Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Fantomtegningen said:

Den nyttelasten må være feil, vår uten DCC og elektrisk passasjersete (samt massasje) har 437kg nyttelast. DCC legger noe mer vekt enn standard understell, motor tilstolen utgjør også noen kilo. Helt nøyaktige tall vet jeg ikke, men noen topputstyrte RS'er har rundt 400kg nyttelast, 380 ish hvis dem har glasstak.

Nye konfiguratoren er oppe og går ihvertfall.
https://cc.skoda-auto.com/nor/nb-NO/trimline-scenic?activePage=trimlines&color=5X5X&configurationId=&extraEquipments=&id=NOR%3Bskoda%3B2026%3B5AZJK2%3B0%3BMASGEA4\GYONYON%3Bmda20250109090336%3Bnb-NO%3B%3B64002%3B64002&interior=EO&modelcode=5A&modifiedPages=&pagegroup=Website&salesprogram=NOR&snapshotVersion=cfc41595-f871-4026-aad4-bf14c8ccfd52&trimline=5AJ|856400264002&type=Car configurator&visitedPages=

Starter på 480.900,- for 85 og 499.900,- for 85X, som er 12k under 24/25 modellen.

EDIT: Nå har Advanced pakken HUD og 360 View, farsken det var det som skulle vært fra før.

image.png.bdcc0dc3821dbe31f1be2a6675e8816e.png

 

 

De har ikke lansert RS enda skjønner jeg. De vanlige er uaktuelle for min del, blitt altfor vant til å ha litt å gi på med.

Lista på hva man må ha i en bil blir bare lengre og lengre jo mer man venner seg til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (29 minutter siden):

Konfigurator er visst ikke helt up to date. 😅

Trodde Crystal grillen ble fjernet i facelift, eller er det noe jeg var gått glipp av her?

Screenshot_20250109_115449_Chrome.jpg

Det er jo Crystal Face versjon 2,0, så det kan vel hende at det blir tilbudt en ny versjon av krystallfronten på faceliften også.

Lenke til kommentar
1 hour ago, bzzlink said:

De har ikke lansert RS enda skjønner jeg. De vanlige er uaktuelle for min del, blitt altfor vant til å ha litt å gi på med.

Lista på hva man må ha i en bil blir bare lengre og lengre jo mer man venner seg til...

Blir ikke noe storselger uten en prisreduksjon ihvertfall...

Toppspeccet SL.

FB_IMG_1736423130500.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Fantomtegningen said:

Blir ikke noe storselger uten en prisreduksjon ihvertfall...

Toppspeccet SL.

FB_IMG_1736423130500.jpg

Oi. Nei den prisen er helt på viddene ift. markedet.¨

Så er vel RS enda litt dyrere enn det det igjen. 

Bra de fikk innført straffetoll på kinabiler, men selv med 38% toll, så får de problemer med å konkurrere med Kina i EU markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mag ne skrev (10 minutter siden):

Jeg blei overrasket over hvor mange som valgte noe annet enn standardelbilen,  og når folk ser de side om side er det kanskje ikke nødvendig lenger å spørre folk om hvorfor de ikke kjøpte den vanlige... 

https://www.elbil24.no/nyheter/pangstart-for-byds-model-y-konkurrent/82478998

Mange førstegangs elbileiere her på hjemplassen min og som har kjøpt denne. Liker den selv, men nyttelast og kinabil = nono!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (54 minutter siden):

I følge svenske Auto Motor Sport, vil det ikke komme noen BZ3XC, men den får navnet Urban Cruiser istedet. Oggså BZ4X-navnet vil forsvinne, men det er ikke meldt hva Toyota skal kalle den modellen fremover!

https://www.automotorsport.se/nyheter/toyota-ger-upp-problemfylld-elbil-far-nytt-namn/

Er nok smart å droppe det ekstremt klønete navnet BZ4X, de fleste jeg snakker med om den bilen sier bare "elektrisk RAV" 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Snowleopard said:

I følge svenske Auto Motor Sport, vil det ikke komme noen BZ3XC, men den får navnet Urban Cruiser istedet. Oggså BZ4X-navnet vil forsvinne, men det er ikke meldt hva Toyota skal kalle den modellen fremover!

https://www.automotorsport.se/nyheter/toyota-ger-upp-problemfylld-elbil-far-nytt-namn/

Loser Cruiser kanskje 😛

Men fra spøk til alvor. Man ser jo disse litt snåle (feil?)stegene fra mange produsenter. 

e-tron var en SUV og e-tron GT var en sedan og A3 e-tron var en hybrid.

GLS som ble til EQS SUV, men S-klasse ble til EQS

XC40 

men så blir det EX90 og EX30

Tror de er litt forvirra 

De som har det verst er vel egentlig Ford.

Nå har de massakrert snart alle merkenavnene på Forder folk har likt.

Mustang legendarisk muskelbil ble en familie SUV

Capri legendarisk fattigmanns mustang, ble en stygg rebadga VW familie crossover

Explorer en fet full-size SUV ble til en liten rebadga VW crossover

Endret av bzzlink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 minutt siden):

Loser Cruiser kanskje 😛

Men fra spøk til alvor. Man ser jo disse litt snåle (feil?)stegene fra mange produsenter. 

e-tron var en SUV og e-tron GT var en sedan og A3 e-tron var en hybrid.

GLS som ble til EQS SUV, men S-klasse ble til EQS

XC40 

men så blir det EX90 og EX30

Tror de er litt forvirra 

XC40 blir nok snart flyttet til E-serien, og da sikkert som EX40, og C40 blir EC4+ tipper jeg.

Ang. Audi, så var jo A3 E-Tron en av de første med E-Tron-navnet, og det var en hybrid. Senere ble det til at E-Tron bare skulle gjelde de hel-elektriske...

Legg til forvirringen til BMW med I3 og i8, den første hel-elektrisk og nyskapende, den andre en hybrid sportsbil, også relativt nyskapende. Så gikk BMW over til i for hel-elektrisk og da skapte problem for en i3 sedan i Europa, og måtte gå på i4 istedet. Samtidig hadde de en i3 i Kina, som var en mer standard 3-serie, men elektrifisert som de fleste andre i i-serien dems.

Er jo først nå med "Neue Klasse" at BMW ser ut til å bli innovativ og nyskapende igjen, mens de samtidig vil holde litt mot gammel navne-serie-logikk, hvor de starter med en Neue Klasse X, og følger på med en sedan-versjon... De har vel kanskje ikke landet helt på hva de vil kalles, virker det som.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 timer siden):

Er nok smart å droppe det ekstremt klønete navnet BZ4X, de fleste jeg snakker med om den bilen sier bare "elektrisk RAV" 

Japansk ryktebørs mente i høst at nye Rav4, som skal lanseres i 26, kom til å komme med både PHEV og fullelektrisk drivlinje. Hvis det stemmer kan det virke som at BZ4X får dø, og at deres mellomklasse elbil SUV lever videre i form av Rav4 i stede.

Markedsmessig er nok det lurt, da rav brandet er meget sterkt. Men de har en jobb å gjøre ifht dagens standard, skal det bli en god elbil...

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...