Snylter Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Hvilken markedsføring? Tesla Norge har vell aldri drevet med slikt etter 700hk skandalen. De fikk kjenne på det den gang og har endret sin markedsføring. Etter skandalen du sikter til oppga de effekten til 469hk som også er feil, så sluttet de å oppgi tallene men markedsføringen gir fortsatt et inntrykk.. Endret 27. september 2018 av Snylter 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Etter skandalen du sikter til oppga de effekten til 469hk som også er feil, så sluttet de å oppgi tallene men markedsføringen gir fortsatt et inntrykk.. Ja de hadde vell ikke noe valg enn å komme med ett nytt tall i den saken. Ser ikke helt hvordan "markedsføringen gir fortsatt et inntrykk" når det ikke er nevnt med ord. Men for all del, inntrykk er individuelt. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 Jeg har kjøpt min første el-bil i dag Brukt Nissan Leaf Acenta 2013 til 76.000,- 9 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 De handler jo ikke om reelle situasjoner det her, kun imaginære problemer. Som alltid med elbil forøvrig Krisemaksimering. Det er det de driver med som vanlig. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Jeg har kjøpt min første el-bil i dag Brukt Nissan Leaf Acenta 2013 til 76.000,- Gratulerer! Jeg har gitt deg et oppoeng, men egentlig burde jeg kanskje gitt deg et minuspoeng... for det var en skremmende lav pris! (jeg har selv en LEAF) Et røverkjøp rett og slett! Her får du nok mange km for en veldig lav penge. Jeg anbefaler å sjekke ut elbilforum. Der er det veldig mange "tips og triks" til hvordan du får mest ut av bilen, både i rekkevidde og i kroner. Det du ikke får svar på fra elbilforum er antakelig ikke verdt å vite. :-) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Noen som kan gi et tips til billigst elbil som klarer minst 10 mil om vinteren? Vi vurderer å skrote den ene fossibilen, og jeg har litt lyst å anskaffen billig elbil, men har null erfaring med sånt (utenom det jeg har lest om på diverse fora). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Som personen lengre opp, en Leaf Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Som personen lengre opp, en Leaf10 mil vinterstid er det vel ikke gitt at alle brukte Leafer klarer? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 10 mil vinterstid er det vel ikke gitt at alle brukte Leafer klarer? Ikke så tung å dytte Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 10 mil vinterstid er det vel ikke gitt at alle brukte Leafer klarer? Kommer helt an på årsmodell og utstyr (særlig varmepumpe). 2012 (24kWh) Holder 8-9 mil på vinteren 2016 (30 kWh) Nordic greier mellom 14 og 16 mil på vinteren Noen som kan gi et tips til billigst elbil som klarer minst 10 mil om vinteren? Vi vurderer å skrote den ene fossibilen, og jeg har litt lyst å anskaffen billig elbil, men har null erfaring med sånt (utenom det jeg har lest om på diverse fora). Hvordan er det med bakker på aktuelle strekninger? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Leaf 24 kWh kan klare det de fleste dagene, men av og til skjer det uforutsette ting som kø, kollisjoner, ekstra kaldt vær, omkjøringer, mye snø etc. Hvis det er 50 km hjemmefra til jobb og du ikke har garantert lademulighet på jobb hver dag så ville jeg satset på en bil med vesentlig lengre rekkevidde. Husk at batteriet taper seg noen prosent i året og du bør ta høyde for at den skal eies noen år. Det er heller ikke gunstig å kjøre batteriet mellom 0 og 100% daglig. Optimalt bør du kunne komme deg til og fra jobb med 20% igjen på batteriet når du kjører av gårde med 80% ladet batteri. Da trenger du omtrent 150 km reell vinterreekkevidde. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Noen som kan gi et tips til billigst elbil som klarer minst 10 mil om vinteren? Vi vurderer å skrote den ene fossibilen, og jeg har litt lyst å anskaffen billig elbil, men har null erfaring med sånt (utenom det jeg har lest om på diverse fora).Finnes det lademuligheter på turen? I såfall tenker jeg at Nissan Leaf 2014 24 kWh med varmepumpe kan gå. De kaldeate dagene kan du lade, men vanligvis vil det nok gå uten. Husk at bilen MÅ ha vinterdekk med lav rullemotstand. Edit: angående bruk av de øverste 80-100 prosentene hadde jeg personlig tatt sjansen på å bruke disse daglig hvis det utgjorde forskjellen med å klare seg med en slik bil eller ikke. Det blir et ganske stort prishopp opp til neste generasjon slik at en kan tåle at batteriet er litt mer slitt on noen år (og derav lavere restverdi). Endret 7. oktober 2018 av Wisd0m Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Det er lading i begge ender, og en lang undersjøisk tunnell i mellom stoppestedene. Aksdal - Stord om noen er lokalkjente. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Det er lading i begge ender, og en lang undersjøisk tunnell i mellom stoppestedene. Aksdal - Stord om noen er lokalkjente. Her klarer du deg med golf/leaf av de billigste versjonene, men det er på grensen. Jeg ville absolutt vurdert å lagt inn noen ekstra kroner for mer rekkevidde. Men, aksdal stord er ikke 10 mil?? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Her klarer du deg med golf/leaf av de billigste versjonene, men det er på grensen. Jeg ville absolutt vurdert å lagt inn noen ekstra kroner for mer rekkevidde. Men, aksdal stord er ikke 10 mil?? Det er 10 mil tur retur. Elbil av 2 generasjonen her er null problem (f.eks. førstegenerasjon Leaf). Det finnes kanskje noen på Nabobil eller lignende som du kan låne en dag å prøve? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2018 Del Skrevet 8. oktober 2018 Det er 10 mil tur retur. Elbil av 2 generasjonen her er null problem (f.eks. førstegenerasjon Leaf). Det finnes kanskje noen på Nabobil eller lignende som du kan låne en dag å prøve? Ja, da er vell ingen av bilene ett problem i og med at det finnes lademuligheter der:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Tok bilen med til utlandet for første gang denne uken, turen gikk til Regensburg for noe arbeid på BMW fabrikken der borte. Noen hadde glemt at vi trengte en del verktøy til denne jobben så det måtte kjøres ned, slengte det i elbilen og fartet nedover. Gikk overaskende fint, ladet ca 4 timer fra vestlandet til Regensburg, ca 30 minutter på hver plass og uten bekymring(fulgte bare GPS med foreslåtte plasser). Mesteparten av ladetiden gikk til mat og andre gjøremål som jeg ellers ville ha gjort, ventet kanskje 1 time på "bilen", noe jeg egentlig satt pris på da jeg fikk unnagjort litt mail og annet arbeid. Ang fart så lå jeg stort sett mellom 130 - 150, mye på grunn av at autopilot konker ut på 150 og lå under pga alle sinkene nedover og jeg ikke alltid orket å kjøre sikksakk hele tiden. Dro dog på over 200 innimellom for hyggen sin del. Alt i alt en veldig fin tur uten noen stor "bismak" selv om jeg valgte elbil. I tillegg kostet turen meg 0 kroner i drivstoff, som en bare må sette pris på(selv om en har betalt sitt under kjøp av bilen, såklart). Forøvrig var de ekstremt lange i øynene på BMW fabrikken når jeg fartet rundt der inne Endret 20. oktober 2018 av Salvesen. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Du får passe deg så de ikke tar bilen og plukker den i biter for å finne ut hvordan den er bygget 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Du får passe deg så de ikke tar bilen og plukker den i biter for å finne ut hvordan den er bygget Hehe, jeg tipper nok de har en model 3 der inne allerede. Det går i småbiler på den fabrikken(1,2,3 serie osv) så er nok den som er nærliggende i tilfellet. Utrolig mange elbiler på fabrikken dog, i3 gikk i shuttle dagen lang. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Noen som har Peugeot partner tepee/Citroen e berlingo? 200k for ny 5 seter med plass til unge, bikkjer og bagasje er ikke så ille, men rekkevidden er jo ikke allverden... 90% av bruken holder den til, og vi har uansett en bil til som kan brukes på langtur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå