Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jotun skrev (7 minutter siden): Mange ville klart seg med en elsparkesykkel i mange tilfeller. Hva har det med rekkevidden til Toyota? Veldig mange vil klare seg helt fint med med en bz4x men ikke hvis de tror den er bedre enn den er. Var på et hotell på geilo for en stund siden. Noe familie greier Jeg tok toget. Flere kjørte el bil og flere fra Bergen En tesla Y kom frem med 20% på batteriet. Toyota BZ4X 'n hadde 40% igjen. Så om tesla Y kan brukes så går det helt fint med en BZ4X også. Bare se TB sine resultater. Linje 333 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?gid=735351678#gid=735351678 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (2 timer siden): Januar er ikke Tesla sin måned... I tillegg har de lansert ny bil. Har ingen tro på at dette er relatert til håndsveiv ing Håndsveivingen er nok Musk sitt minste problem. Godt mulig det er oppsamlingsheatet hver 3 måned som spiller inn hos Tesla her, iallefall delvis. Hvor mye facelift på Model Y har å si er jeg mer skeptisk til. Model 3 stuper jo like mye, og den er relativt nyoppusset. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden ozone skrev (5 timer siden): Mange gode biler på denne listen for januarsalget! (fikk ikke med lenger enn til plass 14 pga skjermplass...) Men hvorfor ligger middelmådigheten full av barnesykdommer, BZ4X, på topp? Noen som kan forklare? Av den grunn som jeg skrev for 2 dager siden. Det er lite samsvar mellom hvor god en bil er, og hvor godt den selger. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Zeph skrev (8 timer siden): Nei, elbilar er vel betre på det området uansett kor mange hjul som drar, men eg vil tru det i alle fall er ein fordel med bakhjulstrekk om du får sleng, som diverre ikkje alle elbilar har. TM3 har bakhjulstrekk, og det er nok bakhjula som er mest aktive i ein sånn situasjon, uavhengig av hjuldrift. @Snowleopard Feil tråd? Dersom man får en sleng, så er fwd lettest å rette opp. Det er nok uansett ikke det som har reddet Zeph og Ozone, men bilenes førerstøttesystemer. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden AL123 skrev (11 minutter siden): Dersom man får en sleng, så er fwd lettest å rette opp. Det er nok uansett ikke det som har reddet Zeph og Ozone, men bilenes førerstøttesystemer. Er ikke helt enig. Sleng syntes jeg det er enklest å rette opp med svak bremsing av bakhjula. Alternativet kan være å gi gass med forhjula med forhjulsdrift. Skrenser man med forhjula kan det være vanskelig å ta seg inn Må innrømme at jeg er dårlig på forhjulsdrift. Har alltid hatt drift på hjula bak. I dag må man slå av stabilitetskontroll for å teste hvordan man tar inn en sleng. Må innrømme at jeg ofte slår av DSC når det er glatt Har kjørt noen biler med 4 hjulsdrift i den senere tid. Synes det er krevende i situasjoner der alle hjula spinner. Syntes egentlig at bakhjulstrekk er tryggere på vinteren. Man har alltid dobbelt så mye bremsekraft som akselerasjonskraft (Nå kommer sikkert noen til å kommentere at bremsing også er akselerasjon med motsatt fortegn) Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden BenWhittaker skrev (4 timer siden): Da nærmer det seg omsider kanskje noe her!! Etter masse god veiledning i tråden. Noen røde flagg her? Synes den ser ålreit ut. Avtalt prøvekjøring onsdag. 🙂 https://www.autoria.no/bruktbil/annonse?ident=388347473 ID4 GTX gått ca 50k km. Kos deg med prøvekjøring! 😁 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå