Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DJViking skrev (2 minutter siden): Hvis kineserne klarer å produsere en mye bedre bil, og den er billigere, så teller det mye mer i min mening. Selv om jeg er skeptisk til Kina sin statsmakt og påvirkning på sine selskaper, så kunne jeg vurdert en kinabil dersom jeg liker design, den har god kjørerekkevidde, funksjonalitet og teknologi. Derfor de Europeiske bilprodusentene må gjøre mye bedre for å klare å konkurrere mot Kina i fremtiden. De må levere like god kvalitet og de må klare å levere nok biler til etterspørselen. De Europeiske merkene har sovet i timen og kjøpt majoriteten av delene fra 3 parts løsninger som øker priser og gir dårlig integrasjon/bruk. De er for lengst tatt igjen av Asia med mer. Ikke minst er det 1000x enklere å produsere nye ting i asia pga mindre byråkrati. Ikke rart de store merkene nå sier opp tusenvis av folk, de må satse nytt og spare penger. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 28 minutes ago, DJViking said: Hvis prisene settes så mye ned, betyr ikke det at selgeren har hatt alt for mye profitt på bilen. Eller er det bilprodusenten som har fått for mye profitt? Eller tar bilprodusenten og/eller importør, selger noe tap på bilen? Virker da som at det er bilprodusenten som setter ned prisen. Tar de tap, eller som nevnt har de hatt alt for mye profitt på bilen til og begynne med. Eller at det faktisk er slik EU sier, at de blir sponset av Kinesiske staten for å kunne selge biler med tap, frem til de har kjørt europeiske og amerikanske produsenter konkurs. 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Det store spøkelset med kinesiske elbiler er reparasjoner, dele tilgang, forsinkelser og ikke minst priser. Dette er ting man umiddelbart ikke ser med en ny bil før hvetebrødsdagene er over og man er uheldig og får skader og/eller feil på den. Det er flere hårreisende eksempler på dette allerede. 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Derfor er også de gamle og mer etablerte bilmerkene mer pålitelig med tanke på reparasjon og garanti. Dette er også bilmerker som er veldig godt kjent i de fleste norske verksted. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DJViking skrev (2 timer siden): Mange her som har valgt å selge sin Tesla pga. prinsipp? Ja jeg velger å selge min Model Y av prinsipp, om et år når jeg skal ha ny Model Y. Greit prinsipp tenker jeg. 👍 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå