Fantomtegningen Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 1 minute ago, uname -i said: Jeg er helt ny her og lurte på hvordan det er med henger og sånt. Er det noen som kan fortelle litt om det? 6 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 40 minutes ago, Fantomtegningen said: Den nyttelasten må være feil, vår uten DCC og elektrisk passasjersete (samt massasje) har 437kg nyttelast. DCC legger noe mer vekt enn standard understell, motor tilstolen utgjør også noen kilo. Helt nøyaktige tall vet jeg ikke, men noen topputstyrte RS'er har rundt 400kg nyttelast, 380 ish hvis dem har glasstak. Nye konfiguratoren er oppe og går ihvertfall. https://cc.skoda-auto.com/nor/nb-NO/trimline-scenic?activePage=trimlines&color=5X5X&configurationId=&extraEquipments=&id=NOR%3Bskoda%3B2026%3B5AZJK2%3B0%3BMASGEA4\GYONYON%3Bmda20250109090336%3Bnb-NO%3B%3B64002%3B64002&interior=EO&modelcode=5A&modifiedPages=&pagegroup=Website&salesprogram=NOR&snapshotVersion=cfc41595-f871-4026-aad4-bf14c8ccfd52&trimline=5AJ|856400264002&type=Car configurator&visitedPages= Starter på 480.900,- for 85 og 499.900,- for 85X, som er 12k under 24/25 modellen. EDIT: Nå har Advanced pakken HUD og 360 View, farsken det var det som skulle vært fra før. De har ikke lansert RS enda skjønner jeg. De vanlige er uaktuelle for min del, blitt altfor vant til å ha litt å gi på med. Lista på hva man må ha i en bil blir bare lengre og lengre jo mer man venner seg til... 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Konfigurator er visst ikke helt up to date. 😅 Trodde Crystal grillen ble fjernet i facelift, eller er det noe jeg var gått glipp av her? Endret 10 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Duriello skrev (29 minutter siden): Konfigurator er visst ikke helt up to date. 😅 Trodde Crystal grillen ble fjernet i facelift, eller er det noe jeg var gått glipp av her? Det er jo Crystal Face versjon 2,0, så det kan vel hende at det blir tilbudt en ny versjon av krystallfronten på faceliften også. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 1 hour ago, bzzlink said: De har ikke lansert RS enda skjønner jeg. De vanlige er uaktuelle for min del, blitt altfor vant til å ha litt å gi på med. Lista på hva man må ha i en bil blir bare lengre og lengre jo mer man venner seg til... Blir ikke noe storselger uten en prisreduksjon ihvertfall... Toppspeccet SL. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 1 minute ago, Fantomtegningen said: Blir ikke noe storselger uten en prisreduksjon ihvertfall... Toppspeccet SL. Oi. Nei den prisen er helt på viddene ift. markedet.¨ Så er vel RS enda litt dyrere enn det det igjen. Bra de fikk innført straffetoll på kinabiler, men selv med 38% toll, så får de problemer med å konkurrere med Kina i EU markedet. 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 22 minutes ago, Hanhijnn said: Det er jo Crystal Face versjon 2,0, så det kan vel hende at det blir tilbudt en ny versjon av krystallfronten på faceliften også. Troooor det er de lysstripene i grillen her og den uten er kun sort høyglans grill? 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Er vel bevisst for å gjøre Elroq med allt utstyr mer selgbart, tror jeg fikk den til å passere 600k og. 🫣 Snakk om å skyte seg selv i foten i det markedet som er nå? 🤷 Endret 9 timer siden av Duriello 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Fantomtegningen skrev (1 time siden): Troooor det er de lysstripene i grillen her og den uten er kun sort høyglans grill? Mycket mõyligt... 🤔 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden I følge svenske Auto Motor Sport, vil det ikke komme noen BZ3XC, men den får navnet Urban Cruiser istedet. Oggså BZ4X-navnet vil forsvinne, men det er ikke meldt hva Toyota skal kalle den modellen fremover! https://www.automotorsport.se/nyheter/toyota-ger-upp-problemfylld-elbil-far-nytt-namn/ 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Jeg blei overrasket over hvor mange som valgte noe annet enn standardelbilen, og når folk ser de side om side er det kanskje ikke nødvendig lenger å spørre folk om hvorfor de ikke kjøpte den vanlige... https://www.elbil24.no/nyheter/pangstart-for-byds-model-y-konkurrent/82478998 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Mag ne skrev (10 minutter siden): Jeg blei overrasket over hvor mange som valgte noe annet enn standardelbilen, og når folk ser de side om side er det kanskje ikke nødvendig lenger å spørre folk om hvorfor de ikke kjøpte den vanlige... https://www.elbil24.no/nyheter/pangstart-for-byds-model-y-konkurrent/82478998 Mange førstegangs elbileiere her på hjemplassen min og som har kjøpt denne. Liker den selv, men nyttelast og kinabil = nono! 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Snowleopard skrev (54 minutter siden): I følge svenske Auto Motor Sport, vil det ikke komme noen BZ3XC, men den får navnet Urban Cruiser istedet. Oggså BZ4X-navnet vil forsvinne, men det er ikke meldt hva Toyota skal kalle den modellen fremover! https://www.automotorsport.se/nyheter/toyota-ger-upp-problemfylld-elbil-far-nytt-namn/ Er nok smart å droppe det ekstremt klønete navnet BZ4X, de fleste jeg snakker med om den bilen sier bare "elektrisk RAV" Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Evil-Duck skrev (3 minutter siden): Er nok smart å droppe det ekstremt klønete navnet BZ4X, de fleste jeg snakker med om den bilen sier bare "elektrisk RAV" Ja, helt og fullstendig enig der. Så da driver de med å RAV-e... 😅 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Vi har jo allerede en rav4 ev. 🫣 https://no.m.wikipedia.org/wiki/RAV4_EV 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Duriello skrev (15 minutter siden): Vi har jo allerede en rav4 ev. 🫣 https://no.m.wikipedia.org/wiki/RAV4_EV Blir sikkert bare å kutte 4-tallet i navnet da! 😉 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 3 hours ago, Snowleopard said: I følge svenske Auto Motor Sport, vil det ikke komme noen BZ3XC, men den får navnet Urban Cruiser istedet. Oggså BZ4X-navnet vil forsvinne, men det er ikke meldt hva Toyota skal kalle den modellen fremover! https://www.automotorsport.se/nyheter/toyota-ger-upp-problemfylld-elbil-far-nytt-namn/ Loser Cruiser kanskje 😛 Men fra spøk til alvor. Man ser jo disse litt snåle (feil?)stegene fra mange produsenter. e-tron var en SUV og e-tron GT var en sedan og A3 e-tron var en hybrid. GLS som ble til EQS SUV, men S-klasse ble til EQS XC40 men så blir det EX90 og EX30 Tror de er litt forvirra De som har det verst er vel egentlig Ford. Nå har de massakrert snart alle merkenavnene på Forder folk har likt. Mustang legendarisk muskelbil ble en familie SUV Capri legendarisk fattigmanns mustang, ble en stygg rebadga VW familie crossover Explorer en fet full-size SUV ble til en liten rebadga VW crossover Endret 2 timer siden av bzzlink 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden bzzlink skrev (1 minutt siden): Loser Cruiser kanskje 😛 Men fra spøk til alvor. Man ser jo disse litt snåle (feil?)stegene fra mange produsenter. e-tron var en SUV og e-tron GT var en sedan og A3 e-tron var en hybrid. GLS som ble til EQS SUV, men S-klasse ble til EQS XC40 men så blir det EX90 og EX30 Tror de er litt forvirra XC40 blir nok snart flyttet til E-serien, og da sikkert som EX40, og C40 blir EC4+ tipper jeg. Ang. Audi, så var jo A3 E-Tron en av de første med E-Tron-navnet, og det var en hybrid. Senere ble det til at E-Tron bare skulle gjelde de hel-elektriske... Legg til forvirringen til BMW med I3 og i8, den første hel-elektrisk og nyskapende, den andre en hybrid sportsbil, også relativt nyskapende. Så gikk BMW over til i for hel-elektrisk og da skapte problem for en i3 sedan i Europa, og måtte gå på i4 istedet. Samtidig hadde de en i3 i Kina, som var en mer standard 3-serie, men elektrifisert som de fleste andre i i-serien dems. Er jo først nå med "Neue Klasse" at BMW ser ut til å bli innovativ og nyskapende igjen, mens de samtidig vil holde litt mot gammel navne-serie-logikk, hvor de starter med en Neue Klasse X, og følger på med en sedan-versjon... De har vel kanskje ikke landet helt på hva de vil kalles, virker det som. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hyundai i ferd med å overraske med SS-batterier? De har vel ikke snakket om dette før, men nå virker de å være "relativt" nær, og begynner snart å teste ut: 3 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Evil-Duck skrev (4 timer siden): Er nok smart å droppe det ekstremt klønete navnet BZ4X, de fleste jeg snakker med om den bilen sier bare "elektrisk RAV" Japansk ryktebørs mente i høst at nye Rav4, som skal lanseres i 26, kom til å komme med både PHEV og fullelektrisk drivlinje. Hvis det stemmer kan det virke som at BZ4X får dø, og at deres mellomklasse elbil SUV lever videre i form av Rav4 i stede. Markedsmessig er nok det lurt, da rav brandet er meget sterkt. Men de har en jobb å gjøre ifht dagens standard, skal det bli en god elbil... Endret 1 time siden av Elgen-Hansi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå