Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (22 minutter siden):

Tydeligvis sårt tema at tesla salget stuper, samtidig som tusenvis av den gamle modellen står på havna. Det er vel intet tre som vokser inn i himmelen. 

Er tydelig det.

Antallet biler, og hvor mange teslaer som står i Drammen er anes ikke, men det var tydelig at en ganske stor andel av bilene var tesla y og at noen av bilmportørene hadde biler i Røyken fordi det var nært fullt. Samtidig lagrer bilhavnen biler lenger opp nord for Drammen også, men hvilke merker dette er aner jeg ikke. Tror det for det meste er varebiler og chassis til planbiler.

Endret av Auto Asmodeus
Lenke til kommentar
42 minutes ago, kremt said:

Tydeligvis sårt tema at tesla salget stuper, samtidig som tusenvis av den gamle modellen står på havna. Det er vel intet tre som vokser inn i himmelen. 

Får håpe for Tesla sin del at det ikke står tusenvis der.

Model Y er tilbake på registreringstoppen nå februar ser jeg. Så går nok bra

Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Litt det samme som det er viktig av en eller annen grunn å tolke tallene veldig negativt. Eg er bare fascinert 🤣

Finn opplever økt etterspørsel etter brukte. Var en artikkel om dette i går. 

Bryr meg igrunn lite salgstallene mnd for mnd. Spesielt januar som har så store sprik som den har hatt de siste 4 årene.

Akkurat nå hadde det bare vært veldig digg om musk trakk seg ut av Tesla og satset alle sparepengene på Trump og tapte.

Men sånn ellers går livet videre enn så lenge. Til tross for nedgang i salget for tesl og en enorm suksess for Toyota 🤷

Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 minutter siden):

Brutalt fall i tesla aksjen. Når får musk sparken? Eneste som holder han i stillingen er meme prisen på aksjen.

Jeg hadde garantert kjøpt tesla om det ikke var for musk.

Skjønner ikke helt hvordan de skal kunne ha han som foregangsfigur lengre. Når det er sagt så har han jo mest vært en eier de siste årene. Hans bidrag inn mot Tesla har ikke vært all verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (30 minutter siden):

Brutalt fall i tesla aksjen. Når får musk sparken? Eneste som holder han i stillingen er meme prisen på aksjen.

Hvorfor hadde du garantert kjøpt tesla om det ikke var for Musk?  Og hvilken modell hadde du kjøpt da? Kan trøste deg med at han nok ikke kommer til å få sparken så da må du nok gå for et annet merke gitt..

Lenke til kommentar
Iterion skrev (8 minutter siden):

Hvorfor hadde du garantert kjøpt tesla om det ikke var for Musk?  Og hvilken modell hadde du kjøpt da? Kan trøste deg med at han nok ikke kommer til å få sparken så da må du nok gå for et annet merke gitt..

Model 3 rwd. Får ikke mer for pengene. Men jeg ønsker ikke å gi penger til en fascist.

• Liker 5
Lenke til kommentar
PgUp skrev (43 minutter siden):

Styre ser det nok slik at de fortsatt selger mye på grunn av Musk og at å kaste han hadde gitt reduksjon i salg.

aksjen er fortsatt mega hypet om en ser på standard verdier ift børspris og regnskap.

hvor lenge musk får holde på er dog spennende, det begynner å bli ganske heftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (25 minutter siden):

Model 3 rwd. Får ikke mer for pengene. Men jeg ønsker ikke å gi penger til en fascist.

Aha, samme som den jeg har det hehe. Veldig fornøyd med den, men Highland er enda bedre og har mye bedre rekkevidde enn den jeg har. Men ja ser den da. Så haugevis av Highlands i Oslo i dag så er nok av folk som både kjøper og kjører den fortsatt.

Hva kunne du tenkt deg isteden for Model 3 da? 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (7 minutter siden):

Aha, samme som den jeg har det hehe. Veldig fornøyd med den, men Highland er enda bedre og har mye bedre rekkevidde enn den jeg har. Men ja ser den da. Så haugevis av Highlands i Oslo i dag så er nok av folk som både kjøper og kjører den fortsatt.

Hva kunne du tenkt deg isteden for Model 3 da? 

Skoda elroq og ev3 ser ikke så dumme ut må jeg si. Trenger ikke noe særlig større enn disse.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
PgUp skrev (6 minutter siden):

Skoda elroq og ev3 ser ikke så dumme ut må jeg si. Trenger ikke noe særlig større enn disse.

Ok kan kanskje være verdt å sjekke ut Volvo EX30 evt EV6 også. Evt kjøpe en brukt Model 3, da slipper du å ta verditapet også. i tillegg til at du ikke støtter Musk 😉 F.eks @Salvesen. sin 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...