Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Zeph skrev (24 minutter siden):

Forsikringsprisar varierer mykje, så den einaste måten å finne det beste tilbodet (ikkje nødvendigvis det billegaste) er å spørje alle. Har du medlemsskap i eit eller anna som gjev rabatt kan det hjelpe, men ikkje alltid. Får du kontakt med eit menneske så kan to personar i same bedrift gje to ulike tilbod, så noko flaks er det òg. Har du nok forsikringar for å kvalifisere til samlerabatt så kan det hjelpe, men igjen ikkje noko garanti.

Frå selskapet sitt perspektiv er det alltid eit mål om at du betalar så mykje som mogleg. Får du ein god pris så hugs å sjekk når den blir fornya, kvart år. Dei kan fint heve prisen til over konkurrentane etter eit år. Då er det ny runde.

Negative opplevingar kan gjere at du unngår enkelte selskap, men bruk gjerne databaser som Bytt.no i tillegg. Generelt er statistikk meir tunktvegande enn enkelttilfelle for min del. Årsaken til at ein har dårleg erfaring kan vere på grunn av ein enkelt person som var involvert, utan at det treng vere systematisk for selskapet.

https://www.bytt.no/forsikring/bilforsikring

100%, forsikring er inviduelt. Her må en ta kontakt og sjekke selv.

Prøver å ta en runde i halvåret. Men sjeldent jeg opplever bedring. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jotun skrev (Akkurat nå):

Ja. Var det fremtind du hadde? 

Var det vi hadde før vi ble lurt over til Storebrand. Gjennom Sykepleierforbundet.

Jeg hadde sparebank1(fremtind) , fikk økt premie for ny periode med ganske mye , sa opp etter å fått tilbud hos Storebrand (arbeidsgiver/pensjon) , ble etterpå  kontaktet av sparebank1(agent for fremtind) og fikk ned premien ytterligere med 6-7000 årlig ved å knytte den til LO Favør medlem i husstanden.

Lenke til kommentar

Ja er nok samme som sykepleierne.

Irriterer meg grønn på det som skjedde. Og den forsømte nonchalante holdningen til han som fikk salget sitt og nå gir fullstendig blaffen i om eg sier opp.

Men det er lett.

Min fagforening har avtale med Tryg så får ta en sjekk der også denne runden.

Eg klikker litt når selskapet eg har hatt flere år kommer sånn kontra som Fremtind gjør. For det betyr at eg har betalt overpris i mange år. 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (8 minutter siden):

Eg klikker litt når selskapet eg har hatt flere år kommer sånn kontra som Fremtind gjør. For det betyr at eg har betalt overpris i mange år. 

Har ikke betalt overpris der. Men når jeg har hatt de (via banken som jeg har endel positive verdier hos og ikke lån) har de vært billigst sammenlignet med if, storebrand med arb giver fordel/prosenter, og hos gjensidige med naf fordel. 

Det som gjorde utslaget i overlegne rabatter ved siste re-tegning var LO Favør. Ingen andre matchet det.

Hørt at samtlige satt opp premiene vesentlig 2024/2025 for nye avtaleperioder.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle så betalte eg x antall tusen. Så signerer eg med annet selskap og da kontrer jo fremtind.

Da har eg i praksis betalt for mye.

Med mindre du plutselig har blitt lo organisert så har du vel i praksis betalt for mye de siste årene?

Tenker utslaget var mest fordi du sa opp hos de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (12 minutter siden):

Med mindre du plutselig har blitt lo organisert så har du vel i praksis betalt for mye de siste årene?

Tenker utslaget var mest fordi du sa opp hos de.

Som allerede forklart. Jeg er ikke organisert , men en i husstanden er det . Bilen er nå forsikret på vedkommende i stedet for på meg , selv om jeg er eier og bruker.

Edit: Jeg anser ikke at jeg har betalt "for mye" den tid forsikring på bil har stått på min person. Da jeg hele tiden har benyttet selskap med den beste prisen under det forholdet 😉

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Bare bytter. Er ikke noe problem det. Bare annoying 😮‍💨 såg jo ikke den reelle prisen før første faktura og da var angrefrist ute.

Den store casen med glasstak som gikk for et tag siden er en ikke Issue for tiden?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...