Salvesen. Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Dubious skrev (8 minutter siden): Solgt eller reservert uten avbestillingsbegyr? Den camping greia bak er vell kjøpt uten mulighet for refusjon. Er vell kickstarter eller tilsvarende. Så åpenbart mange som har tenkt å gå igjennom med kjøpet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Sitat Much like pre-orders for upcoming Tesla vehicles, reservations for the CyberLandr are fully refundable. De har "solgt" produkter for 50 millioner dollar, hver enhet koster omtrent 50 000 dollar. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Dubious skrev (8 minutter siden): De har "solgt" produkter for 50 millioner dollar, hver enhet koster omtrent 50 000 dollar. Var sikker på at dette var en type kickstarter greie, men tydeligvis ikke da:) Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Dubious skrev (10 minutter siden): De har "solgt" produkter for 50 millioner dollar, hver enhet koster omtrent 50 000 dollar. Er dette det de gjør før årsskiftet for å booste tallene sine? Gjorde ikke Tesla noe lignende med pre-order av bil for 1000kr eller noe? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Zeph skrev (2 timer siden): Det meste kan vel endrast før den blir lansert, så det er ikkje sikkert det dei har vist blir sluttresultatet. Blir merkelig å ta imot reservasjoner på et produkt som ikke behøver bli produktet? Har man åpnet for slikt, så må en jo ha låst seg nogen lunde mot sluttresultat imo. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 (endret) Da har jeg vært å prøvekjørt Ioniq 5. Positivt: God bil å kjøre. Greit med power og veldig behagelige ventilerte seter. Veldig myk og behagelig fjæring. 230V uttak av ladeporten er genialt. Prøvde å plugge til en sirkelsag og det var ingen problem. Den viser blindsonen på skjermen til den siden man blinker noe som er veldig praktisk. 360 kamera fungerte også veldig bra, og ryggekamera har veldig brei vinkel så man ser godt rundt seg. Baksetene er motoriserte og kan kjøres fremmefra. Interiøret virket å være veldig god kvalitet og det var lite hardplast å finne. Negativt: Ladeluken må åpnes med nøkkelen. lydanlegget var bare helt OK. Veldig pappaktig lyd selv om det er BOSE anlegg. Infotainmentskjermen var litt for langt unna for meg så måtte strekke meg for å trykke, og den var ganske lite intuetiv og tungvindt i bruk. Bagasjeplassen var mye dårligere enn jeg trodde. Var nesten like tungvindt å få en barnevogn baki som det er i min Model 3 grunnet det høye gulvet og bakluke som skrår veldig. Veldig lite bagasjeplass under bagasjerommet, og veldig lite bagasjeplass under panseret. Kjører man baksetene frem blir det en glippe mellom seteryggen og bagasjerommet hvor man kommer til å miste alt mulig rart nedi. Kartet var veldig tungvindt i bruk og generelt dårlig. Den støtter Android Auto\Carplay men ikke trådløst. Alt i alt ikke en bil for meg, men jeg vil tro det er en del folk som kommer til å digge den. Endret 10. august 2021 av Complexity 3 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 Lurer på en ting angående Tesla. Er det gratis lading på Tesla sine stasjoner om jeg kjøper ny/brukt Tesla nå? Gjelder det i så fall alle modellene? Er det noen enkle steg en kan gjøre for å dempe støy i en modell 3? Synes det var direkte bråkete å sitte på i en slik, men bortsett fra det så virker det som et meget ok kjøp Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 6 hours ago, Complexity said: Da har jeg vært å prøvekjørt Ioniq 5. Positivt: God bil å kjøre. Greit med power og veldig behagelige ventilerte seter. Veldig myk og behagelig fjæring. 230V uttak av ladeporten er genialt. Prøvde å plugge til en sirkelsag og det var ingen problem. Den viser blindsonen på skjermen til den siden man blinker noe som er veldig praktisk. 360 kamera fungerte også veldig bra, og ryggekamera har veldig brei vinkel så man ser godt rundt seg. Baksetene er motoriserte og kan kjøres fremmefra. Interiøret virket å være veldig god kvalitet og det var lite hardplast å finne. Negativt: Ladeluken må åpnes med nøkkelen. lydanlegget var bare helt OK. Veldig pappaktig lyd selv om det er BOSE anlegg. Infotainmentskjermen var litt for langt unna for meg så måtte strekke meg for å trykke, og den var ganske lite intuetiv og tungvindt i bruk. Bagasjeplassen var mye dårligere enn jeg trodde. Var nesten like tungvindt å få en barnevogn baki som det er i min Model 3 grunnet det høye gulvet og bakluke som skrår veldig. Veldig lite bagasjeplass under bagasjerommet, og veldig lite bagasjeplass under panseret. Kjører man baksetene frem blir det en glippe mellom seteryggen og bagasjerommet hvor man kommer til å miste alt mulig rart nedi. Kartet var veldig tungvindt i bruk og generelt dårlig. Den støtter Android Auto\Carplay men ikke trådløst. Alt i alt ikke en bil for meg, men jeg vil tro det er en del folk som kommer til å digge den. Takk for god informasjon! Jeg er selv ganske sugen på denne, mest pga design som jeg har veldig sansen for. Desverre er jeg å fruen på utkikk etter nytt hus nå så slike utgifter må desverre vente. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 (endret) 17 minutes ago, ProphetSe7en said: Lurer på en ting angående Tesla. Er det gratis lading på Tesla sine stasjoner om jeg kjøper ny/brukt Tesla nå? Gjelder det i så fall alle modellene? Er det noen enkle steg en kan gjøre for å dempe støy i en modell 3? Synes det var direkte bråkete å sitte på i en slik, men bortsett fra det så virker det som et meget ok kjøp Nei, gratis lading er kun på de gamle Model S og noen ganger på bruktbiler man kjøper hos Tesla. Ingen Model 3/Y har gratis superlading. Det er dog en veldig liten kostnad å betale for superlading om man for det meste vil lade hjemme uansett. Tja, man kan kjøpe ekstra pakninger til døra. Det hjelper littegrann. Også finnes det dempermatter man kan legge i hjulbuene som demper støyen litt, men model 3 er desverre litt mere bråkete enn andre biler. Mye grunnet de rammeløse vinduene. Model 3 blir og levert med med Pilot Sport 4 sommerdekk som er ganske støyete dekk. Det hjelper heller ikke. Endret 10. august 2021 av Complexity Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 Takk for svar. En ting til da. Ser innimellom folk som legger ut linker der en får gratis lading ved å kjøpe via referal linken. Er det da gratis lading for alltid eller begrenset periode? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 (endret) 22 minutes ago, ProphetSe7en said: Takk for svar. En ting til da. Ser innimellom folk som legger ut linker der en får gratis lading ved å kjøpe via referal linken. Er det da gratis lading for alltid eller begrenset periode? 1500km, og må brukes innen 6 måneder. Det får begge to. Også får den som verver ett lodd i Tesla sitt lotteri. Av å til deles det ut en Model Y. Før i tiden var det mye mere spennende å verve for da delte de ut gaver. En bekjent fikk en wallcharger (verdt type 5 tusen) for at han hadde vervet 3 personer eller nå. Men det har de sluttet med. Teslabjørn har fått 3 biler hos Tesla for verving. En Model S, og 2 Roadster som han dog ikke får før de kommer. Edit: han fikk vel en Model X også når jeg tenker meg om. Det lønner seg å verve mange. (Bare å rope ut om du skulle trenge kode forøvrig. Man må benytte den før man bestiller. Kan ikke legges inn i ettertid) Endret 10. august 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 8 hours ago, Complexity said: Bare en kjapp korreksjon; Ladeluke må ikke åpnes med nøkkel, men kan også åpnes ved å trykke på ladeluken (er et merke som viser hvor du skal trykke). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 (endret) 13 minutes ago, Konkulf said: Bare en kjapp korreksjon; Ladeluke må ikke åpnes med nøkkel, men kan også åpnes ved å trykke på ladeluken (er et merke som viser hvor du skal trykke). Prøvde å trykke masse på den firkanten men skjedde ingenting. Men mulig jeg gjorde feil. Men Isåfall kan det strykes fra det negative. kansje nøkkelen ikke var nerme nok eller noe Endret 10. august 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 1 minute ago, Complexity said: Har hørt fra noen at det er en bryter eller noe slikt i bagasjerommet som må skrus på eller noe i den duren. Alt fungerer ihvertfall knirkefritt på min bil Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2021 Del Skrevet 10. august 2021 Just now, Konkulf said: Har hørt fra noen at det er en bryter eller noe slikt i bagasjerommet som må skrus på eller noe i den duren. Alt fungerer ihvertfall knirkefritt på min bil Okei kansje det ikke var aktivert da. Det var iallefall genialt å kunne hente ut 230V. Flere skulle hatt denne muligheten. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 Simen1 skrev (På 7.8.2021 den 0.10): Like før nå! Samme stasjon, 2 øre nærmere den magiske grensa. Disse pris-skiltene har nærmest vært ute av mitt oppmerksomhetsfelt siden jeg kjøpte elbil, men nå følger jeg med igjen. Må innrømme jeg har litt skadefryd. 3 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 (endret) Høyt som fy, men kan ikke si at jeg føler med de som spiller russisk rullet med beboeligheten til planeten 🤷♂️ Jeg regnet med at jeg kom til å fylle drivstoff for rundt 16 kr/l når jeg kjøpte Teslaen, så prisene som er nå er sånn sett mer positivt enn antatt for regnestykket mitt i besparelser på drivstoff 👌👍 Endret 11. august 2021 av Wisd0m Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 Simen1 skrev (1 time siden): Samme stasjon, 2 øre nærmere den magiske grensa. Disse pris-skiltene har nærmest vært ute av mitt oppmerksomhetsfelt siden jeg kjøpte elbil, men nå følger jeg med igjen. Må innrømme jeg har litt skadefryd. Det heter vel at man er skadefryd. Og er vel ikke så veldig skadefryd selv. Vi er ganske heldige som har råd til å kjøpe elbil og kjøre rundt og spare mye penger. For dem som ikke har råd, gjør dette at de får enda mindre råd generelt, som igjen gjør det enda vanskeligere å kjøpe elbil. For dem som kjøpte ny bensin/dieselbil det siste året, derimot. De synes jeg ikke synd på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 Mange som er blitt skinnheilage etter at dei fekk elbil. Antar dei òg har kutta ut det meste av kjøtforbruk, kjøper kle, møbler osv. brukt og endra diverse andre vaner som fører til høge CO2-utslepp. Eg synest mest synd på dei som har dårleg råd og er avhengig av bil, men har bensin eller diesel. Alle som kjøper ny elbil må kjøre ein del for å hente inn igjen verditapet, så om økonomi verkeleg er viktig så kjøper du brukt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2021 Del Skrevet 11. august 2021 Kajac skrev (2 minutter siden): Det heter vel at man er skadefryd. Og er vel ikke så veldig skadefryd selv. Vi er ganske heldige som har råd til å kjøpe elbil og kjøre rundt og spare mye penger. For dem som ikke har råd, gjør dette at de får enda mindre råd generelt, som igjen gjør det enda vanskeligere å kjøpe elbil. Tvert i mot, det begynner å bli vanskelig å finne fossilbiler som har et billigere totalregnskap pr år enn det man får med en lignende elbil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå