Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (På 26.5.2022 den 14.47):

25 000,- skal dei ha for Easee-boks og montering i burettslaget. Det vart lagt ned røyr og montert stoplar for ei tid tilbake, så betalar den enkelte ved behov. Synest det var godt betalt, men dei kan vel ta det når burettslaget kjøper ein pakk. Du får boksen med på kjøpet, men eg kan lada ein del andre stader for 20k. Me har ikkje så veldig stor bruk av bilen, og vurderer flytting i nær framtid, så eg avventar i så fall det trur eg.

Er visst Circle K me har avtale med. 20k for installasjon og boks så vidt eg kan sjå og 78 kr/mnd i abonnement. 2800,- for ladekabel. Det får vente inntil vidare.

Lenke til kommentar
On 5/15/2022 at 11:36 AM, TheSnidr said:

Bestilte meg en Ford Mustang Mach-E i går :D Kontrakt signert og alt, mottar den innen to uker.

Det er to kandidater, den jeg har signert på er svart og med alt av tilleggsutstyr, men det er også en tilsvarende i sølv-blå med samme utstyr som jeg helst skulle hatt. Begge RWD Long Range. Sistnevnte er reservert av noen andre til i morgen, håper de trekker seg så jeg kan få den!

Og der var den overtatt :D Gikk totalt to og en halv uke fra bestilling til bilen var min. Imponerende! Sykt digg å kjøre. Synd jeg skal jobbe lenge både i dag og i morgen, men i helgen blir det skikkelig kjøretur. Gleder meg!

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
TheSnidr skrev (19 timer siden):

Og der var den overtatt :D Gikk totalt to og en halv uke fra bestilling til bilen var min. Imponerende! Sykt digg å kjøre. Synd jeg skal jobbe lenge både i dag og i morgen, men i helgen blir det skikkelig kjøretur. Gleder meg!

 

Gratulerer med NY bil. 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 5/31/2022 at 6:03 PM, Zeph said:

Er visst Circle K me har avtale med. 20k for installasjon og boks så vidt eg kan sjå og 78 kr/mnd i abonnement. 2800,- for ladekabel. Det får vente inntil vidare.

Ladekabel kan du kjøpe annen plass.

20 000 høres ut som gamle priser før nedsettingen av prisen på Easee Charge. Ville hørt med CircleK om lavere pris. Bør ligge nærmere 10 enn 20 nå.

78 kr/mnd er for drift og fakturering som IMO er helt fair.

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (10 minutter siden):

Ladekabel kan du kjøpe annen plass.

20 000 høres ut som gamle priser før nedsettingen av prisen på Easee Charge. Ville hørt med CircleK om lavere pris. Bør ligge nærmere 10 enn 20 nå.

78 kr/mnd er for drift og fakturering som IMO er helt fair.

Det er den prisen som dukkar opp her: https://www.circlek.no/elbillading/hjemmelading/borettslag-sameie/boligportal-borettslag-sameie

Om eg skriv inn tilfeldige bokstavar og får opp andre burettslag så er det 17-20k der òg. Var ein nabo som først sa at dei betalte 25k, så han har vel tatt med kabel.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Zeph said:

Det er den prisen som dukkar opp her: https://www.circlek.no/elbillading/hjemmelading/borettslag-sameie/boligportal-borettslag-sameie

Om eg skriv inn tilfeldige bokstavar og får opp andre burettslag så er det 17-20k der òg. Var ein nabo som først sa at dei betalte 25k, så han har vel tatt med kabel.

Tilbud fra CircleK som ble gitt i starten av 2021 mitt sameie. Etter dette gikk også prisen ned på Easee Charge (fra Easee. Ikke sikkert CircleK reduserte):

image.png.1a027d353d9c50e17f2647bb8e99b06d.png

 

Vi endte med at alle installerer mot egen måler siden det ikke medfører særlig praktiske utfordringer. Hver enkelt ender med en engangskostnad på 25 kNOK. Men slipper månedlige kostnader utover strøm.

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tre prisøkninger på et år - sett sånn ja! Mange som ikke husker hvordan det var å ha fossilbil. Ny pris gjerne 1460 ganger i året.

Men spøk til side. Hvis de virkelig ikke tjener penger med de prisene der så må det være noe riv ruskende galt med forretningsmodellen. Det må jo bety at det er svært fristende for nye selskaper å etablere seg som konkurrent.

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som ikke det var nok, rabatten for kunder som lader mye, er også endret. Nå er grensen opp fra 200 til 5++, og rabatten halvert...

Øvrige grenser er og justert til ulempe for de faste kundene.

For de som har Ionity og bil innenfor grupperingene som har gode avtaler, og man bor eller reiser mest i områder der Ionity er etablert, så frister de avtalene veldig mye mere. Selv har jeg allerede en god avtale til 135,- per måned og 1,65 per kWh. Men selv Ionity Passport 190 per måned + 2,50 per kWh) og Tesla sitt abonnement (129 per måned, får samme pris som Tesla-kunder), fremstår stadig mer fristende, selv om kWh-prisen er høyere.

Her er det bare å sjekke priser hos Tesla, og så regne på hvilket abonnement som passer best, om bilen ikke gir gunstigere Ionity-tilbud, eller man ikke har slike nær rutene man oftest kjører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 timer siden):

Tre prisøkninger på et år - sett sånn ja! Mange som ikke husker hvordan det var å ha fossilbil. Ny pris gjerne 1460 ganger i året.

Men spøk til side. Hvis de virkelig ikke tjener penger med de prisene der så må det være noe riv ruskende galt med forretningsmodellen. Det må jo bety at det er svært fristende for nye selskaper å etablere seg som konkurrent.

Mer var en av de rimeligste når jeg kjøpte elbil i 2020. Nå er de den dyreste, sett bort fra Ionity (men gjelder den egentlig?) Tror Fortum nå er billigst, og de var blant de dyreste i 2020. How the turntables...

Lenke til kommentar
Kajac skrev (19 minutter siden):

Betaler ikke du pr. måned for å fylle diesel? Før jeg kjøpte elbil fylte jeg tanken minst to ganger i måneden

Nei, det er ikke vanlig å betale månedsabbonement i tillegg til diesel-prisen.

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (13 minutter siden):

SVV mener det ikke står noe i parkeringsforskriften om akkurat dette, men jeg mener det bør gå under veitrafikkloven §3

Spoiler

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Dette er et stjerneeksempel på hensynsløs adferd og unødig hindring.

Hvis dette viser seg å ikke bryte med §3 så burde det være akkurat like lovlig for elbilister å parkere foran og bak den aktuelle bobilen, ettersom det ikke står konkret i parkeringsforskriften at det ikke er lov.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sett opp skilt då.

Sitat

Bobilisten vil ikke at vi bruker navnet hans, og ber om at vi skjuler registreringsnummeret. Han kjører kun dieselbiler, forteller han, og er ikke redd for å si hva han mener om elbiler og elbilister.

– De er snyltere. Hvis man ikke vil at jeg og andre skal parkere slik, får de heller setter opp parkering-forbudt-skilt.

Ah, ein typisk elbilhatar og dieselentusiast. Tydelegvis idiot samtidig, så eg forstår godt at han ikkje tør stå fram med navn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...