Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 hours ago, PgUp said:

Nja. Nokia er vel kjøpt av et kinesisk selskap som lager mobiler med deres navn på. Og kodak lager vel bare en liten brøkdel av det de gjorde. Tesla med sitt ladenettverk har holdt på i mange år nå, og mange sliter jo veldig med å ta de igjen, selv nissan som var tidlig ute. Toyota dør ut om de ikke skjerper seg.

Tviler på at de dør. De har en elektrisk platform og med bz4x 450 km WLTP. Det er godt nok for de aller fleste. Rekkevidde utover dette begynner å bli uinteressant. Toyota er produsenten som produserer konsistent med minst feil. Det er fornuftig av Toyota å ikke legge ned eksisterende produksjon av hybrider. De har allerede en lav Co2/km, og fortsetter nå neste steg.

Jeg tror mange av de voksnere vil foretrekke Skoda og Toyota foran Tesla. Vil nok gå veldig bra for begge de fremover.

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (22 minutter siden):

Jeg tror mange av de voksnere vil foretrekke Skoda og Toyota foran Tesla. Vil nok gå veldig bra for begge de fremover.

Om du ser på salgsstatistikken ser du at folk som kjøpte Toyota/VW og Skoda før kjøper Tesla idag.

Tesla model 3er på mange måter den nye Norgesbilen som ofte var Golf eller Yaris/Corolla før. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (24 minutter siden):

Om du ser på salgsstatistikken ser du at folk som kjøpte Toyota/VW og Skoda før kjøper Tesla idag.

Tesla model 3er på mange måter den nye Norgesbilen som ofte var Golf eller Yaris/Corolla før. 

 

Fordi Tesla er den eneste elbilen verdt å kjøpe i dag.
De eneste elbilene med plug and play lading, ikke noe knoting med apper eller brikker.

Lenke til kommentar

Hvilke biler kommer de neste årene som dere ser frem til? Trenger ikke nødvendigvis å være kjøpskandidat. 

Volvo: elektrisk xc90 kommer snart, håper den får vesentlig lavere energiforbruk en polestar/xc40. Håper også de snart kommer med en elektrisk v90 stasjonsvogn.

 https://www.tv2.no/a/11992262/

 

Bmw: elektrisk 5-serie kommer med neste generasjon. Håper det kommer en stasjonsvogn også, og at den ikke der ut som en kinesisk bmw-kopi som i4 og iX gjør. https://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/352865/new-2023-bmw-5-series-caught-camera-first-time

 

Land rover range rover: kommer med imponerende elektrisk rekkevidde som phev, men blir også hel-elektrisk senere. 

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/range-rover/suv/

 

G-vogn: 

https://www.carwow.co.uk/mercedes/news/5577/new-mercedes-eqg-electric-g-class-ev-revealed-price-specs-release-date#gref

 

Kia Ev6 GT: de første modellene har kommet til Norge, har bestilt prøvekjøring. Men GT utgaven kommer først til neste år. Denne bilen har teknologi fra Rimac, så har veldig store forhåpninger. https://www.bos.no/bil/kia/ev6-gt

Lenke til kommentar
3 hours ago, DrAlban3000 said:

Om du ser på salgsstatistikken ser du at folk som kjøpte Toyota/VW og Skoda før kjøper Tesla idag.

Tesla model 3er på mange måter den nye Norgesbilen som ofte var Golf eller Yaris/Corolla før. 

 

Jeg gikk fra Toyota til Model 3. Om bz4x hadde vært tilgjengelig i normal Toyota-kvalitet tror jeg ikke at jeg hadde byttet. Tenker faktisk på å bytte tilbake.

Endret av Wisd0m
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 timer siden):

Nja. Nokia er vel kjøpt av et kinesisk selskap som lager mobiler med deres navn på. Og kodak lager vel bare en liten brøkdel av det de gjorde. Tesla med sitt ladenettverk har holdt på i mange år nå, og mange sliter jo veldig med å ta de igjen, selv nissan som var tidlig ute. Toyota dør ut om de ikke skjerper seg.

Nei, Nokias mobilavdeling eies av finske HMD Global, som ble startet av tidligere Nokia-ansatte 😊

Lenke til kommentar

Den typiske toyota kjøper om en ser bort fra entusiast modellene deres som GT86, Supra og GR Yaris, er en som ønsker seg et enkelt og pålitelig bilhold med så lite tull som mulig og et forhandlernettverk en kan lite på. Det er grunn til at så mange kommer tilbake gang på gang. Ikke alle der ute trenger å være entusiaster ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (2 timer siden):

Jeg gikk fra Toyota til Model 3. Om bz4x hadde vært tilgjengelig i normal Toyota-kvalitet tror jeg ikke at jeg hadde byttet. Tenker faktisk på å bytte tilbake.

Det er en trygghet i problemfritt bilhold, uten å kunne uttale meg om kvaliteten i den nye elbilen. Virker som en god bil med god rekkevidde, er den driftssikker og kjører som en Toyota (forutsigbar og lettkjørt) spår jeg en suksess.

Kjøpte forøvrig en "ny" bil idag, en Peugeot ion. Blir for å kjøre ungen i bhg og handleturer, kjekk bil! Setter den opp som toseter med et ok bagasjerom.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Den typiske toyota kjøper om en ser bort fra entusiast modellene deres som GT86, Supra og GR Yaris, er en som ønsker seg et enkelt og pålitelig bilhold med så lite tull som mulig og et forhandlernettverk en kan lite på. Det er grunn til at så mange kommer tilbake gang på gang. Ikke alle der ute trenger å være entusiaster ;) 

De nyere Toyotaene ser mye mer innbydende ut enn tidligere også - Corolla GR Sport STV er en kul liten familiebil. 

 

Lenke til kommentar

 

4 hours ago, Salvesen. said:

Kvittet oss med fruens bensinsluker i dag, en deilig følelse. Nå blir det elbil på både mor og far:)

Gratulere! Hva ble det slags bil?
Kjøpte og ny bil i dag. En Nissan Leaf.
Trodde aldri jeg kom til å kjøpe noe slikt, men fruen likte den godt og jeg får forhåpentligvis ha min egen bil i fred fremover.

Endret av Complexity
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...