Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (14 minutter siden):

Det lukter litt at de har satt en veldig høy buffer her, for å leve opp til garantien sin?

Hvordan gikk omkvedet igjen?
«Bare vent til de store bilfabrikantene begynner å levere elbiler….»

 

BMW, Merc, Skoda, Audi - I disse er effektivitetsvinner, rekkeviddekonge, komfortkonge, beste kjøreopplevelse og årets bil. Når det kommer til kvalitet og feil ligger de bedre an enn Tesla.

Tesla har en rekord de andre aldri slår, og det er forskjellen på hvor mye det koster å lage kontra hva de selges for.
 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, bzzlink said:

Det lukter litt at de har satt en veldig høy buffer her, for å leve opp til garantien sin?

Hvordan gikk omkvedet igjen?
«Bare vent til de store bilfabrikantene begynner å levere elbiler….»

 

Toyota hadde vel uttalt at 0% egentlig var 8% så man kom seg enda ett stykke.

Menne hvem vil kjøre rundt med 0%..

Er nok for å hindre missbruk så de ikke skal tape noe på 10års garantien sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Toyota hadde vel uttalt at 0% egentlig var 8% så man kom seg enda ett stykke.

Menne hvem vil kjøre rundt med 0%..

Er nok for å hindre missbruk så de ikke skal tape noe på 10års garantien sin.

Når en kjørte Leaf var det jo nesten påkrevd å ha en OBD2 doongle å leaf spy på en telefon for å lese av hvor mye batteri du faktisk hadde igjen på 0%, kom seg ganske langt etter bilen påsto den var tom :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Evil-Duck said:

Når en kjørte Leaf var det jo nesten påkrevd å ha en OBD2 doongle å leaf spy på en telefon for å lese av hvor mye batteri du faktisk hadde igjen på 0%, kom seg ganske langt etter bilen påsto den var tom :p

Hehe ja er vel litt samme der.

Model Y som Bjørn Nyland testet stoppet heller ikke før den var på -5%

Men en vesentlig forsjell der er jo at den går så langt som forventet uten å passere 0% 😅

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er faktisk litt krise for Toyota. Stakkars de uvitne pensjonistene som får en bil langt under pari for 600 tusen. Kunne beholdt priusen eller rav-en like greit. 60 kWh netto vil tilsi ganske lik rekkevidde som leaf 60 kWh, kanskje noe kortere. I en bil som koster dobbelt så mye.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (2 timer siden):

Det lukter litt at de har satt en veldig høy buffer her, for å leve opp til garantien sin?

Hvordan gikk omkvedet igjen?
«Bare vent til de store bilfabrikantene begynner å levere elbiler….»

 

Vi har sett resultatet. At noen ikke gjør det veldig bra er jo naturlig.Slik har det alltid vert.  Men de aller fleste klarer å lage bedre elbiler enn tesla. 

Bare ta den nye model S mot mercedes eqs bmw i7 audi etron gt Porsce taycan osv. De slår tesla på det aller meste som har betydning i denne klassen. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Trestein said:

Vi har sett resultatet. At noen ikke gjør det veldig bra er jo naturlig.Slik har det alltid vert.  Men de aller fleste klarer å lage bedre elbiler enn tesla. 

Bare ta den nye model S mot mercedes eqs bmw i7 audi etron gt Porsce taycan osv. De slår tesla på det aller meste som har betydning i denne klassen. 

Ja, gjenstår bare forbruk, bagasjeplass, vekt, toppfart og akselerasjon, så er de der.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Toyota hadde vel uttalt at 0% egentlig var 8% så man kom seg enda ett stykke.

Menne hvem vil kjøre rundt med 0%..

Er nok for å hindre missbruk så de ikke skal tape noe på 10års garantien sin.

Så nå vet hvor de fikk navnet fra!

«Toyota BEV - Always beyond zero»

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, bzzlink said:

Ja, gjenstår bare forbruk, bagasjeplass, vekt, toppfart og akselerasjon, så er de der.

Godt poeng.  Model S Plaid med 3 motorer veier 2162 kg, mens den mest påkostede EQS veier 2655 og i7 over 2700 kg.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, DrAlban3000 said:

BMW, Merc, Skoda, Audi - I disse er effektivitetsvinner, rekkeviddekonge, komfortkonge, beste kjøreopplevelse og årets bil. Når det kommer til kvalitet og feil ligger de bedre an enn Tesla.

Tesla har en rekord de andre aldri slår, og det er forskjellen på hvor mye det koster å lage kontra hva de selges for.
 

Ja det begynner å komme noen alrighte biler. Men det er langt mellom noen som er en alright totalpakke for oss lønnsmottagere

Enyaq er veldig nærme, men har ikke kontroll på forvarmingen enda tror jeg? Og så var det de 5-7 milene den går kortere da

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...