Auto Asmodeus Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Liker Enyaqen. Spesielt coupe'en. Da jeg så Vision-modellen for mange år siden husker jeg at jeg tenkte at dette var altfor radikalt design, og at ferdig elbil ville bli langt unna konseptet. Heldigvis tok jeg feil. Ellers synes jeg Polestar har truffet spikeren og kommer med mye pent om dagen. Synd at P6 vil koste så mye - den er utrolig vakker. Tesla var pene da de kom synes jeg, men det er noen år siden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Hanhijnn skrev (3 timer siden): Logo-removal har faktisk blitt en greie med de bilene. Skjønner ikke hva som er galt med logoen. Det er i hvertfall ikke noe værre å kjøre med Hyundai-logo enn med Toyota-logo. Logo i grillen er greit, men logo på panseret skal jeg ikke ha uansett hvilken bil. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Enyaq minner meg om Jaws. (Personen i The Spy Who Loved Me, og Moonraker) 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Visste ikke at Twizy var så undermotorsiert, klarer ikke holde 60 en gang, på landevei. Kult konsept, men for meg skal det litt til p kjøre moped igjen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Finnes tuningboks til twizy. Men skulle ønsket større batteri. Samt kvaliteten skal være ganske ræva. Bakbremser holder maks 1 år visstnok og koster minst 5 tusen å bytte. Men kult bomfritt kjøretøy for all del. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 DrAlban3000 skrev (På 30.10.2022 den 7.16): Visste ikke at Twizy var så undermotorsiert, klarer ikke holde 60 en gang, på landevei. Kult konsept, men for meg skal det litt til p kjøre moped igjen. Kommer an på hvilken Twizy du sikter til da. Twizy klarer lett 80, men mopedutgaven er selvsagt ikke spesiellt rask. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Direkte synd at det ikke har blitt mer satsing fra norske aktører i denne disruptive revolusjonen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 AL123 skrev (8 timer siden): Kommer an på hvilken Twizy du sikter til da. Twizy klarer lett 80, men mopedutgaven er selvsagt ikke spesiellt rask. Finnes det en som kan kjøres på moped sertifikat?? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 Theo343 (takk for meg) skrev (2 timer siden): Direkte synd at det ikke har blitt mer satsing fra norske aktører i denne disruptive revolusjonen. Tja, vi satser nå litt på ladere og batteri i det minste. Stavanger begynner å få noen spennende selskaper innenfor industrien. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 34 minutes ago, Salvesen. said: Finnes det en som kan kjøres på moped sertifikat?? Ikke i Norge, byråkratet sa nei https://e24.no/teknologi/i/oRglpW/renault-med-en-helt-ny-skapning-til-norge er vel litt av samme grunnen til at vi ikke har epa traktor i Norge. Snodig at det finnes moped biler men twizy ga dem ikke lov til. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. november 2022 Del Skrevet 2. november 2022 onkel_jon skrev (1 time siden): ikke har epa traktor i Norge. Takk for det. Mopedbilene er ille nok, og burde enten vært fjernet, eller sperret på 60. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Dubious skrev (11 timer siden): Takk for det. Mopedbilene er ille nok, og burde enten vært fjernet, eller sperret på 60. Mopedbil er jo helt topp! Trygghet til ungene. Men jeg er enig, de kunne gått fortere. Samme med mopeder. I tillegg burde ikke elektriske mopeder vært ulovlig, eller innstramming på lyd. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 13 hours ago, onkel_jon said: Ikke i Norge, byråkratet sa nei https://e24.no/teknologi/i/oRglpW/renault-med-en-helt-ny-skapning-til-norge er vel litt av samme grunnen til at vi ikke har epa traktor i Norge. Snodig at det finnes moped biler men twizy ga dem ikke lov til. Den hadde vel for mye effekt for lovverket vårt, det er ikke tilpasset elmotor tror jeg. Hvis den hadde hatt 3 hjul, så kunne den kraftigste blitt kjørt på lettmotorsykkel lappen for 16åringer Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 bzzlink skrev (1 time siden): Den hadde vel for mye effekt for lovverket vårt, det er ikke tilpasset elmotor tror jeg. Hvis den hadde hatt 3 hjul, så kunne den kraftigste blitt kjørt på lettmotorsykkel lappen for 16åringer Dessverre er det alt for mange nisser i dette landet som mener de har de bedre argumentene for at deres frykt/terror-argumenter skal avgjøre hva den enkelte skal få lov til, og ikke en balansert begrunnelse ut fra en vurdering basert på fakta og litt flere sider enn de 2 mest synlige. Selv i denne tråden er det enkelte som mener slikt skal gjøres ulovlig fordi de har en form for "omsorg" for den som selv sitter med et transport-behov og en lommebok som ikke tillater drosje hver dag, der det mangler buss eller annen kollektiv løsning. Jeg tenker at en fornuftig forvaltning som forstår at forbud ikke nødvendigvis er det rette i ett og alt, og som aksepterer at folk slev kan ha rasjonelle tanker om farenivået. Når vi nå har lov til å kjøre 2-hjuls moped og har langt bedre opplæring enn før, der opplæring ikke engang var et krav, på veier som tross store mangler og forskjell fra sted til sted, så skjønner jeg ikke at man vil forby noe med 4 hjul og tak, vekta fra motor og batteri langt nede, og derved har langt bedre stabilitet, plutselig vurderes som en styggedom som må forbys. Jaja, litt mere forståelig når disse også vil forby alt på 2, 3 og 4 hjul som ikke vurderes like sikker som en liten stridsvogn eller MB 300. Men når det er nivået, så bør slike tilfeller rett og slett utelates fra en diskusjon om hvordan vi kan gi folk et tilbud, der kollektivt blir alt for dyrt. Man må tross alt ha et visst gen for å kunne tenke rasjonelt og innse at ikke alle kan kjøre "tysk panzer". 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Salvesen. skrev (6 timer siden): I tillegg burde ikke elektriske mopeder vært ulovlig, eller innstramming på lyd. Er elektriske mopeder ulovlig? Det selges da elektriske scooter-mopeder. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Snowleopard skrev (4 timer siden): Jaja, litt mere forståelig når disse også vil forby alt på 2, 3 og 4 hjul som ikke vurderes like sikker som en liten stridsvogn eller MB 300. Men når det er nivået, så bør slike tilfeller rett og slett utelates fra en diskusjon om hvordan vi kan gi folk et tilbud, der kollektivt blir alt for dyrt. Man må tross alt ha et visst gen for å kunne tenke rasjonelt og innse at ikke alle kan kjøre "tysk panzer". Hos myndighetene vil du nok ikke finne NOEN som har forståelse for at kollektivtilbud ikke fungerer eller er for dyrt. De sitter alt for fjrnt fra slike problemstillinger til å kunne ta sånt innover seg. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Hanhijnn skrev (11 minutter siden): Er elektriske mopeder ulovlig? Det selges da elektriske scooter-mopeder. Ikke elektriske burde vært enten ulovlig eller hatt mye strengere krav til lyd. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 Salvesen. skrev (På 2.11.2022 den 19.08): Finnes det en som kan kjøres på moped sertifikat?? Ja, med M147 sertifikat, som er litt mer omfattende enn et vanlig M146 mopedsertifikat. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3. november 2022 Del Skrevet 3. november 2022 onkel_jon skrev (På 2.11.2022 den 19.53): Ikke i Norge, byråkratet sa nei https://e24.no/teknologi/i/oRglpW/renault-med-en-helt-ny-skapning-til-norge er vel litt av samme grunnen til at vi ikke har epa traktor i Norge. Snodig at det finnes moped biler men twizy ga dem ikke lov til. Twiz 45y har alltid vært godkjent i Norge som mopedbil, det er førerretten som har vært begrenset, men nå kan 16 åringer kjøre de. EPA-traktor er noe helt annet. De krever traktorlappen, og det kan 16åringer i Norge ta. Problemet har vært at norske veimyndigheter ikke godkjenner biler ombygget til traktor. Mao et kjøretøytektisk hinder, ikke et førerkortteknisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå