onkel_jon Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 56 minutes ago, Powertrainer said: Er spent på Solterra, en av de få elbiler som får bakkeklaring som er til å leve med Bare synd at det er det eneste postive med bilen 🤭 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 1 minute ago, onkel_jon said: Bare synd at det er det eneste postive med bilen 🤭 Fordi? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 Just now, kremt said: Fordi? Sier seg sjøl, utenom økt bakkeklaring så er spesifikasjonen ganske gjennomsnittlig, i tillegg skal subaru ha halv mill for bilen 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 Nærmest hvilken som helst bil koster en halv mill nå til dags, selv de som er bygget i telt. 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 2 minutes ago, kremt said: Nærmest hvilken som helst bil koster en halv mill nå til dags, selv de som er bygget i telt. Eller står ute på en parkeringsplass halvferdig i flere måneder og venter på deler 😄 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 kremt skrev (31 minutter siden): Nærmest hvilken som helst bil koster en halv mill nå til dags, selv de som er bygget i telt. Er vell ingen biler bygget i tesla sitt telt som selges i Norge nå? 1 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 Complexity skrev (2 timer siden): Bare ikke tyngdepunktet blir så høyt at det ødelegger kjøreegenskapene. Får den luftfjæring som opsjon? Det har jeg ikke sjekket. Jeg er spent på kjørekomforten, det er jo tross alt en subaru. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 onkel_jon skrev (2 timer siden): Bare synd at det er det eneste postive med bilen 🤭 Hehe😄😄. Håper den får bedre kjørekomfort enn forester Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 40 minutes ago, Powertrainer said: Det har jeg ikke sjekket. Jeg er spent på kjørekomforten, det er jo tross alt en subaru. Nja, det er vel like mye en Toyota\Lexus da den leveres med deres logo også 😛 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 Complexity skrev (3 timer siden): Nja, det er vel like mye en Toyota\Lexus da den leveres med deres logo også 😛 Ja alt er jo en salig blanding nå til dags😄 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 Er jo greit å merke seg at det er mange biler som er basert på samme plattformen, Kia EV6 og Hyundai Inoiq 5 , skoda enyaq og volkswagen ID5, Volkswagen ID3 og cupra born, Kia E-Soul og Hyundai Kona osv. Selv om de er bygd på samme lesten har de ofte andre kvaliteter og kjørefølelser enn sine "søsken". Hvordan dette blir akkurat mellom Subaru og Toyota med hva angår bz4x vs solterra vet jeg ikke, men føler meg ganske sikker på at Lexus sin tolking av denne bilen vil få helt andre kvaliteter enn de 2 andre. De fleste som har kjørt en RAV4 og Lexus NX vet at den ene ikke føles som den andre selv om de er basert på den samme underliggende plattformen. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. mai 2022 Del Skrevet 16. mai 2022 På BZ4X så må jeg si at det virker som om Toyota har holdt igjen unødvendig mye for å gi rom for en Lexus utgave, så ikke helt heldig med at de skal lage "Lexus" utgave av samme bil. Kanskje har det brent seg for mye på å ha for liten differanse mellom RAv4 og Lexus NX. Må si jeg har mer sans for Tesla metoden. Du får den i litt ulike farger og felger, ellers er resten likt. Ribbede biler eksisterer ikke, heller ikke spesielt trege biler. 2 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Hva er greia med Model X for tida? Hverken pris eller tilgjengelighet vises på den norske sida. Men 1000 kroner for å reservere/bestille skal de jammen ha... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Nimrad skrev (10 minutter siden): Hva er greia med Model X for tida? Hverken pris eller tilgjengelighet vises på den norske sida. Men 1000 kroner for å reservere/bestille skal de jammen ha... Verken x eller s leveres til Norge om dagen. Har ventet på min s siden de lanserte nytt interiør.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 (endret) Salvesen. skrev (7 minutter siden): Verken x eller s leveres til Norge om dagen. Har ventet på min s siden de lanserte nytt interiør.. Og du vet ikke prisen? Vet man detaljer rundt hva som er nytt? Syns jeg hørte noe sted at nye Y har "pixel lights" f.eks., som da potensielt kan software-oppdateres med sånn dimmefunksjon som følger biler som kommer mot. Er også litt nysgjerrig på om rattet faktisk blir den formen her til lands? Det jeg har sett på youtube er ikke akkurat positivt... Endret 17. mai 2022 av Nimrad Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 (endret) Model 3/Y har vel hatt matrix led ganske lenge nå. Tviler på at nye S og X har noe annet. Endret 17. mai 2022 av Complexity Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Nimrad skrev (8 minutter siden): Og du vet ikke prisen? Vet man detaljer rundt hva som er nytt? Syns jeg hørte noe sted at nye Y har "pixel lights" f.eks., som da potensielt kan software-oppdateres med sånn dimmefunksjon som følger biler som kommer mot. Er også litt nysgjerrig på om rattet faktisk blir den formen her til lands? Det jeg har sett på youtube er ikke akkurat positivt... Når jeg bestilte var det pris, og jeg har kontrakt på den prisen. Ca 200k mindre enn det som de ligger ute til i dollar nå. Y har matrise ja, og ratt gjenstår å se. Jeg har ikke lyst på det:) Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 13 minutes ago, Salvesen. said: Når jeg bestilte var det pris, og jeg har kontrakt på den prisen. Ca 200k mindre enn det som de ligger ute til i dollar nå. Y har matrise ja, og ratt gjenstår å se. Jeg har ikke lyst på det:) Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme. Det var kun fordi model 3 ikke er typegodkjent med slikt ratt. Men kan godt være S/X blir det. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Salvesen. skrev (15 minutter siden): Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme. Han forklarte at det var fordi det var uoriginalt ratt, ikke at det var noe galt med formen. Man kan altså ikke skifte til vanlig ratt dersom den kommer med yoke-ratt. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mai 2022 Del Skrevet 17. mai 2022 Står det i vognkortet hva slags ratt som er montert i bilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå