Hanhijnn Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 syar2003 skrev (8 timer siden): Farter rundt i ny bil denne helgen. Byttet en BMW (hybrid 3-serie) ut med en annen BMW SUV (fullelekrisk). Fornøyd : Ja- meget. Cons: Ingen (relevante for meg) IX3? Gratulerer! Ikke så dum den der. 👍 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Noen som vet noe mer om når Ioniq 6 kan komme? De sier at den er på vei men ikke så mye om når. Endret 19. april 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Theo343 skrev (37 minutter siden): Noen som vet noe mer om når Ioniq 6 kan komme? De sier at den er på vei men ikke så mye om når. 2022 sies det. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 syar2003 skrev (10 timer siden): Farter rundt i ny bil denne helgen. Byttet en BMW (hybrid 3-serie) ut med en annen BMW SUV (fullelekrisk). Fornøyd : Ja- meget. Cons: Ingen (relevante for meg) Gratulerer med fet ny bil 1 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Da har jeg endelig fått skrevet kontrakt på Ioniq 5 P45, merker jeg gleder meg nå 😁 Stod mellom Enyaq, Q4 E-tron og ID4, men synes faktisk Ioniq 5en var det mest spennende valget for min del. Bare spent på hvordan den blir å kjøre ettersom det er min første elbil 😁 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Konkulf skrev (16 minutter siden): Da har jeg endelig fått skrevet kontrakt på Ioniq 5 P45, merker jeg gleder meg nå 😁 Stod mellom Enyaq, Q4 E-tron og ID4, men synes faktisk Ioniq 5en var det mest spennende valget for min del. Bare spent på hvordan den blir å kjøre ettersom det er min første elbil 😁 Trur Ioniq 5 og Kia EV6 begge er spennende biler, og tilsynelatende gode valg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 19 minutes ago, Konkulf said: Da har jeg endelig fått skrevet kontrakt på Ioniq 5 P45, merker jeg gleder meg nå 😁 Stod mellom Enyaq, Q4 E-tron og ID4, men synes faktisk Ioniq 5en var det mest spennende valget for min del. Bare spent på hvordan den blir å kjøre ettersom det er min første elbil 😁 Ioniq 5 som første elbil blir nok en særs god opplevelse. Gratulerer! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Hanhijnn skrev (7 timer siden): IX3? Gratulerer! Ikke så dum den der. 👍 Jepp - IX3 Fully Charged, takk , i dag levert til helfoliering. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 13 minutes ago, syar2003 said: Jepp - IX3 Fully Charged, takk , i dag levert til helfoliering. Gratulerer! Noen spesiell farge den skal folieres i, og hvordan ligger det an prismessig for en helfoliering? Vurderer det samme da lakken på bilen jeg har bestilt er matt, så tenker på PPF eller foliering for å prøve å holde den i god stand 😅 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Konkulf skrev (11 minutter siden): Gratulerer! Noen spesiell farge den skal folieres i, og hvordan ligger det an prismessig for en helfoliering? Vurderer det samme da lakken på bilen jeg har bestilt er matt, så tenker på PPF eller foliering for å prøve å holde den i god stand 😅 Takk Blir charcoal metallic matte fra 3M. Regn med mellom 30-40 tusen inkl mva , pris avhenger av materiale (type folie/ppf) og hvor god pris du får på arbeid (avtale, rabatter o.l) 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Angrer litt på folie. Kan ikke lenger vaske bilen i børsteløs vaskehall. Må alltid håndvaskes 😮 Det har nok ført til at den vaskes litt mindre siden jeg ikke har gode vaskemuligheter hjemme. Endret 19. april 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Er det såpass at en ikke kan bruke børsteløs på folie altså? Trodde det bare var tut å kjør med den en ville jeg når en hadde fått på folie, er det kjemikaliene i maskinvasken folien ikke liker? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Just now, Evil-Duck said: Er det såpass at en ikke kan bruke børsteløs på folie altså? Trodde det bare var tut å kjør med den en ville jeg når en hadde fått på folie, er det kjemikaliene i maskinvasken folien ikke liker? Fikk beskjed om at det høye trykket kunne skade folien. Man kunne bruke høytrykkspyler for hånd så lenge man passet på å ha nok avstand. Endret 19. april 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Er det ikke bensinstasjoner med selvvask i nærheten? Da jeg gateparkerte i Oslo så kjørte jeg opp til Statoil (den gang) Bjerke. Vaskehaller er djevelens verk uansett, børster eller ei. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Joda men man må kjøre dit hvor det finnes selvvask haller (lenger unna). Ta seg mer tid og ofte er det kø da de ligger mer "sentralt". Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Har brukt børsteløs maskin en del ganger i det siste grunnet ganske redusert kapasitet til å drive så mye med manuell bilvask, har ikke registrert swirls eller annen styggedom i etterkant, så mitt inntrykk er at børsteløs ikke er helt krise, vertfall ikke på Kiaen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) De ville hvertfall ikke garantere for at den forble uskadet og ville jeg ha den fjernet måtte jeg da betale for det. Det var visst ganske vanlig at folk fikk skader etter litt tid med børsteløs automatvask og forsøkte å reklamere. Derfor opplyste de om det. Dette er en ganske kjent og mye brukt aktør i Oslo omegn. Endret 19. april 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ja, de har sikkert rett, jeg har 0 greie på folie Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 1 minute ago, Evil-Duck said: Ja, de har sikkert rett, jeg har 0 greie på folie Jeg visste det ikke selv og bøygen var at jeg fikk beskjed -etter- jeg hadde fått folien lagt på. Argh Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Dubious skrev (På 11.1.2021 den 8.01): https://www.nrk.no/norge/snart-ma-alle-nye-hus-og-hytter-bygges-ladeklare-1.15318304 Det var på tide, men de må fjerne unntakene om de vil ha alle over på elbil Forhåpentligvis blir det forbudt å inngå abonnementstilbud av typen f.eks. Ohmia svindler med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå