Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

24 minutes ago, eintotre said:

Prøvekjørte selv Nammi Box. Makan til drittbil skal man lete lenge etter. Heldigvis mislikte medlånetager den minst like mye som meg. Til referanse var vi svært fornøyd med å eie en MG ZS EV i et par år. Utsalgspris ble også langt unna 219k som de reklamerer med. Ble vel nærmere 270k med ladekabel og vinterdekk om jeg ikke husker feil.

Da smaker det ikke så godt lenger nei. Har sitti på gjerdet mtp ny bil så lenge nå at beina er nummene. Og det ser ut til at jeg blir sittende. Men vi får dra å sparke i dekk likevel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BenWhittaker skrev (18 minutter siden):

Tror vi Tesla Model Y faller i pris mot sommeren når nye MY Juniper kommer? Det er vel det eneste som gir mening!?

OG: 
Er det verdt å legge ekstra penger på bordet for en Tesla Model Y 22-modell vs en 21-modell, eller er det ikke store forskjeller? (Forutsatt at de er ca likt brukt/vedlikeholdt)?

Ikke når den kommer, men kanskje en måned eller tre etter, når den største "nyhetens interesse" har lagt seg, og det igjen blir verdi per krone brukt som er viktigst!

21-model hadde lav nyttelast, så 22-modell med den økte nyttelasten, er vel anvendte kroner. Bare pass på at det faktisk er en med økt nyttelast (ca 450 kg). 21-modellen har du jo knapt lov å fylle med passasjerer før man er kommet over grensen, så da har man strengt tatt ikke lov å ta med bagasje.

Da kan man jo nesten likegreit velge en TM3 istedet, om ikke det å kunne utnytte bagasjeplassen er et viktig poeng for en! 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):

Ja, jeg vil nå si den Mazdaen er langt mer for pengene, selv om den koster litt mere. Også en bil å vurdere opp mot disse.

Nå sier jo @eintotre at prisen kom på 270k med vinterhjul, så da er faktisk vår topp-specca MX-30 billigere i innkjøp også. 😊

Snowleopard skrev (1 time siden):

Bare så synd den er så himla treg på "hurtiglading", for ellers så kunne den tildels også fungert på en og annen langtur. En eller to ladinger på turen hjemmefra, så kommer man lengre enn endel folk kjører langtur på uansett føre og forhold, så det ville rukket i lange baner for svært mange.

For oss så blir MX-30 en nr. 2 bil, som nok blir ladet hjemme minst 99%. Så det er helt greit for oss. Men ser at det kan begrense bruken for de som vil ha den som eneste bil.

Vi får 3-doblet rekkevidde fra Leaf'en, så vi er nøgd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...