AL123 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Zeph skrev (5 timer siden): Registreringsdato. OFV skriv alltid “registrert”, ikkje “solgt”. Om ein bil var bestilt eit år før registreringsdatoen eller dagen før veit me ikkje. Kun kor mange som vart registrert. https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-januar-2025 Dersom det kun er registrerte biler som ligger i statestikken, må jo Teslas salgfall over hele verden i januar kun skyldes Model Y facelift? Selv om Musk har vært ytre høyre facist i åresvis, så var det jo ingen som fikk det med seg før 20.jan og da var det bare 11. dager igjen av måneden. At sviktende salg de dagene kan slå negativt ut på registreringer allerede i januar høres litt utrolig ut. Det samme kan vel sies om hevdede salgsutvikling i februar. Med tanke på tiden det tar i snitt fra salg til registrering, så bør vi vel vente til mars før vi kan si noe om hvordan Musks nye regjering påvirker salget? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden ozone skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke folk er så idealistiske som hypen e så skråsikker på. De aller fleste gir blaffen i Musk (som jo ikke lager bilene på noen måte), og kjøper bil etter lommeboken og hvor bra bil de får! Og at Model 3 og Y er ekstremt mye bil for pengene, og konkurrerer helt i toppen, er det vel ingen som betviler? Jeg kommer til å kjøre min(e) Tesla så lenge de holder det nivået de har nå. Spesielt den ekstremt detaljerte softwaren. Og bare så det er sagt, så gir jeg blaffen i Musk. Går han dunken er det greit for meg, blir han president er det ikke greit for meg, men jævlig lite jeg kan gjøre noe med. Så jeg kommer til å fortsette å kjøre Teslaen min. Uten noen som helst skam. Nei, skammen kommer ikke før russerene står i hagen din, tenker jeg. Nordmenn er seg selv nærmest. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå