Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (7 minutter siden):

3/Y er mye bedre biler når det kommer til pålitelighet.

Enig i det, men samtidig vil jeg advare mot å sende penger i lomma på DOGE-Musk nå. Kjøp heller brukt om man absolutt vil ha Tesla nå. Brukt med mye garanti igjen. Dette vil også hjelpe personer som ikke lengre vil assosiere seg med Tesla/Musk, å bli kvitt sine biler til en ok pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Simen1 said:

Enig i det, men samtidig vil jeg advare mot å sende penger i lomma på DOGE-Musk nå. Kjøp heller brukt om man absolutt vil ha Tesla nå. Brukt med mye garanti igjen. Dette vil også hjelpe personer som ikke lengre vil assosiere seg med Tesla/Musk, å bli kvitt sine biler til en ok pris.

Ja det får bli opp til hver enkelt hva de synes om det. Mulig man putter litt penger i lomma på musk men man støtter jo også de som arbeider hos Tesla og (i mine øyne) ikke har gjort noe galt.

Nye Tesla Model Y får jo omtrent bare skryt i alle tester. Gleder meg til å få oppgradert til en sånn.

Desverre ingen andre bilmerker som apperlerer til meg. Kunne muligens vurdert en Xpeng eneste da de har noenlunde tilsvarende software.

Men sliter med tanken på å bytte beite når jeg har vært så fornøyd med min gamle model 3. 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (46 minutter siden):

Jo nyere modell jo bedre, men gammel Tesla S/X burde man holde seg unna ja. Iallefall de eldste med 85 batteri.

3/Y er mye bedre biler når det kommer til pålitelighet.

Støtter den. Har fortsatt mareritt av Model S- eierskapet mitt. Den og X og som er mer enn 5 år gamle hadde jeg styrt unna. MÅ det være Tesla så kjøp nyere Model 3 eller Y - de har langt bedre kvalitet enn S/X. Meeen knirkelydene på Y er en enten/eller sak for mange. Prøv bilen!
Hørt at nyere Y'er ikke knirker, men en kamerat med sin ett år gamle Y nå har svært irriterende gnisselyder. Han hater meg for at jeg nevnte det for nå hører han ikke annet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Auto Asmodeus said:

Støtter den. Har fortsatt mareritt av Model S- eierskapet mitt. Den og X og som er mer enn 5 år gamle hadde jeg styrt unna. MÅ det være Tesla så kjøp nyere Model 3 eller Y - de har langt bedre kvalitet enn S/X. Meeen knirkelydene på Y er en enten/eller sak for mange. Prøv bilen!
Hørt at nyere Y'er ikke knirker, men en kamerat med sin ett år gamle Y nå har svært irriterende gnisselyder. Han hater meg for at jeg nevnte det for nå hører han ikke annet.

Ikke vært inne for å smøre de opphengskulene? Min Model 3 var vel inne på recall for å smøre dem, og da forsvant all knirk.

Heldigvis ikke noe farlig men litt irriterende lyd

(Forøvrig aldri hørt dem på Yene jeg har kjøtt kun 3ere, men kan være tilfeldig)

Kan hjelpe å bare massere dem litt og vistnok: https://youtu.be/-k99BSMCUlM?si=TcA6wYpCBCl7sE_e

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (3 minutter siden):

Apropos Model S..sjekk ut denne saken på Motor om en som har hatt to Model S. Var ikke akkurat lite han har måttet bytte opp gjennom, så Model S kommer jeg nok til å holde meg unna uansett altså. Tør ikke å ta sjansen på å kjøpe en sånn bil, uansett om mye har blitt forbedret på nyere modeller. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (21 minutter siden):

Ikke vært inne for å smøre de opphengskulene? Min Model 3 var vel inne på recall for å smøre dem, og da forsvant all knirk.

Heldigvis ikke noe farlig men litt irriterende lyd

(Forøvrig aldri hørt dem på Yene jeg har kjøtt kun 3ere, men kan være tilfeldig)

Kan hjelpe å bare massere dem litt og vistnok: https://youtu.be/-k99BSMCUlM?si=TcA6wYpCBCl7sE_e

Aner ikke hva han har gjort. Veit at han har snakket med Tesla om det og ikke kommet noen vei.. Men knirkelydene kommer innifra. Sånn gnisseknirking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...