Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Snowleopard skrev (Akkurat nå): Jamfør NAF/Motor, antar de at rekkeviddetapet pga våt vei, er relativt likt med kaldt men opphold, så vi vil kanskje ikke se veldig forskjell annet enn hva forskjellen på smale vs brede dekk utgjør! Ja, de antar. De skal vite! 😁 Nøyaktig overgang fra våt vei til minus 15 grader er vel vanskelig å få til i praksis. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Det er uten tvil en god del logistikk og planlegging til disse testene. Både med biler , personell (førere og frivillige) som tar fri fra ordinær jobb, representerer fra produsent, økonomiske aspekter og annet. Man kan ikke bare sette seg ned å vente på at været skal endre seg om det plutselig blir en mildværsperiode. Om ikke annet så har de droppet den stigningen på slutten som favoriserte biler med stort batteri mtp regenerering i bla "avvik fra wltp" statistikk. Renault er midt inne i en importør overføring og de nye har forklart hvorfor de ikke klarer å stille med lånebil. Endret 2 timer siden av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (29 minutter siden): Ja, de antar. De skal vite! 😁 Nøyaktig overgang fra våt vei til minus 15 grader er vel vanskelig å få til i praksis. Man tester vel fordi man ønsker å finne ut, ikke fordi man vet så bastant. Nei, helt likt blir det nok ikke, men tenker de har såpass med erfaring at når de sier de antar de vil ligge nært samme tapet, så tipper jeg de ikke bommer så mye på det! Men nå kan jo det med vindretning være avgjørende for hvor godt de treffer. Sidevind og motvind, reduserer vel rekkevidden relativt likt, mens medvind kan gjøre at de for noen km mer rekkevidde i praksis! 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Snowleopard said: google translate er altså uenig med deg Nei, GT og jeg er enige om at oversettelsen av "eksperten" til fransk ikke er "Le expert" ... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Noen som ser syn på BYD Sealion 7? Den såkalte TMY-dödaren, hvertfall konkurrent. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Olsenhower skrev (14 minutter siden): Noen som ser syn på BYD Sealion 7? Den såkalte TMY-dödaren, hvertfall konkurrent. Veldig lite nyttelast, var det ikkje det? 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden HF- skrev (16 minutter siden): Veldig lite nyttelast, var det ikkje det? Ja, 320 kg Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden nebrewfoz skrev (33 minutter siden): Nei, GT og jeg er enige om at oversettelsen av "eksperten" til fransk ikke er "Le expert" ... "L'expert, som jeg skrev, er svaret du får når du oversetter fra norsk til fransk, men du får som svar "eksperten" når du oversetter "le expert" fra fransk til norsk! Tror ikke du har forsøkt engang, når du sier Google Translate er enig med deg, for jeg ga deg bildebevis på hva den sa til meg da jeg oversatte fra fransk til norsk. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Burde ikkje Norge følge EU og innføre straffetoll på kinesiske biler? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 36 minutter siden Del Skrevet 36 minutter siden 33 minutes ago, HF- said: Burde ikkje Norge følge EU og innføre straffetoll på kinesiske biler? I utgangspunktet så har man tollmurer for å beskytte egen industri, så egentlig ikke. Med mindre vi faktisk begynner å lage elbatterier i noe omfang. Det sagt, så tror jeg vi har toll på alligatorskinn, så de er vel ikke helt konsekvente. Tollmurer er en uting, men virker å være en nødvendighet. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden 1 hour ago, Olsenhower said: Noen som ser syn på BYD Sealion 7? Den såkalte TMY-dödaren, hvertfall konkurrent. Jeg liker ikke designet på den, men det er jo en subjektiv ting. Eller så er den vel bedre på noen ting, og dårligere på noe annet. BYD er litt dyrere Litt dårligere bagasjeplass Litt dårligere rekkevidde Antatt samme eller litt tregere lading Veier 400kg mer Antar dårligere programvare/infotainment BYD har bedre akselerasjon Bedre plass i baksetet Bedre fjæringskompfort vil jeg anta, for Y sin er håpløs V2L som kan være en skikkelig vinner om man trenger det Chat gpt sier: Feature BYD Sealion 7 AWD Tesla Model Y Long Range AWD Motor Dual electric motors Dual electric motors Power 530 hp / 690 Nm Approximately 514 hp / 493 Nm Acceleration (0-100 km/h) 4.5 seconds 5.0 seconds Top Speed 215 km/h 217 km/h Battery Capacity 91.3 kWh 72.5 kWh Range (WLTP) 502 km 533 km Fast Charging Capability Up to 230 kW (10-80% in ~24 minutes) Up to 250 kW Vehicle-to-Load (V2L) Support Yes, 3.3 kW No Onboard Charger 11 kW 11 kW Dimensions (L x W x H) 4830 mm x 1920 mm x 1630 mm 4750 mm x 1920 mm x 1620 mm Wheelbase 2930 mm 2770 mm Curb Weight 2435 kg 2054 kg Towing Capacity 1500 kg 1600 kg Roof Load Capacity 75 kg 75 kg Cargo Space 520 liters (rear) + 58 liters (front) Over 600 liters (rear) + 117 liters (front) Standard Wheel Size 20 inches 19 inches Base Price in Norway Approximately 480,000 NOK (including introductory offer) Starting at 483,429 NOK (price may vary) Additional Features Panoramic sunroof, heated and ventilated seats, advanced driver assistance systems Hengerfeste (tow hitch) included, over-the-air software updates, extensive Supercharger network Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22 minutter siden Del Skrevet 22 minutter siden bzzlink skrev (9 minutter siden): I utgangspunktet så har man tollmurer for å beskytte egen industri, så egentlig ikke. Med mindre vi faktisk begynner å lage elbatterier i noe omfang. Det sagt, så tror jeg vi har toll på alligatorskinn, så de er vel ikke helt konsekvente. Tollmurer er en uting, men virker å være en nødvendighet. Vel, i utgangspunktet er det importforbud på ting som kommer fra alligatorer, med mindre du har et verifiserbart sertifikat som viser at det er fra alligator(er) som IKKE er skutt ved jakt, men fra en velrennomert alligatorfarm, og derved har tillatelse til å selge, også for eksport. 🐊 Uten dette vil du risikere å få varene beslaglagt, og samtidig en saftig bot. Og med mulighet for at det og kan lede til fengselsstraff i grove tilfeller! 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 minutter siden Del Skrevet 3 minutter siden Hmm, kinesisk bil med interiør trukket i alligatorskinn? 🤔🫣 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå