Complexity Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 3 hours ago, Trestein said: Jeg har ingen lade app. Bruker bare et kort. Har tilgang til ca 750 000ladere. Hvordan lader du tesla mot en ionity lader? Plugg and pray? Aldri prøvd Ionity faktisk. Er jo Tesla ladere over alt så velger jo bare dem. Fungerer kortet i utlandet og? Ladet på en "bilkraft" lader utenfor ett kjøpesenter sverige og etter halvtimes knot med appen som ikke godtok noen av kortene våre fikk jeg endelig startet ladingen. Men jeg har enda ikke betalt for ladingen da de ikke klarer å trekke penger alikevell. Prøvde å spørre de noen måneder etterpå for å gjøre opp for meg men de fikk ikke til da heller så jeg er bannlyst fra deres ladere - men skulle bare ringe dem ved behov så skulle de oppheve forbudet...? Bare surr hele greia. Flott å kunne bare trenge Tesla sine som jeg brukte resten av turen. Eneste problemet der var BMW'er som opptok to plasser på Tesla sine ladere istedenfor å bruke Ionity som også var der med sidelengs parkering.. Endret 50 minutter siden av Complexity Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden John-B skrev (1 time siden): Uansett er dette fullstendig irrelevant, det beviser bare hvor idiotisk det er å bruke én måned for å vurdere hvorvidt en bil selger bra eller ikke. Det stoppet ikke Mazda selgerne som brukte det som salgsargument over en lav sko, mener den var på 2.plass en eller annen måned fordi andre ikke kunne levere biler eller noe sånt. "Toppselgeren MX-30" for så å være tilbake, godt utenfor lista neste måned. Evil-Duck skrev (1 time siden): Ellers er jeg litt fasinert over hvor mye folk henger på forskjellige facebook grupper for biler de selv ikke eier eller vurderer etter alt å dømme bare for å finne negative ting om nevnte biler, men det blir jo da en sidediskusjon. Meldte meg ut av Face-gruppe da det enten var folk som spurte om rekkevidden til tross for ørten biltester, videoer og informasjon på nett og en ihuga innkaster som spredde direkte misinfo i alle innlegg for å få folk til å kjøpe samme bil som seg. Endte med personlige meldinger da jeg nevnte i et innlegg at bilen kanskje hadde litt kort rekkevidde for deres bruk. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jotun skrev (23 minutter siden): Det må du gjerne tro. Litt snodig å sitere mitt innlegg på dette. Eg skriver jo faktisk at det er viktig å vite om begrensningene. Har man da ingen problemer med de så er det vel ikke noe i veien for å kjøpe en BZ4X. Mange kjøper jo faktisk en bil uten å ane noe om den. Men de spør heller ikke om disse tingene, så da er jo problemet løst. Tar uansett ikke bort utfordringen. De som sliter med disse problemene kan jo bare kjøpe BZ4X av en bergenser på Geilo. Norges eneste BZ4X med god rekkevidde vinterstid. Nå kommer Trestein inn og sier: Men den var bedre enn model 3 som kjørte samme rute. Siter meg da gjerne på hvor eg sier at man skal kjøpe den varianten av model 3 hvis man er opptatt av rekkevidde. (er så dritt lei av at sier man noe om en bil så skal tesla være argumentet for at det ikke stemmer) Ja..... Eg er fascinert over hvordan du vet at eg henger på disse facebook sidene. Eg har kompiser som henger på disse facebook sidene. Personlig har eg ikke facebook. Viktig å få inn den på slutten? Det opprinnelige spørsmålet dreier seg i all hovedsak om "hvorfor selger BZ4X så bra når det er en så dårlig bil". Poenget mitt er bare at det dreier seg om flere kvaliteter enn hva en kan lese ut fra et spesifikasjons ark. At du blander inn andre brukere og hva de sier i ett motsvar til meg ser jeg ikke relevansen til. Og så er det greit å ta litt til seg at alle diskusjoner ikke er angrep på Tesla, jeg har ikke nevnt Tesla en eneste gang i disse to innleggene, jeg snakker om BZ4X. Det sidesporet med facebook dreier jo seg i hovedsak om ett bredere fenomen hvor en ser enkelte brukere ved flere anledninger har postet lange triader med screenshot av all negativitet som skrives i disse lukkede facebook gruppene. Nå nylig i en gruppe jeg selv er medlem i ble det postet en slik screenshot bokstavelig minutter etter den ble postet på facebook. Så det virker på meg som ett fenomen hvor en skal grave etter negativitet og "feil" med andre merker for å rettferdiggjøre sitt eget kjøp eller egen favoritt. Så se på det som en generell observasjon som ble vekket litt til live med din kommentar om hvor mye problemer folk skriver i BZ4X gruppa på facebook og ikke som ett personlig angrep på deg som person, det er ikke nødvendig å gå inn i alle diskusjoner med knivene trukket frem. 4 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Ja det er snodig det der jaget etter å påpeke hvor dårlig ting er hos andre ja. Enig der. Noen ganger blir jo selv en positiv ting med et merke noe negativt. Virker ofte som det handler mest om å hakke. 🙃 Beklager om du følte knivene var ute. Var bare forundret over konklusjonen og at det egentlig var så relevant. Kommentaren vedr. tesla var mest for å være i forkant og hadde ikke noe med deg. Endret 3 timer siden av Jotun 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Evil-Duck skrev (9 minutter siden): Så det virker på meg som ett fenomen hvor en skal grave etter negativitet og "feil" med andre merker for å rettferdiggjøre sitt eget kjøp eller egen favoritt. Du er forbilledlig diplomatisk så jeg kan sette ord på det alle ser: Det er Tesla-eiere som utmerker seg med den aktiviteten. 4 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden uname -i skrev (2 minutter siden): Du er forbilledlig diplomatisk så jeg kan sette ord på det alle ser: Det er Tesla-eiere som utmerker seg med den aktiviteten. Ja det er ikke lett å se skogen for bare trær! 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jotun skrev (1 minutt siden): Ja det er ikke lett å se skogen for bare trær! Nei, man kan jo ta den BMW-tråden for eksempel. Er det noen andre enn Tesla-eiere der som prøver å jekke opp sitt eget bilmerke? 3 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Complexity skrev (1 time siden): Fungerer kortet i utlandet og? BMW kortet funker i +30 land hos +1500 ladeoperatører og +800.000 ladepunkter (Digital Charging Solutions GmbH (DCS)) Så å finne en DC hurtiglader å tæppe kortet hos er ikke vanskelig i det hele tatt i eller utenfor Norge. Bare finn DCS hjemmesiden for info https: / / digitalchargingsolutions.com/en/about-us/ Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden BenWhittaker skrev (På 4.2.2025 den 10.37): Takk for det! Sjekket det meste nå, og avtalt prøvetur. Kjennes det riktig tar jeg med meg bilen hjem! 🙂 Hvordan gikk prøvekjøring? 😁 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Var innom Skoda forhandler idag, for å se på Enyaq og Elroq. Elroq ikke utlevert til forhandlere enda, greit nok. Men de har aldri Enyaq inne, så å sammenligne med Id4 in person er jo en umulighet.. Dagens surmuling gjennomført. *Må påpeke at nærmeste Skodaforhandler er ca 2 timer unna med bil. (Ligger en litt nærmere, men da må jeg forholde meg bomvei og piggdekkavgift blæh!) Jeg kjørte ikke dit kun av den grunn, svingte tilfeldigvis innom da jeg skulle den veien uansett, men 3. gang nå. De har ifølge nettsiden en enyaq inne, men solgt og utlevert typ 10 min før jeg gikk inn døra.. Endret 1 time siden av Duriello Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Syar-2003 said: BMW kortet funker i +30 land hos +1500 ladeoperatører og +800.000 ladepunkter (Digital Charging Solutions GmbH (DCS)) Så å finne en DC hurtiglader å tæppe kortet hos er ikke vanskelig i det hele tatt i eller utenfor Norge. Bare finn DCS hjemmesiden for info https: / / digitalchargingsolutions.com/en/about-us/ Så det kortet får man med når man kjøper en av de bilene de samarbeider med? Er jo bra det da om det funker. Men det virker som det er noen gebyr for å bruke det i utland? Er det noe app og til det eller må man bruke det fysiske kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå