Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Ja denne er nok ikke noen familiebil først og fremst. Mer på linje med Mazda MX-30 størrelsesmessig. OK med et baksete når man en sjelden gang trenger det. Men mest av alt en bil for 1 eller 2 voksne.

Tviler på at en på 190cm hadde fått plass bak seg selv i en MX-30, men ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (27 minutter siden):

Tviler på at en på 190cm hadde fått plass bak seg selv i en MX-30, men ok.

Satte først kjørestillingen min så langt frem jeg kunne akseptert å kjøre med komfortabelt. Jeg er 190, men subber hodet i taket baki.

Det går, men det er ikke godkjent. 

Åpne bilde

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (4 minutter siden):

Satte først kjørestillingen min så langt frem jeg kunne akseptert å kjøre med komfortabelt. Jeg er 190, men subber hodet i taket baki.

Det går, men det er ikke godkjent. 

Åpne bilde

Trodde det var en umulighet, i stand corrected.

Poenget er uansett at i den nye Chr'n så kan en på 190 sitte bak seg selv uten å gå på bekostning av egen kjøreposisjon.

Lenke til kommentar

Tipper de legger ned produksjonen (og navnet) av Bz4x om et par år, og lager Rav4+ ? eller noe på samme platformen som C-HR da?

Siden C-HR har større batteri enn storebroren mener jeg, så tipper jeg det er en mer fremtidsrettet platform

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (10 minutter siden):

Tipper de legger ned produksjonen (og navnet) av Bz4x om et par år, og lager Rav4+ ? eller noe på samme platformen som C-HR da?

Siden C-HR har større batteri enn storebroren mener jeg, så tipper jeg det er en mer fremtidsrettet platform

Navnet kommer til å dø på sikt ja. Ny Rav4 skal lanseres senere i 25, eller i 26. Den kommer i BEV variant, og gjør nok BZ4X redundant.

Ang platform er det samme platform mellom C-HR og BZ4X (e-TNGA) som nå kommer i andre utgave. Grunnen til at BZ får litt mindre batteri er kun pga supply, og at Toyota ville prioritere lengst mulig rekkevidde på C-HR+ og Lexus RZ.

Platformen har fått nye elmotorer med mindre volum og lavere energitap, oppgradert termisk kontroll med mye høyere effekt på varmepumpe og varmekolbe, og skikkelig veskekjøling av batteri, slik at man kan omsette mye mer energi både inn og ut av batteriet. Buffer mellom netto og brutto batteri er også blitt mye mindre. Hengervekt er doblet, og forvarming er som sagt på plass.

Burde rette opp i problemene dagens plattform har hatt, og sikre god vinterytelse. Men tiden vil vise...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

El-RAV4 eller ein oppdatert bZ4X kan fort bli veldig populær. bZ4x klarar seg relativt greit på tross av større utfordringar ved lansering, men når dei får luka vekk ein del ting kan det bli veldig bra. Små El-Toyota bør dei vel òg få på marknaden etter kvart. Ein elektrisk Yaris kan selge godt. Toyota har haldt seg høgt på listene dei siste åra pga. Yaris, RAV4 og Corolla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...