Salvesen. Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 Så dere kjører ikke med votter og bobledress altså? Hehe denne er fin! Nei jeg har aldri kledd meg for å kjøre elbil:p men har skrudd av varmen en gang da jeg kjørte meg vill på vidda de første ukene jeg hadde den. Var litt stressa å uerfaren:p Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Er det noen som vet hvordan man kan få appen til Leaf EV til å respondere raskere? Tar jo nesten et minutt fra jeg åpner appen til jeg får startet oppvarming. Edit: Kan legge til at dette er på Android Endret 28. oktober 2018 av Thor. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2018 Hvis man skal kjøre kort på vinteren så kan man spare prosentvis mye på å droppe oppvarming av kupé, men på korte turer er jo ikke rekkevidden noe problem. Man er jo framme lenge før man nærmer seg rekkevidden. Det samme om sommeren. Hvis man skal kjøre langt på vinteren så vil man få et kondensproblem om man dropper kupevarme. Kondens gir mugg og mugg reduserer levetiden til bilen. Dessuten utgjør oppvarmingen et prosentvis mye mindre innhugg i rekkevidden når man kjører langt. Når man først har brukt mye energi på å varme opp bilen så skal det mye mindre energi til for å holde varmen ved like. På langturer om sommeren er hverken oppvarming eller kondens noe problem. Det er gjerne varmt nok fra før. Poenget mitt er bare at hvis man føler seg nødt til å skru av kupevarmen om vinteren for å komme fram så har man kjøpt feil bil og skaper problemer for seg selv. Bruk kupevarmer! Setevarer er et godt supplement, men ingen erstatning. Ja, og jeg prøvde så godt jeg kunne å presisere at dette med fordel kan gjøres den sjeldne gangen man kan få behov for noen ekstra km på rekkevidden - ikke som standard kjørestil. Det er null stress å kjøre en tur i ny og ned uten kupevarmeren. Når duggen kommer slår man på varmepumpa i 30 sekunder og lar den ta seg av dette - eventuelt har vinduet på en liten sprekk. Så mye forvarming av kupe man normalt sett har med elbil ser jeg ikke fare for hverken fuktskader eller mugg. 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Kona Electric test 510km på en lading. Sjåføren sier at den kan gå lenger i norske fjell hvor gjennomsnittsfarten er lavere. Endret 2. januar 2019 av U1ven Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Kona Electric test 510km på en lading. Sjåføren sier at den kan gå lenger i norske fjell hvor gjennomsnittsfarten er lavere.Det er rett og slett imponerende. Ikke selve rekkevidden, men forbruker per kilometer. Min Leaf har ikke så mye mindre batteri (2018-modell, har vel 40 vs 64(?) på Kona), men steike meg ta hvor høyt forbruk den har. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Da har gjort noe som er (potensielt) dyrt. Svingte innom Tesla i Drammen, bare for i kikke litt. Så ble det plutselig prøvekjøring av en Model 3 Performance. Veit ikke helt hva jeg skal, annet at det frister! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Da har gjort noe som er (potensielt) dyrt. Svingte innom Tesla i Drammen, bare for i kikke litt. Så ble det plutselig prøvekjøring av en Model 3 Performance. Veit ikke helt hva jeg skal, annet at det frister! Ikke så mye annet å gjøre enn å bestille vell? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Fikk et svært dårlig innbytte-tilbud på BMWen, så må kikke bittelitt på finansene også, men ja - det blir nok bestilling tror jeg. Tenker jeg tar en vanlig LR, Performance er rå, men den er også veldig mye dyrere. LR tror jeg går bra nok den og. Usikker på Autopiloten enda, hva tenker folk om den? Og jeg må si at inntrykket var bedre enn med min gamle BMW M3 (2008). Det sier *litt*, for BMWen var bra (V8 er ståpels) og kjørefølelsen er noe for sg selv, men Model 3 er svært nære og inntrykket jeg fikk når jeg planta pedal i bunn fra 60km/t har jeg aldri vært borti før. For et skyv! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Fikk et svært dårlig innbytte-tilbud på BMWen, så må kikke bittelitt på finansene også, men ja - det blir nok bestilling tror jeg. Tenker jeg tar en vanlig LR, Performance er rå, men den er også veldig mye dyrere. LR tror jeg går bra nok den og. Usikker på Autopiloten enda, hva tenker folk om den? Og jeg må si at inntrykket var bedre enn med min gamle BMW M3 (2008). Det sier *litt*, for BMWen var bra (V8 er ståpels) og kjørefølelsen er noe for sg selv, men Model 3 er svært nære og inntrykket jeg fikk når jeg planta pedal i bunn fra 60km/t har jeg aldri vært borti før. For et skyv! Ja de selger jo bare tesla selv, så den går rett til oppkjøper med en lav pris kan jeg tenke meg. Fikk dog god pris for min model S! Personlig er AP grunnen til at jeg har kjørt tesla i 3 år. Utrolig spennende å være med på utviklingen, og pr i dag utrolig praktisk. Koster dog en del. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Blir nok med AP ja, det er jo mye dyrere å installere i ettertid Skal legge ut bilen for salg tenker jeg, kan jo fort få 50k mer, enn det tilbudet jeg fikk. Det var nok en oppkjøper ja Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Blir nok med AP ja, det er jo mye dyrere å installere i ettertid Skal legge ut bilen for salg tenker jeg, kan jo fort få 50k mer, enn det tilbudet jeg fikk. Det var nok en oppkjøper ja Ja kunne nok ha fått litt mer jeg også, men fikk ca det samme som jeg må ut med for model 3 og slipper alt stresset. Så jeg er happy. I tillegg til ansvar i etterkant:) 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Har du byttet inn S for M3? Hva fikk deg til å gjøre det og hvilken spec? Endret 7. februar 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har du byttet inn S for M3? Hva fikk deg til å gjøre det og hvilken spec? Det er planen ja. s er for stor for meg, og alt for dyr ift hva en får i en model 3. I tillegg er den over to år, så påtide med utskiftning. Går fra 75D til 3P 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 S er en diiiger bil ja, 3ern er en helt normal bil. Jeg syns ikke det har sett slik ut på bildene før, men når jeg så 3ern i dag, så fikk jeg litt 911-assosiasjoner. Merket du det også? Litt 996 i fronten syns jeg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 S er en diiiger bil ja, 3ern er en helt normal bil. Jeg syns ikke det har sett slik ut på bildene før, men når jeg så 3ern i dag, så fikk jeg litt 911-assosiasjoner. Merket du det også? Litt 996 i fronten syns jeg Ja kanskje det:) 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Jeg fikk ikke testet 4WD-en skikkelig selvsagt, men det var småglatt i Drammen i dagen, det var isregn også. Bilen fungerte svært godt, mens på vei hjem i BMWen så spant jeg rundt overalt (som jo er moro, men lite effektivt) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Ja tesla sitt 4x4 system er absolutt det beste jeg har kjørt på snø noen gang. Ikke så rart da det er ett elektrisk system:) bakhjulsdrift på Tesla dog, det er ikke særlig bra spør du meg:p Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hvilken farge gikk du for? Jeg vurderer blå, syns den kledde bilen veldig godt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hvilken farge gikk du for? Jeg vurderer blå, syns den kledde bilen veldig godt Ble hvit denne gangen, hatt to svarte nå så trengte en forandring:) hvit inne også Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 bakhjulsdrift på Tesla dog, det er ikke særlig bra spør du meg:p RWD Tesla er vel blant de absolutt beste RWD bilene der ute. AWD utgavene er selvsagt bedre til å komme frem, men blant andre AWD biler er vel Teslas system bare sånn midt på treet. For de aller fleste får man aldri problemer dog, men det er ikke et offroad system, som det heller ikke er tenkt å være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå