Trestein Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Iterion skrev (3 minutter siden): Er ikke den ganske så selvforklarende da? Med AC? Er jo mest til oppvarming man ser den store forskjellen i forbruk..Koreanske varmepumper av eldre årgang sier du? 😂 Hvor har du det fra? Du tar feil igjen…Den ble faktisk ikke lansert før i 2020 og er lagd og utvikla av Teslas egne ingeniørteam gitt! Og jeg må si den funker meeeeget bra, utrolig effektiv og aldri noen problemer med varme. Få deler i den også så skjer det ble tviler jeg på at det blir så dyrt. Usikker på Skoda sin varmepumpe, men regner med er den også er ganske så effektiv. Tesla har nok hatt varmepumpe siden dag en. Den har bare ikke vert utformet slik at man kan velge om den skal varme opp kupeen eller utelufta. Synd det tok så lang tid. Mercedes hadde dette på 80 tallet (Reverserbar varmepumpe) Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Iterion skrev (33 minutter siden): Med AC? Og hvordan gjør den forskjell på kjøling ift varmemumpe? Iterion skrev (33 minutter siden): Er ikke den ganske så selvforklarende da? Koreanske varmepumper av eldre årgang sier du? 😂 Hvor har du det fra? Det står på dem? Iallfall de jeg har vært borti. De har kanskje flere leverandører, hørte noen nevnte noe om japanske greier i MY, men har veldig vanskelig for å tro at de har utviklet noe eget. Iterion skrev (39 minutter siden): Usikker på Skoda sin varmepumpe, men regner med er den også er ganske så effektiv. Skoda bruker varmepumper med R744-gass som er mer effektivt, mer miljøvennlig og ikke brannfarlig. Deverre så gir det også et system som er mye mer komplekst og grisedyrt å reparere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå