Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Auto Asmodeus skrev (8 minutter siden):

Ryktes at Avenger går ned med 30-40.000,- snart. Hvis det stemmer så kan jo "Årets bil" endelig ha noe for seg i Norge også. Da jeg prøvde den i fjor høst ble jeg positivt overrasket (kom ikke akkurat inn med høye forventninger heller, da) og det sies nå at bilene kommer fort til landet. Jeg kjørte konsernsøsteren Fiat 600e senere samme dag og det var en helt annen bil. Den var "normalgod" der Avenger klart var bygd for terreng. Ikke bare i utseende, men i høyde, fjæring, demping og kjøreprogram.

Det sies at Alfa Romeo Junior som skal bygges over samme lest på samme fabrikk blir noe helt annet der igjen. Men ikke rart siden den kommer med 280 hester og interiør/tuning som skriker kjøreglede.

Jeep Avenger ser svær ut, men MG ZS har faktisk større bagasjerom og lengre rekkevidde.

Avenger er definitivt mer tiltalende utsendemessig og ser ut som en bil som er artig å kjøre, som du sier. Hvis den går ned 30-40000 får man den kanskje ned mot 350k inkl alt?

Endret av BenWhittaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Auto Asmodeus said:

Ryktes at Avenger går ned med 30-40.000,- snart. Hvis det stemmer så kan jo "Årets bil" endelig ha noe for seg i Norge også. Da jeg prøvde den i fjor høst ble jeg positivt overrasket (kom ikke akkurat inn med høye forventninger heller, da) og det sies nå at bilene kommer fort til landet. Jeg kjørte konsernsøsteren Fiat 600e senere samme dag og det var en helt annen bil. Den var "normalgod" der Avenger klart var bygd for terreng. Ikke bare i utseende, men i høyde, fjæring, demping og kjøreprogram.

Det sies at Alfa Romeo Junior som skal bygges over samme lest på samme fabrikk blir noe helt annet der igjen. Men ikke rart siden den kommer med 280 hester og interiør/tuning som skriker kjøreglede.

Problemet er selv 350 er jo for dyrt når man får e-c3 til 100 000 mindre, er ganske like i størrelse med avenger som litt større.

image.png.121f1f597e0d853e7c65cb538e9dd678.png

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (20 minutter siden):

Ryktes at Avenger går ned med 30-40.000,- snart. Hvis det stemmer så kan jo "Årets bil" endelig ha noe for seg i Norge også. Da jeg prøvde den i fjor høst ble jeg positivt overrasket (kom ikke akkurat inn med høye forventninger heller, da) og det sies nå at bilene kommer fort til landet. Jeg kjørte konsernsøsteren Fiat 600e senere samme dag og det var en helt annen bil. Den var "normalgod" der Avenger klart var bygd for terreng. Ikke bare i utseende, men i høyde, fjæring, demping og kjøreprogram.

Det sies at Alfa Romeo Junior som skal bygges over samme lest på samme fabrikk blir noe helt annet der igjen. Men ikke rart siden den kommer med 280 hester og interiør/tuning som skriker kjøreglede.

Ligger artikkel på det på elbil.no nå:

https://elbil.no/jeep-folger-etter-kona-dropper-prisen-pa-avenger-med-40-000/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde Avenger var større… tikker ikke akkurat familiebil boksen.

De må mer ned i pris i mine øyne fortsatt dyrere enn Model 3 når man legger på sammenlignbart utstyr. Kanskje vi ender opp med at en sedan blir Norges 2. mest solgte bil i 2025 også…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (20 minutter siden):

Trodde Avenger var større… tikker ikke akkurat familiebil boksen.

De må mer ned i pris i mine øyne fortsatt dyrere enn Model 3 når man legger på sammenlignbart utstyr. Kanskje vi ender opp med at en sedan blir Norges 2. mest solgte bil i 2025 også…

Avenger er en klasse større, og er bygget på en annen platform. At model 3 selger bra til tross for at det er en sedan og at den drar på årene er ikke så rart, da den er veldig prisgunstig med LFP batteri. Hvorfor Model Y selger bra er imidlertid mer overaskende.

Endret av AL123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (8 minutter siden):

Avenger er en klasse større, og er bygget på en annen platform. At model 3 selger bra til tross for at det er en sedan og at den drar på årene er ikke så rart, da den er veldig prisgunstig med LFP batteri. Hvorfor Model Y selger bra er imidlertid mer overaskende.

Model 3 drar ikke på årene, den er oppdatert kraftig fra 2019 versjonene og mellom. Det er en helt annen bil. Og jeg har eid begge. 

Men det er ingen tvil om at prisen øker salget, det er utrolig mye bil for pengene. Og Tesla gjør stadige grep og stønt for å få ned prisen så jeg regner ikke med vi har sett bunnen enda.

Nye model Y blir nok en ny topp for Tesla, jeg tipper den kommer til å slå salgsrekorder "overalt" på nivå bransjen aldri har sett før.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Model 3 drar ikke på årene, den er oppdatert kraftig fra 2019 versjonene og mellom. Det er en helt annen bil. Og jeg har eid begge. 

Men det er ingen tvil om at prisen øker salget, det er utrolig mye bil for pengene. Og Tesla gjør stadige grep og stønt for å få ned prisen så jeg regner ikke med vi har sett bunnen enda.

Nye model Y blir nok en ny topp for Tesla, jeg tipper den kommer til å slå salgsrekorder "overalt" på nivå bransjen aldri har sett før.

Forventer at når nye y kjem blir det mange som må redusere prisane sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Model 3 drar ikke på årene, den er oppdatert kraftig fra 2019 versjonene og mellom. Det er en helt annen bil. Og jeg har eid begge. 

Men det er ingen tvil om at prisen øker salget, det er utrolig mye bil for pengene. Og Tesla gjør stadige grep og stønt for å få ned prisen så jeg regner ikke med vi har sett bunnen enda.

Nye model Y blir nok en ny topp for Tesla, jeg tipper den kommer til å slå salgsrekorder "overalt" på nivå bransjen aldri har sett før.

Model 3 er en 6 år gammel bil med en nylig facelift. Det er gammelt i dagens bilmarked hvor modeller ofte skiftes ut etter 6-7år. Model Y vil nok fortsette å selge bra. At model 3 selger bra er imidlertid fullt forståelig ut fra den lave startprisen. At model Y selger bra med så mange konkurenter er imidletid uforståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Jeg ser nå på model 3 mer som en sportscoupe en' en sedan. Men det er nå bare meg. God bil.

Første betingelse for å være en sportscoupe er at den er en coupe. Den anrde betingelsen er sport. Model 3 er en enklel, billig, og relativt velkjørende sedan i D-segmentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Model 3 er en 6 år gammel bil med en nylig facelift. Det er gammelt i dagens bilmarked hvor modeller ofte skiftes ut etter 6-7år. Model Y vil nok fortsette å selge bra. At model 3 selger bra er imidlertid fullt forståelig ut fra den lave startprisen. At model Y selger bra med så mange konkurenter er imidletid uforståelig.

Tesla er ikke legacy, de gjør sin greie og det har de alltid gjort. Kundene liker det, det viser salgstall. 

Highland er en ny bil, 100%. Kan ikke sammenlignes med 2019 model 3. 

At den fortsatt har en del gjenværende deler bryr ikke folk seg om, de bryr seg om den opplevde bilen.

Ja model Y med "facelift" som du kaller det kommer til å selge helt sinnsykt bra i mange markeder. Spesielt her hjemme og land rundt.

Men østen blir nok vanskelig slik de pumper ut biler om dagen. Pling plong biler overalt med gode specs på papiret

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Første betingelse for å være en sportscoupe er at den er en coupe. Den anrde betingelsen er sport. Model 3 er en enklel, billig, og relativt velkjørende sedan i D-segmentet.

Jeg skrev; "jeg ser nå på" ikke "alle ser nå på". At jeg tar feil endrer ikke det faktum at det er lite med model 3 som får meg til å tenke sedan. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Tesla er ikke legacy, de gjør sin greie og det har de alltid gjort. Kundene liker det, det viser salgstall. 

Highland er en ny bil, 100%. Kan ikke sammenlignes med 2019 model 3. 

At den fortsatt har en del gjenværende deler bryr ikke folk seg om, de bryr seg om den opplevde bilen.

Ja model Y med "facelift" som du kaller det kommer til å selge helt sinnsykt bra i mange markeder. Spesielt her hjemme og land rundt.

Men østen blir nok vanskelig slik de pumper ut biler om dagen. Pling plong biler overalt med gode specs på papiret

Tesla er i ferd med å bli legacy all den tid de er snart 20 år gamle. Hva du og andre kunder mener spiller uansett ingen rolle. Tesla model 3 er fremdeles i 1.generasjon. Model Y kommer sikkert til å selge bra, selv om det er vanskelig å se hvorfor. Bla ble den slått ut i test mot Explorer og Sceni i siste CAR, der den bla fikk totalslakt for kjøreegenskaper.

Endret av AL123
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev; "jeg ser nå på" ikke "alle ser nå på". At jeg tar feil endrer ikke det faktum at det er lite med model 3 som får meg til å tenke sedan. 🙂

Bortsett fra at den har et sedankarosseri muligens?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Tesla er i ferd med å bli legacy all den tid de er snart 20 år gamle. Hva du og andre kunder mener spiller uansett ingen rolle. Tesla model 3 er fremdeles i 1.generasjon. Model Y kommer sikkert til å selge bra, selv om det er vanskelig å se hvorfor. Bla ble den slått ut i test mot Explorer og Sceni i siste CAR, der den bla fikk totalslakt for kjøreegenskaper.

Hva kundene tenker og gjør spiller en veldig stor rolle. Da det er dette Tesla lever av. De lever ikke av bommer boyz.

Ja jeg tipper model Y vill sette nye rekorder i 25/26. Og mange av de.

Selv om de er "20 år gamle"/"1.generasjon". 

Tesla gjør sin greie, og det funker. Folk er lei av legacy. Det viser salget fra østen også. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

 

Men østen blir nok vanskelig slik de pumper ut biler om dagen. Pling plong biler overalt med gode specs på papiret

De selger vel på samme grunnlag som Tesla. enkle biler med humhum kvalitet som gir mye for pengene. Salget til de nyere produsentene vs de tradisjonelle vil nok avhenge litt av hvordan økonomien utvikler seg de neste årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hva kundene tenker og gjør spiller en veldig stor rolle. Da det er dette Tesla lever av. De lever ikke av bommer boyz.. 

Ja, det er tross alt de som kjøper bilene, men selv om fanboysa er litt lite realitetsorienterte, så er Tesla model 3 en bil fra 2017.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (42 minutter siden):

Når en konservativ 40 åring kaller andre for boomers, så viser det jo litt av realitetsorienteringen....

Det var faktisk en korrigering av min mobil, det som skulle stå var bimmer boyz. 

Er ikke 40 heller😅 det nærmer seg dog, men en stund igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...