster bukett, kake og en skikkelig gjennomgang av bilen slik selger var sikker på at jeg var fornøyd med klargjøringsjobben og at vi ikke fant noen feil eller mangler, uken etterpå fikk jeg tekstmelding fra selgeren hvor han lurte på hvordan det gikk å at jeg ikke skulle stusse med å ringe når som helst om jeg skulle lure på noe. Etter kontrakt var skrevet og bilen ble bestilt fra fabrikk var og oppfølgingen helt perfekt med hyppige oppdateringer på hvordan ting lå ann. Rett og slett et kjempeinntrykk av butikken som var Auto 8-8 i Ålesund Ved overtagelse av Soulen kom jeg inn fant selgeren, betalte det jeg skulle, fikk nøklene og det var liksom det, bilen sto ute, bremse hadde en del overflate rust av å ha stått ute så lenge og hele lakken var full i nupper fra antirust behandlingen som klargjøring ikke hadde fått bort tydligvis. Inni coupen var det limrester fra plast som var fjernet overalt og flere plasser plasten ikke var fjernet i det heletatt. Var og en skade på et speilhus og en del swirls i klarlakken jeg merket etter jeg hadde fått bilen hjem. Så ganske krise kundebehandling dette her kan en si. Jeg hadde bilen inn til detailer for keramisk coating noen dager etter jeg tok ut bilen og han var ganske sjokkert over hvor stygt de hadde herjet med lakken, men han ordnet det meste slik jeg faktisk fikk litt nybil følelse. Kommer nok til å sende inn en klage til BoS sentralt etterhvert da jeg opplevde dette som alt for dårlig selv om jeg "bare" kjøpte en kia fra de. Endret 25. august 2020 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Eg tenkte ikkje stort over overtagelsen, men eg hadde forsåvidt sjefen på huset som håndterte det. Og det hjalp jo litt på inntrykket, sjølv om han virket litt usikker på korleis bilen funka når han skulle presentere den. Ingen kake eller sløyfe da. Det var første service når eg blei sur på dei. Greit nok var det berre ein nybil til 300 flate, men forventa litt meir av bilen eg fekk låne. For eksempel ein bil kor alt faktiskt teknisk fungerte, og tanken startet full. Og at om eg våge kommentere på det prøve dei ikkje påstå at eg er utakknemlig for at eg fekk låne skrapet gratis når dei ikkje hadde tilbydd anna... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Når jeg hadde Leafen på service fikk jeg låne en flunkendes ny Nissan Qashqai, helt gratis uten at jeg engang spurte om lånebil. I tillegg beklaget de stort at jeg ikke fikk låne en elbil så jeg skulle heller ikke fylle tanken når jeg kom tilbake med den ? 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 1 minute ago, Evil-Duck said: Når jeg hadde Leafen på service fikk jeg låne en flunkendes ny Nissan Qashqai, helt gratis uten at jeg engang spurte om lånebil. I tillegg beklaget de stort at jeg ikke fikk låne en elbil så jeg skulle heller ikke fylle tanken når jeg kom tilbake med den ? Faen til luksus, kjente eg blei misunnelig av tanken. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Ja i det lange løp tror jeg nok forhandlere tjener mye på å ha skikkelig kundebehandling. Hadde de bare solgt en annen elbil enn Leaf skulle jeg uten tvil ha kjøpt med de igjen. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Ja. Einaste grunnen til at eg ikkje tenker ta forretninga mi andre steder for service er at forhandleren eg har i dag er bokstavlig talt rett nede i gata... Trenger berre trille bort bilen og gå hjem no som eg jobbe hjemmekontor, og sida eg veit kva skvip dei gjere med utlån av bil kunne eg alltids ta hjemmekontor om eg framleis jobba på Stord. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Evil-Duck skrev (38 minutter siden): Om jeg sammenligner overtagelses prosessen fra Nissan Leafen i 2018 mot Kia E-Soulen så ser en hvor de brydde seg om kunden vertfall. Ved overtagelse av Leafen kom jeg til forhandleren, betalte den egenandelen jeg skulle og ble ledet inn til et eget lite showroom der Leaf'en sto prepper klar med ei diger sløyfe på panseret, fikk blomster bukett, kake og en skikkelig gjennomgang av bilen slik selger var sikker på at jeg var fornøyd med klargjøringsjobben og at vi ikke fant noen feil eller mangler, uken etterpå fikk jeg tekstmelding fra selgeren hvor han lurte på hvordan det gikk å at jeg ikke skulle stusse med å ringe når som helst om jeg skulle lure på noe. Etter kontrakt var skrevet og bilen ble bestilt fra fabrikk var og oppfølgingen helt perfekt med hyppige oppdateringer på hvordan ting lå ann. Rett og slett et kjempeinntrykk av butikken som var Auto 8-8 i Ålesund Var mye samme opplevelsen jeg hadde da jeg blei overlevert min E-NV200 Evalia i mars 2019. Fikk ikke kake ved overtakelse men grundig gjennomgang av bilen før overlevering, god oppfølging fra bestilling og til nå inkludert første service med gratis lånebil. Så om neste nybilkjøp blir dårligere blir jeg skuffet. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Nå forventer jeg også kake. 2 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Evil-Duck skrev (8 timer siden): Ja i det lange løp tror jeg nok forhandlere tjener mye på å ha skikkelig kundebehandling. Hadde de bare solgt en annen elbil enn Leaf skulle jeg uten tvil ha kjøpt med de igjen. Der er Lexus helt konge i allefall. Ble servert både drikke og mulighet for å ta seg mat hver gang jeg var innom der med bilen. ? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Mobile AS var også veldig bra etter min mening når jeg skulle hente bilen. Den stod klar i showroom'et, nyvasket, nypolert og full-ladet. Fikk også full igjennomgang av bilen og appen, som nesten var litt irriterende siden jeg ville ut å kjøre. Fikk også med en bagasjeromsmatte til en verdi av 1200 kr, vinterdekk på dekkhotell frem til vinteren, og en drikkeflaske i glass. Har aldri kjøpt nybil før, men synes dette virket bra. Så får vi se hvordan det blir med servicer og sånt etterhvert 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Ikke noe å klage på utleveringen av min bil heller. Fikk riktignok ikke sløyfe men en ren og pen bil. Måtte vente 10 minutt så de kunne gnikke seg ferdig. Så var det bare en visuell inspeksjon (kan være mye rart på Tesla) men fant ingenting å klage på. Så signerte jeg bare digitalt på Tesla.com og fikk da tilgang til bilen med appen på telefonen min og kunne suse avgårde. Fikk spørsmål om jeg trengte noe gjennomgang men etter sikkert 100+ timer med video av bilen på YouTube så kunne jeg sikkert mer enn fyren hos Tesla. Var dog mye trøbbel før jeg fikk bilen. Fikk totalt 4 fakturaer tilsendt ? måtte heldigvis bare betale en av dem men virket som det var litt rot i systemet. Service trenger jeg dog ikke tenke på siden bilen ikke har serviceintervall. Smører bremser og bytter filter selv da det heldigvis er veldig enkelt. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Eg er ikkje overbevist om at mangel på serviceintervall er positivt, men smaken er som baken som ein seie. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 (endret) 1 hour ago, Drunkenvalley said: Eg er ikkje overbevist om at mangel på serviceintervall er positivt, men smaken er som baken som ein seie. Nja, når man leser hva service går ut på så er det veldig kjekt å kunne gjøre det selv uten å miste garantien. Her er service på en Nissan Leaf: Skifte av pollenfilter (gjør jeg selv, er vel fakrisk video på skjermen i bilen som viser hvordan det gjøres) Batterikontroll med utskrift (???) Demontering, rengjøring og smøring av bremser (enkelt jobb å fikse selv) Ca. 40 kontroll-, justerings- og smørepunkter iht. serviceskjema (sliter med å finne dette serviceskjema noe plass. Hva i alle dager er alt som må smøres å justeres? Dørhengsler?) Karosserikontroll (??) Fabrikkoppdateringer (OTA) Skifte av bremsevæske (hvert 2. år) (bremsevesken må kontrolleres iallefall, men det kan man gjøre selv eller få hvilket som helst verksted til å gjøre) Skifte av frostvæske (hvert 5. år) (batterivannet på Tesla er vel annbefalt å bytte etterhvert men ikke nødvendig) Kan alltids ta service om jeg vil, men passer jeg på bilen selv så der jeg ikke på det som nødvendig. Skjønner godt at Ola nordmann uten garasje og verktøy heller vil betale for service da. Og bruker vel bare å koste noen tusen. Her er forøvrig en som tok 15000 service på sin Hyundai Kona og går gjennom punktene: Endret 26. august 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 (endret) Spørsmålet er mindre "er dette noko ein kunne gjort sjølv," det er heller at det etableres ein tydelig historikk på når ting blir gjort. Og at det blir gjort. Endret 26. august 2020 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Akkurat det er vel irrelevant så lenge man planlegger å beholde bilen. Det viktige er at alt som bør gjøres blir gjort. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2020 Del Skrevet 26. august 2020 Drunkenvalley skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er mindre "er dette noko ein kunne gjort sjølv," det er heller at det etableres ein tydelig historikk på når ting blir gjort. Og at det blir gjort. Den historikken kan man lage selv også. Veit om flere seriøse folk som fører servicehefter selv f.eks, det er ikke noe i veien for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå