Snowleopard Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Duriello skrev (6 minutter siden): Volvo var et dårlig eksempel, geely eier kun mellom 7 og 9% av aksjene. Er forøvrig ikke jeg som kaller dem kinabiler. 😅 Her påstås det at Volvo Cars hovedsakelig eies og kontrolleres av Geely, og Shu Fu Li, grunnlegger og styreleder i Geely Holding Group alene eier 78,65 % av aksjene. https://businessmodelanalyst.com/no/som-eier-Volvo/ Du blander ikke med Volvos øvrige virksomhet som gjelder tilnærmet alt annet fra Volvo inkludert lastebil og buss? Det var kun Volvo Cars som ble skilt ut da Ford i sin tid kjøpte seg opp i Volvo., og som Geely senere overtok eierskap til? 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Snowleopard skrev (2 minutter siden): Her påstås det at Volvo Cars hovedsakelig eies og kontrolleres av Geely, og Shu Fu Li, grunnlegger og styreleder i Geely Holding Group alene eier 78,65 % av aksjene. https://businessmodelanalyst.com/no/som-eier-Volvo/ Du blander ikke med Volvos øvrige virksomhet som gjelder tilnærmet alt annet fra Volvo inkludert lastebil og buss? Det var kun Volvo Cars som ble skilt ut da Ford i sin tid kjøpte seg opp i Volvo., og som Geely senere overtok eierskap til? Det har helt sikkert stokket seg litt ja. 😅 Men jeg vet at Geely har aksjemajoritet i Lotus, ergo kan de fint plasseres i kinabil kategorien for min del. Lotus Emaya og Eletre er fine biler da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå