Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Elbil24 har postet "duell" mellom Ev3 og Elroq forsåvidt. Står meget lite om tanker om de 2 bilene annet en at Elroq leder 10-7 kun basert på speccs.

https://www.elbil24.no/pro/kan-bli-to-av-2025s-storselgere/82405260

Legger ved speccsa for de som ikke har abonnement. Nå har ikke jeg rukket å sett på Elroq selv enda, men jeg skal så fort jeg rekker. Så langt fikk jeg såpass godfølelse av titten på Ev3 at jeg holder en liten knapp på denne. Selv om speccs er bedre på Elroq.😅

Screenshot_20241218_192710_Chrome.jpg

Endret av Duriello
Leif
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
59 minutes ago, Duriello said:

Okei, liker den grillen jeg, men har ingenting imot den forrige.

Noen tanker om hva annet nytt som kan komme? 

Enn så lenge er det bedre aerodynamikk (grunnet designendringer), noe som kan gi smått bedre rekkevidde. Ellers er det fint lite som ligger ute, har lest rykter om en MEB+ plattform, som er en mellomting av MEB og SSP som er neste EV platform til VW.
Ingenting som tyder på at det er en markant facelift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 18.12.2024 at 11:49 AM, Evil-Duck said:

Nå husker jeg jo at vi hadde denne diskusjonen etter Technology Connections videoen ble spredt rundt og den samme informasjonen som er urelevant for de europeiske modellene virker til å fortsatt bli spredd rundt. Her er en engelskmann som tester ut hvordan bremse aktiveringen ved regen fungerte på sin UK modell, lenge før videoen til Technology Connections ble laget og Hyundai pushet ut noen oppdateringer til virkemåte. 

Nå filmer han ikke beina sine, men slik jeg skjønner han så slipper han jo gasspedalen helt.

Feilen ligger i at man kan bremse kraftig uten å slippe pedalen helt og dermed ikke aktivere bremselyset., og hvis man holder pedalen rundt et visst punkt så blinker bremselyset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...