Trestein Skrevet 9. november 2022 Del Skrevet 9. november 2022 bzzlink skrev (1 time siden): Ja, gjenstår bare forbruk, bagasjeplass, vekt, toppfart og akselerasjon, så er de der. Det er nok høyt på prioriteringslista for folk som kjøper sedaner til 1.2 mill. 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 9. november 2022 Del Skrevet 9. november 2022 bzzlink skrev (1 time siden): Ja det begynner å komme noen alrighte biler. Men det er langt mellom noen som er en alright totalpakke for oss lønnsmottagere Enyaq er veldig nærme, men har ikke kontroll på forvarmingen enda tror jeg? Og så var det de 5-7 milene den går kortere da Det er sant, en vannvittig god totalpakke - men ikke uten mangler. Om man ikke er begrenset i like stor grad av overnevnte faktorer finnes det alternativer som kan tilby ting ikke Tesla har fått til ennå. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 bzzlink skrev (9 timer siden): Enyaq er veldig nærme, men har ikke kontroll på forvarmingen enda tror jeg? Og så var det de 5-7 milene den går kortere da Men så har du leveringstiden da... Og de som har ventet over ett år allerede og fortsatt ikke ANER når de får bilen sin, de må ut med mellom 40000 og 50000 kr for å komme ut av kontrakten. De er fanget i et limbo... 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 (endret) Nei de må ikke det. Når ventetiden er å anse som urimelig kan du forvente å få trekke deg fra kontrakten uten bruddgebyr. Men hvorfor skulle man det? Jeg er en av de som venter på en fullspecca Enyaq Sportline, og har ventet siden i fjor sommer. På et tidspunkt sjekka jeg om jeg kunne trekke meg fra kontrakten da jeg bytta jobb og fikk ny bil derfra som vi bruker istedet, men da jeg så prisene på Finn så beholder jeg skodaen og selger den med rundt 100k fortjeneste. Endret 10. november 2022 av Retroman 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 Retroman skrev (3 timer siden): Nei de må ikke det. Når ventetiden er å anse som urimelig kan du forvente å få trekke deg fra kontrakten uten bruddgebyr. Hva er definisjonen på "urimelig ventetid" da? Kjenner to personer som har fått den beskjeden fra sin forhandler, og derfor bare "må" vente på Enyaq'en i stedet for å kunne kjøpe en annen bil. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 (endret) Billig å tanka elbiler i morgen. https://e24.no/boers-og-finans/i/veg4Jl/aarets-desidert-laveste-stroempris-i-soer-norge?fbclid=IwAR2TImnq1d9aoWEH_87FJpxnORzmXgHZybrf_cZVBhsi7BFLZnNO83nWYVM Den laveste kWh-prisen fredag blir mellom klokken 0400 og 0500 på natten i Midt- og Nord-Norge, da på 0,07 øre. Prisen per kWh blir på sitt laveste i Sørøst-, Sørvest- og Vest-Norge 0,04 øre. Endret 10. november 2022 av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 (endret) Kjappt spørsmål om den saken elbil24 la ut, om rekkevidde osv på Bz4x, hvorfor skriver ikke flere om dette? 🤔 Endret 10. november 2022 av Duriello Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 (endret) 13 minutes ago, Duriello said: Kjappt spørsmål om den saken elbil24 la ut, om rekkevidde osv på Bz4x, hvorfor skriver ikke flere om dette? 🤔 Flere av de som tester bilen? Er vel ikke så veldig mange andre som har testet bilen enda? ABCnyheter testa bilen tidligere i år men det var i Spania hvor varmeapparatet neppe stjal like mye rekkevidde. Men generelt så viser tester at bilen ikke er suveren akkurat. Tror det er meget dårlig valg av Toyota å ikke satse hardere på elektriske biler. https://electrek.co/2022/11/08/tesla-tsla-earns-8-times-more-per-car-than-toyota/ Endret 10. november 2022 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 Complexity skrev (40 minutter siden): Tror det er meget dårlig valg av Toyota å ikke satse hardere på elektriske biler. Enig. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 Duriello skrev (1 time siden): Kjappt spørsmål om den saken elbil24 la ut, om rekkevidde osv på Bz4x, hvorfor skriver ikke flere om dette? 🤔 Det står ikke "Tesla" på panseret. Litt spøkefullt sagt, men "ingen" bryr seg om den bilen, derfor skaper ikke overskriftene noe klikk. Merket det samme selv da jeg kjøpte en Outlander PHEV som ble tilbakekalt for software-oppdatering(ghost breaking) samtidig som Tesla hadde mange liknende saker i media. Outlander ble knapt nok nevnt selv om flere tusen måtte til service for å oppdatere software. 4 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 Hanhijnn skrev (5 timer siden): Hva er definisjonen på "urimelig ventetid" da? Kjenner to personer som har fått den beskjeden fra sin forhandler, og derfor bare "må" vente på Enyaq'en i stedet for å kunne kjøpe en annen bil. https://www.tv2.no/broom/blir-bilen-forsinket-da-kan-du-ha-krav-pa-erstatning/11492545/ Lenke til kommentar
Sommer2022 Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) Kjørte Enyaq igår, 80X, kan ikke si det var noe imponerende, egentlig på noe som helst måte. Dårlig plass foran, dårlig plass bak, OK å kjøre, men ikke noe drøyt bra. Syntes ID4 var bedre, på tross av at det er samme plattform. Rattet midt i instrumentet, for stort ratt osv. Jeg er 187, andre har ofte ikke det problemet. Setene så litt ut som 1990 MB E klasse egentlig. Midtkonsollen midt i kneet. Samboer klaga faktisk. haha. Kommer man fra Ford Fiesta er det nok veldig bra 1 ting som VAR bra, var lyset på 2 sete-rad, samt lyset i bagasjeromsluka. Vanvittig bra! Endret 11. november 2022 av Sommer2022 Lenke til kommentar
Sommer2022 Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) bzzlink skrev (På 9.11.2022 den 22.03): Ja det begynner å komme noen alrighte biler. Men det er langt mellom noen som er en alright totalpakke for oss lønnsmottagere Enyaq er veldig nærme, men har ikke kontroll på forvarmingen enda tror jeg? Og så var det de 5-7 milene den går kortere da Id Buzz stiller vel OK prismessig også, men jeg bestilte en igår til 565k, men med mva og vekttillegg så blir det jo noe kostbart for en litt småtrang 5seter buss. ID BUzz er jo en J*** buss som man egentlig ikke vil ha, hvis man ikke MÅ ha det. Dessuten er den ikke like bra som folk skal ha det til plassmessig, etter min mening. Baksetene kunne vært 5cm lenger bak - det er det plass til, hvis de hadde klart å sette de på skinner, noe de ikke klarer på 1,5år etter lansering. Endret 11. november 2022 av Sommer2022 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 Eg synest ikkje noko produsent har klart å nytte midtkonsollen godt nok så langt. Utan girsystem og potensielt aksling som går bakover, kvifor skal det vere så mykje gods og plastikk der? Knappar og girvelgar kunne stått ein anna plass, gjerne på rattet. Då står du igjen med eit par rom for oppbevaring, mobilplass og kopphaldarar. Fint det altså, men plassen kunne vore nytta betre synest eg. I Enyaq forstår eg ikkje kvifor midtkonsollen er så svær. Den plagar meg ikkje som sjåfør, men det er unødvendig trangt. Trangare enn på Kodiaq. Ikkje synest eg den oppbevaringshylla under framme er spesielt smart heller. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) 35 minutes ago, Zeph said: Eg synest ikkje noko produsent har klart å nytte midtkonsollen godt nok så langt. Utan girsystem og potensielt aksling som går bakover, kvifor skal det vere så mykje gods og plastikk der? Knappar og girvelgar kunne stått ein anna plass, gjerne på rattet. Då står du igjen med eit par rom for oppbevaring, mobilplass og kopphaldarar. Fint det altså, men plassen kunne vore nytta betre synest eg. I Enyaq forstår eg ikkje kvifor midtkonsollen er så svær. Den plagar meg ikkje som sjåfør, men det er unødvendig trangt. Trangare enn på Kodiaq. Ikkje synest eg den oppbevaringshylla under framme er spesielt smart heller. Syns Aryia har fått det ganske bra til vil jeg si, har plass i midten der samt at konsolen kan flyttes frem og tilbake elektrisk på høyere trim. Syns polestar 2 og taycan er blant de verste men noen liker å føle at de er er i et jagerfly Endret 11. november 2022 av onkel_jon Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 Ser ut som at bilene er laget for enklest mulig å lage venstre-, og høyreratt, altså helt flatt og kjedelig. Det er vanlig på andre biler også, men ikke i så stor grad. Jeg SKAL ha fysiske knapper. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) Sommer2022 skrev (2 timer siden): Kjørte Enyaq igår, 80X, kan ikke si det var noe imponerende, egentlig på noe som helst måte. Dårlig plass foran, dårlig plass bak, OK å kjøre, men ikke noe drøyt bra. Syntes ID4 var bedre, på tross av at det er samme plattform. Rattet midt i instrumentet, for stort ratt osv. Jeg er 187, andre har ofte ikke det problemet. Setene så litt ut som 1990 MB E klasse egentlig. Midtkonsollen midt i kneet. Samboer klaga faktisk. haha. Kommer man fra Ford Fiesta er det nok veldig bra 1 ting som VAR bra, var lyset på 2 sete-rad, samt lyset i bagasjeromsluka. Vanvittig bra! Rart du føler det slik. Vi prøvde både ID4, Q4 og Enyaq før vi bestilte Enyaqen. VW kom på jumboplass fordi det var for mye romskip og opplevdes som trangere enn Enyaqen. Q4'en røyk fordi bilen jeg ville ha kom på 710k. pluss for at Enyaqen hadde knapper. er lei av touch på alt slik at jeg må se før jeg trykker sånn som på teslaen. *men nå er det kjerringa som skal kjøre Skodaen mest da. Hadde det vært opp til meg hadde jeg bestilt BMW Endret 11. november 2022 av Retroman 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 Flere som stusser på Toyota/Subaruen sitt forbruk nå. https://www.motor.no/aktuelt/toyota-bz4x-og-subaru-solterra-motes-i-forbrukstest/236720 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 Subsidiene for elbil øker med strømstøtten Sitat Ja, jeg er et eksempel. Vi har to elbiler. Jeg er veldig glad for støtten, men jeg skjønner ikke helt hvorfor regjeringen kaster penger oss, på toppen av andre elbil-subsidier som engangsavgift, årsavgift og parkering. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q1PB8E/sjefoekonom-regjeringen-kaster-penger-etter-rikfolk 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. november 2022 Del Skrevet 12. november 2022 Zeph skrev (16 timer siden): Eg synest ikkje noko produsent har klart å nytte midtkonsollen godt nok så langt. BMW i3 har ingenting der, og det fungerer overraskende greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå