Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 time siden):

Nei, du mangler kontekst. 

Det forstår jeg ikke. Kan du forklare hvordan jeg mangler kontekst?

Du sier Tesla er eneste bilen verdt å eie pga ladenettverk, og mener at andre biler må surre med brikker og apper (noe som stemmer greit i mange tilfeller)

Etter dette sier du Toyotaen er eneste elbil som er aktuell i oversikten, så den blir det prøvekjøring på.

Du har både veldig sterke meninger om noe du aldri har gjort selv en gang, og i neste innlegg motsier du deg selv.

Tar gjerne litt kontekst om det er mulig.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 5
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (3 minutter siden):

Det forstår jeg ikke. Kan du forklare hvordan jeg mangler kontekst?

Du sier Tesla er eneste bilen verdt å eie pga ladenettverk, og mener at andre biler må surre med brikker og apper (noe som stemmer greit i mange tilfeller)

Etter dette sier du Toyotaen er eneste elbil som er aktuell i oversikten, så den blir det prøvekjøring på.

Du har både veldig sterke meninger om noe du aldri har gjort selv en gang, og i neste innlegg motsier du deg selv.

Tar gjerne litt kontekst om det er mulig.

Ingen Tesla i oversikten som kommer til Norge.
Har Toyota i dag, og når bilen skal på service, så prøvekjører jeg en bil, også den eneste bilen med bilde som er fin.

Hvor motsier jeg meg selv?
Jeg skrev at jeg ville prøvekjøre, ikke at jeg ville kjøpe.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (17 minutter siden):

Ingen Tesla i oversikten som kommer til Norge.
Har Toyota i dag, og når bilen skal på service, så prøvekjører jeg en bil, også den eneste bilen med bilde som er fin.

Hvor motsier jeg meg selv?
Jeg skrev at jeg ville prøvekjøre, ikke at jeg ville kjøpe.

Ah ok. Så du vil helst ha Toyota i oversikten - men:

"Fordi Tesla er den eneste elbilen verdt å kjøpe i dag.

De eneste elbilene med plug and play lading, ikke noe knoting med apper eller brikker."

Toyotaen er jo ikke verdt å kjøpe? 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (22 minutter siden):

Ah ok. Så du vil helst ha Toyota i oversikten - men:

"Fordi Tesla er den eneste elbilen verdt å kjøpe i dag.

De eneste elbilene med plug and play lading, ikke noe knoting med apper eller brikker."

Toyotaen er jo ikke verdt å kjøpe? 

Folk kjøper andre merker enn Tesla uansett hva jeg mener.
Jeg har ingen planer om å kjøpe elbil før 2030.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Jo takktakk. Den ser ikke akkurat så veldig pen ut nei. Driver å rydder i garagen om dagen så den kan få stå der inne og gjemme seg 😅

Men må innrømme at den er ganske god å kjøre. Setene er ganske komfortabel og fjæringen er myk å fin.

At den kom med en app som faktisk funker (dog noe treg) imponerte meg stort.

Ellers veldig irriterende at speedometeret viser hele 12km/t for mye. Noen som vet om det er noe å gjøre med dette?

Bilen har bare vært hurtigladet 1 gang, og SOH i leafspy var på 91.2% noe som høres bra ut for en 7 år gammel Leaf uten kjøling eller varming på batteriet sitt.

Ellers oser jo bilen Renault på alle vis. Er nesten rart at det er Nissan logo på den.

Leaf'en er komfy å kjøre ja. Vår har varme i både ratt og baksete også, så det er to store pluss i min bok.

Speedometeret i vår har ikke et sånt avvik. 12 km/t over var litt mye ja.

Degenereringen av batteriet er størst de første årene, og så flater kurven ut. Heldigvis.

Renault? Den skjønte jeg ikke, men så har jeg aldri vært inne i en Zoe heller.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Hanhijnn said:

Leaf'en er komfy å kjøre ja. Vår har varme i både ratt og baksete også, så det er to store pluss i min bok.

Speedometeret i vår har ikke et sånt avvik. 12 km/t over var litt mye ja.

Degenereringen av batteriet er størst de første årene, og så flater kurven ut. Heldigvis.

Renault? Den skjønte jeg ikke, men så har jeg aldri vært inne i en Zoe heller.

Ja er varme både her å der i min og. Kjekt.

Ja tenker Renault siden det står Nissan Renault på batteriet under panseret, samt at bilen ser helt fransk ut :p

Er vel og bygget på en Renault plattform som nevnt over her.

Nissan Primera ble jo også plutselig en fransk bil når man ser på årsmodellene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

Det vet jeg, men man merker vel ikke noe til det inni bilen? Eller utenfor bilen?

Todelt instrumentpanel, fotbrekk, pipelyder for absolutt alt. Skikkelig fransk innvendig også spør du meg :p

Har ikke tenkt over det med pipelyder, men det kan komme av at jeg ellers kjører en Outlander  PHEV, og DEN piper MYE mer og mye høyere. Den piper for absolutt ALT! 🙄

Resten kan jeg være enig i. 😊

Edit; vår har ikke fotbrekk, men et "vanlig" elektronisk håndbrekk i midtkonsollen.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Hanhijnn said:

Har ikke tenkt over det med pipelyder, men det kan komme av at jeg ellers kjører en Outlander  PHEV, og DEN piper MYE mer og mye høyere. Den piper for absolutt ALT! 🙄

Resten kan jeg være enig i. 😊

Edit; vår har ikke fotbrekk, men et "vanlig" elektronisk håndbrekk i midtkonsollen.

Om den piper mer enn leafen så må der være grusomt irriterende, for jeg synes det er alt for mye piping i leafen. Skal finne høytalerne å gjøre dem stillere.

Noen modeller har elektronisk handbrekk ja. Er vel en del forskjellige utgaver. En del importerte også som mangler varmepumpe har jeg skjønt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leafen piper i overkant mye men har inntrykk av at mange moderne biler gjør det i dag. Ved neste kjøp skal antall pipelyder kartlegges.

24 minutes ago, Complexity said:

Skal finne høytalerne å gjøre dem stillere.

For dørpipern kan man tette en sensor i døra men har ikke gjort dette selv. Si fra om du finner ut noe :)

Irriterende å ikke kunne ha sjåførdøra oppe mens man står stille. Med bilen påslått og i park.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (25 minutter siden):

Du får altså ikke franske vibber av interiøret? For meg så oooser det fransk 😅

PXL_20211101_130352570.thumb.jpg.92b9e395e5a2fda55d1f5b8f8620c3e3.jpg

Franske vibber ja, men ikke "franske følelser" som er noe helt annet. 😄

Min 2012 har også det lyse interiøret. Blir lett skittent, så må vaskes litt oftere enn vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...