Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

onkel_jon skrev (19 minutter siden):

Mest sannsynlig så tar forhandleren den istedenfor og selger til overpris, sjekk Finn masse forhandlere som selger elbiler til overpris spesielt grå importerte

Finnes det så mange som var bestilt av norske forhandlarar, men som er blitt avbestilt og så lagt ut på Finn til overpris? Gråimport er noko anna, og ofte ikkje offisielle forhandlarar av merket, sjølv om dei òg sikkert finnes.

Det finnes mange tilfelle på folk som har overtatt kontraktar som er avbestilt, meg sjølv inkludert.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (4 minutter siden):

Kva om du snur på flisa? Du vil ha ny bil, men får ikkje tak i pga. leveringsproblematikk, og fleire som har fått tak i bil legg dei omgåande ut på Finn til fleire titals tusen meir.

For min del handlar det om etikk, men der er jo folk forskjellige.

Cry me a river. Markedet vil bestemme disse tingene samme hva jeg gjør, så det er som noen andre sier - om ikke jeg selger den til markedspris, så skjer det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Zeph said:

Finnes det så mange som var bestilt av norske forhandlarar, men som er blitt avbestilt og så lagt ut på Finn til overpris? Gråimport er noko anna, og ofte ikkje offisielle forhandlarar av merket, sjølv om dei òg sikkert finnes.

Det finnes mange tilfelle på folk som har overtatt kontraktar som er avbestilt, meg sjølv inkludert.

Denne f.eks burde vel kostet ihvertfall 50k mindre selv med vinterhjul

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=253405417

 

Lenke til kommentar

Hah, det er faktisk ikke umulig at jeg kan selge Enyaqen for omtrent det samme som (eller mer enn) det jeg ga for den. Denne er samme fargen, har gått like langt, har mindre utstyr og mindre felger enn min, men ligger ute for mer enn hva jeg betalte. Crazy times.

Lenke til kommentar
Kaplan skrev (10 minutter siden):

Hah, det er faktisk ikke umulig at jeg kan selge Enyaqen for omtrent det samme som (eller mer enn) det jeg ga for den. Denne er samme fargen, har gått like langt, har mindre utstyr og mindre felger enn min, men ligger ute for mer enn hva jeg betalte. Crazy times.

Vel, det finnes sikkert de som bukker og nikker og betaler når de får en pris. Mest sannsynlig tror jeg noen får 50+k "rabatt" via pruting.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kaplan skrev (1 time siden):

Cry me a river. Markedet vil bestemme disse tingene samme hva jeg gjør, så det er som noen andre sier - om ikke jeg selger den til markedspris, så skjer det uansett.

Du spurte etter innspel og fekk det. Eg har ikkje planar om å kjøpe brukt, så det påverkar ikkje meg kva du gjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, unik42 said:

Kan jeg spør hva du ikke likte med Ioniqen?

Vi likte alt med Ioniq. Det var coin flip mellom den og ID4GTX.

Veldig god plass i alle seter og masse fine løsninger. Har ingen problem med å anbefale den til andre. Bagasjerommet er ikke det største. Men det er ikke så stort i ID4 heller.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Zeph said:

Eg veit ikkje om det er gråimport eller ei, men Mobile Drammen er uansett ikkje importør av Kia.

Er registrert ny i Norge i Februar, aner ikke åssen de har fått tak i den men mobile er offisiell forhandler for Kia noen steder

bla mobile Kongsberg 

 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Kaplan said:

Subaru Solterra og Toyota bZ4X er to av årets nyheter på elbilfronten. Har noen sett nærmere på disse og har kommentarer til plusser og minuser? Jeg fant ikke noen prisinfo på førstnevnte, men det er kanskje ikke sluppet ennå?

Er disse bilene basert på samme plattform?

Det er vel nesten helt identiske biler ja.

Står vel Subaru på den ene og Toyota på den andre eneste. Også litt andre navn på de forsjellige kjøremodusen.

Subaru og Toyota har sammarbeidet mye før. Se på Toyota GT86 f.eks, eller Subaru BRZ som den også heter.

 

Toyota-GT86-and-Subaru-BRZ.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med «markedsleder» tenker eg først og fremst på salgstal, ikkje kven som får best resultat i testane. Ingen tvil om at Tesla er merket som får flest bilar på veiane. VAG slit med leveransar, så korleis det hadde sett ut i normale tider blir kun spekulasjon, men Tesla hadde nok gjort det bra uansett.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...