Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (38 minutter siden):

Oppdaga denne saken når jeg fulgte linken din. 600K for baksete på en "normal" bil, altså ikke en av disse hyperluksus-bilene.

Ser og på de andre prisene, dette er jo svindel på høylys dag! Blir ikke produsentene og forhandlerne direkte flaue?

https://www.motor.no/aktuelt/bilen-er-verdt-150000-kr-nytt-baksete-koster-600000-kr/305218

Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Kun rutine feil…

Virker mer som rutinen er: Nekte for alt og skru kundene. Inntil vi får dårlig pressedekning, da løser vi det på goodwill på enkeltsaksbasis.

Men 18 000 for skiver og klosser bak? Djeez.

Glad jeg skrur selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke imponert. Det betyr bare at de fikser ting som får mediefokus også vil nestemann i rekka slite på samme måte. Selv om de hevder at de skal gå gjennom rutinene sine og unngå at det samme skjer igjen. Det er jo bare valgflesk de smører potensielle kjøpere med, helt til nestegang noen utsettes for dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar

De er vel ikke enestående. Bedre enn å bruke 1.5 år på å gå gjennom forliksrådet, bli tilkjent seier for så å bli saksøkt etterpå. Bremser på e-tron ER faktisk ganske dyrt, selv om det er likt for A6, A8, Touareg med stor motor. Skiver bak, ventilerte 350 mm koster typisk mellom 1800-2200 per stykk for kjente merker. Hentet fra eurodel nå. Klosser bak er 1500 for et sett. Skal man ha med alt tilbehør, slitasjevarslere etc er man nok på 8 tusen bare for deler, uoriginalt. 

Lenke til kommentar

Som med mobiltelefonar burde det vore påbud om å designe bilen så deler kan skiftast utan dei ekstreme summane. Sånt er forbrukar- og miljøfiendtleg, for å kunne selge fleire bilar.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...