Karltorbj Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Sommer2022 skrev (1 time siden): Var på utkikk etter elbil til 200, så 300, nå er jeg oppi 400-440.000kr. ID4 som denne kunne jeg få til 429k. Jeg er usikker på utstyrsnivåer osv, men gi meg gjerne et bedre alternativ, om noen kan. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271111566 Titta på maxus euniq 6, som med 3 barn og hund virket perfekt, men har googlet litt, å styrer vel dessverre helst unna. Rart det der, begynte med aa titte paa en 13 fots baat med 15 hk paa, saa endte det med en 17 foter, med en 115 hk paa, solgte den heldigvis i fjor. Naar du har valgt en Wolkswagen, er det vanskelig aa komme med et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 4 hours ago, Complexity said: Nå har de jo fått inn lastekroker også så ikke mere å klage på der. Hmm, hva tenker du på her? Noe jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Hanhijnn skrev (7 timer siden): Gatulerer! Spenstig design, og OK spec. Hvilken farge valgte du? Hvor stort lasterom er det? Lastekapasitet? Tilhenger? Rød! Er lei av kun sort og hvitt. 363L bagasjerom 423Kg last 500Kg tilhenger, så /care. Heller ikke takrails/mulighet for taklast. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) 5 hours ago, Arve Synden said: Hmm, hva tenker du på her? Noe jeg har gått glipp av? Model Y fikk mye tyn for å ha lav nyttelast. Deretter tyn for å mangle "hattehylle" og kroker for lastsikring. Alt dette er fikset på modellene som leveres nå. Endret 29. september 2022 av Complexity 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Det hjelper med litt tyn då altså. 🙂 Forbrukarane er dei som held produsentane i live, så me må bruke den stemma me har. Endret 29. september 2022 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Sjørøver skrev (19 timer siden): En norsk fregatt bruker gjerne 100.000l/dagen når de øver. Nei, det kan jeg ikke tenke meg, høres ut som omtrent én størrelsesorden for mye, minst. Har du noen kilde på det? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Kaplan skrev (1 time siden): Nei, det kan jeg ikke tenke meg, Hvorfor det? Har du erfaring med skip? Kaplan skrev (1 time siden): Har du noen kilde på det? De har en turbin på ca 22MW, ca 230g/kWh, gir ca 6000l/time. Så har de 9-10MW med stempelmotor også, de er nok litt mer effektive. De bruker mye turbin når de trener, for den lager mindre lyd så det blir vanskeligere for ubåt å finne de. Så kan du ta de amerikanske krigsskipene med 4-6 turbiner, som må bunkere hver dag. Skip har et helt sinnsykt forbruk. Edit: kan legge til, når jeg jobbet i nordsjøen på ankerhåndtering så gikk det 5000l/døgn når vi ventet og 20-30.000l/dag når vi arbeidet. Endret 29. september 2022 av Sjørøver 1 1 Lenke til kommentar
Sommer2022 Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Nimrad skrev (5 timer siden): Polestar 2, Ioniq, Enyaq, E-Niro... Det er flere alternativ du kan ta en titt på. Vet ikke om jeg nevnte det, jeg har 3 barn og hund. Ioniq, Polestar 2 og Eniro forsvinner dermed. Skoda og ID4 er de mest potente i prisklassen. Evt Tesla Y, men da må vi opp en 100 tusen, å hvor skal toget stoppe. Helt ærlig så er det lite som slår Peugeot 5008 med 7 seter fra 2019 som jeg har pr nå. BYD tang er faktisk en del mindre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 NIO ES8 kanskje. Men den er vel enda dyrere. Lenke til kommentar
Sommer2022 Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 kremt skrev (15 minutter siden): NIO ES8 kanskje. Men den er vel enda dyrere. Irriterer meg at bil verden egentlig bare er ment for 2 barn og 2 voksne. Med det idiotiske setet i midten bak. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Complexity skrev (7 timer siden): Model Y fikk mye tyn for å ha lav nyttelast. Deretter tyn for å mangle "hattehylle" og kroker for lastsikring. Alt dette er fikset på modellene som leveres nå. Er det kjent hva Tesla gjorde for å øke godkjent nyttelast? De ville ikke kommentere hva de hadde gjort den gang og det fikk mange til å spekulere.. Endret 29. september 2022 av Retroman Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 (endret) 5 hours ago, Retroman said: Er det kjent hva Tesla gjorde for å øke godkjent nyttelast? De ville ikke kommentere hva de hadde gjort den gang og det fikk mange til å spekulere.. Kommenterer Tesla noe som helst da? 😅 De fylte vel bare bilen mere og tok ny WLTP test eller så? Aner ikke men har forstått det slik at produsentene gjerne velger lite nyttelast for å score bedre på testen. Endret 30. september 2022 av Complexity Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 (endret) 17 hours ago, Sommer2022 said: Var på utkikk etter elbil til 200, så 300, nå er jeg oppi 400-440.000kr. ID4 som denne kunne jeg få til 429k. Jeg er usikker på utstyrsnivåer osv, men gi meg gjerne et bedre alternativ, om noen kan. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271111566 Titta på maxus euniq 6, som med 3 barn og hund virket perfekt, men har googlet litt, å styrer vel dessverre helst unna. Grøss, ikke ryggekamera. Hvis du vil ha ID4, sjekk om du får tak i en av 1st bilene (ikke max). Bedre utstyrt enn den i annonsen. Eksempelvis denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272772139 Endret 30. september 2022 av unik42 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Arve Synden skrev (20 timer siden): Firehjulsdrift, long-range, 19-tommers felger, sort interiør, ingen ekstra autopilotpakker. Kona var fast bestemt på at vi var enige om at de blå modell Y-ene er de fineste, så da ble det sånn 🤣 Godt valg! Samme som min, med unntak av fargen. Enig med Kona di at den blåfargen er helt smashing! Jeg får pes fra kona mi for at jeg IKKE valgte den. 😅 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 OC-Freak skrev (14 timer siden): Rød! Er lei av kun sort og hvitt. 363L bagasjerom 423Kg last 500Kg tilhenger, så /care. Heller ikke takrails/mulighet for taklast. Ikke verst det da. Høres bra gjennomtenkt ut. Håper den svarer til forventningene. Kjekt å se at folk velger bil med FARGE igjen. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Complexity skrev (1 time siden): Kommenterer Tesla noe som helst da? 😅 De fylte vel bare bilen mere og tok ny WLTP test eller så? Aner ikke men har forstått det slik at produsentene gjerne velger lite nyttelast for å score bedre på testen. Nå var jo antall kg lavt i forhold til hva man kunne regne seg ut til på diverse nøkkeltall. Men mener jeg leste at de har skiftet støtdempere som støtter høyere vekt. Ellers var alt greit nok. En spekulasjon var om Tesla satte lavere fordi tester gjøres med full bil, og dermed kom de over 600 km rekkevidde (eller ekvivalenten etter EPA-metoden), men med justeringer klarte de å få over disse grensene selv med økt nyttelast. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Zeph skrev (13 timer siden): Det hjelper med litt tyn då altså. 🙂 Forbrukarane er dei som held produsentane i live, så me må bruke den stemma me har. Ja Tesla hører faktisk på kundene, og oppgraderer bilene fortløpende, i stedet for å vente til neste årsmodell. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Retroman skrev (7 timer siden): Er det kjent hva Tesla gjorde for å øke godkjent nyttelast? De ville ikke kommentere hva de hadde gjort den gang og det fikk mange til å spekulere.. Det skal visstnok være andre/bedre(?) bremser på de bilene som kom med høy nyttelast, har jeg lest på nettet så da må det være sant. 😉 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 13 minutes ago, Snowleopard said: Nå var jo antall kg lavt i forhold til hva man kunne regne seg ut til på diverse nøkkeltall. Men mener jeg leste at de har skiftet støtdempere som støtter høyere vekt. Ellers var alt greit nok. En spekulasjon var om Tesla satte lavere fordi tester gjøres med full bil, og dermed kom de over 600 km rekkevidde (eller ekvivalenten etter EPA-metoden), men med justeringer klarte de å få over disse grensene selv med økt nyttelast. De er vel på revisjon 30 å noe på understellet på Y nå siden første bilen kom så kan godt hende det er noe i det ja. Har kun kjørt helt ny Berlin Y og den er ikke så stiv på fjæringen som jeg ble forespeilet at den skulle være. Ikke like myk som f.eks Ioniq 5 men båt i forhold til Model 3. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Spent på om BYD Atto 3 vil få hengerfeste, type 1200-1300kg. Det blir bilskifte neste år mest sannsynlig og da er tilhenger nødvendig, men Enyaq og ID4 sin 1000kg blir for skralt. Har ikke verdens beste lønn heller, så har ikke råd til 500-600k biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå