Auto Asmodeus Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Duriello skrev (4 timer siden): Holder dere på med dette enda?? Jeg vil gjerne ha litt av det popcornet som ble delt ut tidligere.😄 Sorry! Gikk fort tomt da vi var på femte siden. Men kan hente mer. Endret 14 timer siden av Auto Asmodeus 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) J-Å skrev (4 timer siden): Hvor mye skal til ? En sedan er en stasjonsvogn med dårlig plass i bagasjerommet. En coupe er en sedan med dårlig plass i baksetet. Hvorfor vil du at Model 3 skal være en coupe? Synes det er rart når Model Y og tilsvarende biler kalles SUV også, men regner med at det er et markedsføringstriks. Både dette og tilhengervekt har vel lite med elbil å gjøre. Endret 14 timer siden av frohmage 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden bzzlink skrev (6 timer siden): Hvis man sammenligner med hvordan VW historisk har endret Golf til ny modell, så ville jeg kalt highland for en ny modell og ikke en facelift. Men blir litt flytende. De har jo endret i strukturen og hvordan de produserer bilen slik jeg har skjønt det. I tillegg til kosmetiske endringer inn og utvendig. Hver ny generasjon av Golf har hatt en ny platform, med unntaket av Golf 4 Cabriolet, som var en forkledd Golf 3. Faktisk vil jeg kalle Model 3 highland en relativt beskjeden facelift. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 1 hour ago, Iterion said: Så annonseringen på youtube. Hva synes du selv? Jeg må si jeg liker det nye designet altså! Både interiøret og eksteriøret. Ganske så bra rekkevidde også, men max 175 kw lading kunne kanskje vært litt høyere. Litt usikker på skjermen og programvaren de bruker, men regner med at den er ganske så decent, om ikke på Tesla sitt nivå. Mye bil for pengene dette her. Starter på under 500k også virker det som? Skal definitivt ta en nærmere titt på den i butikk og helt sikkert prøvekjøre den ogsån Liker bedre den nye grillen kontra standard sort plast grill på første gen, men liker bedre Crystal Face enn Tech-Deck. Synes fargene er veldig pene, virker mer gjennomført denne gangen med dekorfarge og "skjørtet". Ellers er det fint lite som er endret, varmetråder i frontrute og varme i baksetet er nå standard som er fint (og noe jeg mente og sa til selger burde være standard i 2023 og 2024). Men totalt sett liker jeg den nye faceliften, men ikke nok til å angre på kjøpet i fjor. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Den nye grønn/bronze fargen var litt snasen 🙂 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Duriello skrev (4 minutter siden): Den nye grønn/bronze fargen var litt snasen 🙂 Enig. Spent på hvordan det blir å kjøre den kjenner jeg. Kan fort bli denne evt nye Tesla Y når jeg skal bytte bil til noe større. Fantomtegningen skrev (11 minutter siden): Liker bedre den nye grillen kontra standard sort plast grill på første gen, men liker bedre Crystal Face enn Tech-Deck. Synes fargene er veldig pene, virker mer gjennomført denne gangen med dekorfarge og "skjørtet". Ellers er det fint lite som er endret, varmetråder i frontrute og varme i baksetet er nå standard som er fint (og noe jeg mente og sa til selger burde være standard i 2023 og 2024). Men totalt sett liker jeg den nye faceliften, men ikke nok til å angre på kjøpet i fjor. Jeg også. Ja er vel ikke så voldsomt mye som er endret, men den har blitt litt bedre på det meste, og ser en god del bedre ut, imo. Så har de endelig byttet ut den gamle grillen! Ingen grunn til å angre på fjorårets kjøp 😄 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Alltid likt enyac, og denne var finere enn den gamle. Litt treg lading, men avgjørende her er jo uansett snittfarten. 28 minutt skulle vel være greit. Blir nok å prøve hvertfall. Det ble ikke vurdert enyac sist, utelukkende pga de ikke kunne levere 4x4. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Iterion skrev (2 minutter siden): Enig. Spent på hvordan det blir å kjøre den kjenner jeg. Kan fort bli denne evt nye Tesla Y når jeg skal bytte bil til noe større. Er denne noe særlig større enn Y? Eller når du skal bytte din gamle bil til noe større? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jotun skrev (39 minutter siden): Er denne noe særlig større enn Y? Eller når du skal bytte din gamle bil til noe større? Nei, de er ganske så like når det gjelder størrelse. Men Enyaq har vel ikke frunk, har den? Den er større en Model 3, ja. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Iterion skrev (12 minutter siden): Men Enyaq har vel ikke frunk, har den? Nei. 🙂 Mulig de legger til en på facelift? 🤔 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Duriello skrev (17 minutter siden): Nei. 🙂 Mulig de legger til en på facelift? 🤔 Ihvertfall mulig å få kjøpt ettermarkedsfrunk til Enyaq og ID.4. Om ikke motor-rommet endres, kan vel de gli rett inn på refresh-modellen og! https://www.frunk.at/en/produkt-kategorie/skoda-en/skoda-enyaq-en/ 2 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Finnes også frunk fra https://www.evaccessoriesireland.com/product-page/vw-id4-id5-skoda-enyaq-frunk Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) 9 hours ago, Duriello said: Den nye grønn/bronze fargen var litt snasen 🙂 Så akkurat på Autogefuhl. Den grønnfargen var skikkelig fin. Hadde valgt den over Thomas-Blau😆 Og skjørtekanten brøt opp litt bak. Har alltid synes at Enyaq har sett litt høy rar og flat ut i rumpa. Ville fortsatt gått for coupe dog. Men de må få ned prisen sin litt. Hvis jeg skal velge Enyaq coupe RS istedenfor Y Juniper LR. Endret 5 timer siden av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden bzzlink skrev (54 minutter siden): Så akkurat på Autogefuhl. Den grønnfargen var skikkelig fin. Hadde valgt den over Thomas-Blau😆 Og skjørtekanten brøt opp litt bak. Har alltid synes at Enyaq har sett litt høy rar og flat ut i rumpa. Ville fortsatt gått for coupe dog. Men de må få ned prisen sin litt. Hvis jeg skal velge Enyaq coupe RS istedenfor Y Juniper LR. Sånn utenom designet, hva er forskjellen(e) på vanlig Enyaq og Coupe? Blir jo veldig spennende å se hva Y Juniper kommer til å legge seg på i pris i forhold. Synes dog at interiøret til Skoda gjerne virker litt mer påkosta? Sånn utenom at de til nå ikke har hatt varme i baksetene om jeg forstod riktig. Varme i ratt og bakseter er vel nå blitt standard? Panoramatak er fancy, men ikke så viktig for min del lenger. Varmepumpe og godt klimaanlegg er dog veldig viktig for min del. Synes også den grønnfargen var lekker. Likte rødfargen også. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Iterion skrev (9 minutter siden): Varme i ratt og bakseter er vel nå blitt standard? Min gamle Leaf 2012-mod. har varme i ratt og baksete. Den kan du nå få kjøpt MYE billigere enn ny Enyaq. 😁 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) 10 hours ago, frohmage said: Både dette og tilhengervekt har vel lite med elbil å gjøre. Vel, det var en sammenligning av to firedørs elbiler, hvor OFV klassifiserer den ene som kupé og den andre som sedan. Model S er forøvrig betegnet kombikupé (sammen med VW Golf). Mens "crossover" kategori mangler, så de fleste litt høye biler klassifiseres som SUV. Så får vi se om Enyaq Coupé blir CUP, COM eller SUV. https://www.skatteetaten.no/globalassets/tabeller-og-satser/listepris-bil/ofv-bilpriser-2023.pdf Endret 3 timer siden av J-Å Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 18 minutes ago, Iterion said: Sånn utenom designet, hva er forskjellen(e) på vanlig Enyaq og Coupe? Ingenting, de kan konfigureres likt. 19 minutes ago, Iterion said: Sånn utenom at de til nå ikke har hatt varme i baksetene om jeg forstod riktig. Varme i ratt og bakseter er vel nå blitt standard? Ifølge prislisten fra 21.10.2021 var følgende standard på iV80/iV80X: Klimapakke pluss - Oppvarmede seter foran og bak, oppvarmede spyledyser på frontruten, 3-sone klima og oppvarmet frontrute Fra prislisten datert 01.06.2023 er disse låst bak en pakke på 31.250,- MAX Augmented Reality Head up display Crystal Face CANTON Soundsystem (10 høyttalere) Oppvarmede seter foran og bak Oppvarmet frontrute Det var denne pakken jeg kranglet med selgeren om, familiebil uten varme bak som standard er jo litt idiotisk. Summa summarum: Det var standard, så fjernet de det, så la de det til nå igjen (Skoda logikk). Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Iterion said: Sånn utenom designet, hva er forskjellen(e) på vanlig Enyaq og Coupe? Blir jo veldig spennende å se hva Y Juniper kommer til å legge seg på i pris i forhold. Synes dog at interiøret til Skoda gjerne virker litt mer påkosta? Sånn utenom at de til nå ikke har hatt varme i baksetene om jeg forstod riktig. Varme i ratt og bakseter er vel nå blitt standard? Panoramatak er fancy, men ikke så viktig for min del lenger. Varmepumpe og godt klimaanlegg er dog veldig viktig for min del. Synes også den grønnfargen var lekker. Likte rødfargen også. Skodaen er mer påkostet i interiøret og justerbart understell trekker veldig opp. Stolene i Skodaen er milevis bedre enn Tesla. Ladenettverk/ruteplanlegger, campingmode/flatt gulv, nøkkelfri / app er det som trekker veldig ned. Summa, summarum så er jeg med på at Enyaq bør koste opp mot 40.000 - 50.000 mer enn en Y (MEN, nå har vi ikke sett Juniper enda da) Selv om de akkurat har satt den ned 100.000,- så er den fortsatt litt dyr. Her har jeg lagt på justerbart understell, hengerfeste og elektriske stoler: Dette er prisen uten vinterhjul 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Den nyttelasten må være feil, vår uten DCC og elektrisk passasjersete (samt massasje) har 437kg nyttelast. DCC legger noe mer vekt enn standard understell, motor tilstolen utgjør også noen kilo. Helt nøyaktige tall vet jeg ikke, men noen topputstyrte RS'er har rundt 400kg nyttelast, 380 ish hvis dem har glasstak. Nye konfiguratoren er oppe og går ihvertfall. https://cc.skoda-auto.com/nor/nb-NO/trimline-scenic?activePage=trimlines&color=5X5X&configurationId=&extraEquipments=&id=NOR%3Bskoda%3B2026%3B5AZJK2%3B0%3BMASGEA4\GYONYON%3Bmda20250109090336%3Bnb-NO%3B%3B64002%3B64002&interior=EO&modelcode=5A&modifiedPages=&pagegroup=Website&salesprogram=NOR&snapshotVersion=cfc41595-f871-4026-aad4-bf14c8ccfd52&trimline=5AJ|856400264002&type=Car configurator&visitedPages= Starter på 480.900,- for 85 og 499.900,- for 85X, som er 12k under 24/25 modellen. EDIT: Nå har Advanced pakken HUD og 360 View, farsken det var det som skulle vært fra før. Endret 2 timer siden av Fantomtegningen Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg er helt ny her og lurte på hvordan det er med henger og sånt. Er det noen som kan fortelle litt om det? 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå