uname -i Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden bzzlink skrev (23 minutter siden): Tror ikke noen sa "alle" Men de produserer i hvert fall i sin egen fabrikk. Sånn jeg har fått med meg, så er det få produsenter som gjør det utenfor Kina. Dette er det eneste Tesla produserer av battericeller og det går tydeligvis ikke så bra Elon Musk might give up on Tesla’s 4680 battery cell by the end of the year Og de få cellene som er produsert har problemer Tesla finds ‘cell-dent’ issues in Cybertrucks, starts replacing battery packs 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 21 minutes ago, uname -i said: Dette er det eneste Tesla produserer av battericeller og det går tydeligvis ikke så bra Elon Musk might give up on Tesla’s 4680 battery cell by the end of the year Og de få cellene som er produsert har problemer Tesla finds ‘cell-dent’ issues in Cybertrucks, starts replacing battery packs For å svare deg på samme utrolig håpløse måte: Det lages milliarder av battericeller i Tesla sin fabrikk i Nevada hvert år 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) bzzlink skrev (21 minutter siden): For å svare deg på samme utrolig håpløse måte: Det lages milliarder av battericeller i Tesla sin fabrikk i Nevada hvert år Panasonic-ansatte lager Panasonic-batterier med Panasonic produksjonslinjer i et bygg som er eid av Tesla. Det stemmer. Det som også stemmer er at du forgjeves prøver å endre på realitetene med ordtriksing. Endret 6 timer siden av uname -i 2 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 13 minutes ago, uname -i said: Panasonic lager Panasonic-batterier med Panasonic produksjonslinjer i et bygg som er eid av Tesla. Det stemmer. Det som også stemmer er at du forgjeves prøver å endre på realitetene med ordtriksing. Skjønte det sånn at Gigafactory er en joint venture mellom Tesla og Panasonic? Slik at det omfatter investesteringsdeling og kunnskapsdeling. Men som jeg sa før i tråden, jeg er glad for at det stables batterifabrikker på beina utenfor Kina. Så håper VW også lykkes med sin fabrikk i Salzgitter. Det virker som om det å lage batterier inneholder litt "voodoo", at det er ikke bare bare å sette opp en produksjonslinje på spesifikasjoner og starte å pumpe ut batterier. Kom vel frem at Volvo et al. sitt Northvolt oppsett bare klarte å lage nok til 800 biler i kvartalet eller noe sånt (dog lastebiler). Resten måtte kastes. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden BenWhittaker skrev (12 timer siden): Ut fra bilene du ser på så sitter jeg og vurderer en del i samme sjiktet (men sannsynligvis litt lavere budsjett / brukt-biler). Jeg har vurdert ID4, Enyaq og Hyundai Ioniq 5 som de mest aktuelle + MG ZS EV og Kona Long Range som budsjett-alternativer. Ser du såvidt nevner Ioniq 5? Hva gjør at du ikke vrderer den? Fremstår som at 12V-batteriproblemet (som er den største gjengangeren) er løst, når jeg leser rundt. I motsetning så er det fremdeles mye issues med diverse software-bugs på pre 2023-modeller av ID.4. (Igjen kun ut fra det jeg leser.) Er nå på det stadiet at jeg vurderer å gi en lang F i å kjøpe ny, og heller kjøpe brukt, feks en ix3 eller lignende. (Ja vet denne er bygd i kina, men siden brukt så får ikke kineserne cash fra meg uansett.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå