Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leaf har bare 12 streker(eller prikker som de kalles, streker er SOC), og det ser ut til at alle er der.

 

 

Virker som et greit kjøp, men med over 120 000 på telleren så ville jeg nok sjekket grundig at ikke det er tuklet med batterihelsen. Dette er mulig ved å nullstille enkelte ting på BMS, da vil det ta litt tid før den får hentet seg inn igjen og viser reell helse.

 

Rundt der man har antall km igjen, så har man streker som viser sånn ca hvor mye juice du har igjen på batteriet. Disse vil alltid være 12 stk hvis batteriet er fulladet. På siden av disse har man prikker, når bilen er ny så vil det være 12 av dem. Etter hvert som kapasiteten synker så vi prikkene forsvinne en etter en.

Selger sier at bilen kjører 110-130km fulladet. Henger det sammen med alle strekene som er igjen?

Lenke til kommentar

Skummelt er det når bilen du kjører ikke virker. Enten det er bremser eller gass. Jeg hadde aldri satt meg bak rattet på en bil der den ikke responderer på pedaltrykk.

 

Bilen virker jo akkurat som den er tiltenkt, den verner om komponentene sine. Dette er dog noe som aldri kommer til å skje under normal kjøring, så du trenger ikke bekymre deg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skummelt er det når bilen du kjører ikke virker. Enten det er bremser eller gass. Jeg hadde aldri satt meg bak rattet på en bil der den ikke responderer på pedaltrykk.

Den virker. Den responderer på pedaltrykk (den opprettholder 90 km/t), men begrenser effekten for å beskytte batteriet. Ikke noe skummelt med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant test av Model 3 på Autobahn. Litt skummelt hvordan bilen i noen tilfeller rett og slett nekter å respondere på gasspedalen.

 

Her ser du vel forklaringen på hvorfor disse bilene er godkjent med en effekt langt lavere enn produsenten (og fanboys) liker å si at den yter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da bør Tesla heller begrense toppfarten til 90 km/t om det kun er det den klarer. Om jeg hadde kjørt en bensinbil som nektet å respondere på pedal etter å ha kjørt litt på motorvei, så hadde jeg solgt den unna med en gang.

 

Men det er jo ikke "kun det den klarer", de går opp til 250 som er begrenset av SW. Samme som når batteripakken blir varm, den klarer helt fint å kjøre på men det går ut over batteriets levetid og er derfor begrenset. 

 

Det er bare til å kjøpe en annen bil, ingen som stopper deg :)

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det er åpenbart en del personer her i tråden som synes vedvarende ekstrem effekt er viktig for dem. Jeg vil bare spørre: Når hadde dere sist behov for denne egenskapen på offentlige veier? Hvor mange ganger det siste året har dere hatt det behovet?

 

De fleste fossilbiler klarer vedvarende det som står i vognkortet. F.eks 100% av 100 kW. Hvis en Tesla bare klarer vedvarende 25% av 400 kW, hva har man å tape på det, kontra fossilbilen?

Lenke til kommentar

Det er åpenbart en del personer her i tråden som synes vedvarende ekstrem effekt er viktig for dem. Jeg vil bare spørre: Når hadde dere sist behov for denne egenskapen på offentlige veier? Hvor mange ganger det siste året har dere hatt det behovet?

 

De fleste fossilbiler klarer vedvarende det som står i vognkortet. F.eks 100% av 100 kW. Hvis en Tesla bare klarer vedvarende 25% av 400 kW, hva har man å tape på det, kontra fossilbilen?

 

De handler jo ikke om reelle situasjoner det her, kun imaginære problemer. Som alltid med elbil forøvrig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er åpenbart en del personer her i tråden som synes vedvarende ekstrem effekt er viktig for dem. Jeg vil bare spørre: Når hadde dere sist behov for denne egenskapen på offentlige veier? Hvor mange ganger det siste året har dere hatt det behovet?

 

De fleste fossilbiler klarer vedvarende det som står i vognkortet. F.eks 100% av 100 kW. Hvis en Tesla bare klarer vedvarende 25% av 400 kW, hva har man å tape på det, kontra fossilbilen?

Tesla klarer også det som står i vognkortet, greia ligger i at de ikke er ærlige om hva de yter når bilen omtales (markedsføring).

 

Bruksbilen min klarer å levere sine 450kW så lenge den får drivstoff, akkurat som den blir markedsført med.

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla klarer også det som står i vognkortet, greia ligger i at de ikke er ærlige om hva de yter når bilen omtales (markedsføring).

 

Bruksbilen min klarer å levere sine 450kW så lenge den får drivstoff, akkurat som den blir markedsført med.

 

Hvilken markedsføring? Tesla Norge har vell aldri drevet med slikt etter 700hk skandalen. De fikk kjenne på det den gang og har endret sin markedsføring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...