Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Complexity skrev (3 minutter siden): Joda - men det er jo da en 3eparts løsning? Ellers er det vel få biler som har det gratis i sin innebygde karttjeneste? Eneste jeg vet om er Polestar/Volvo siden de bruker Android Automotive OS. Det er uansett noe man kan bestemme først på fjerde året (etter 3 år fra utlevering) med bmw. Om man kjøper en connected booster pakke (som inkluderer alt). Endret 8. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember 1 minute ago, Syar-2003 said: Må man ikke ha connected premium til 129,- mnd med tesla for å slippe å bruke mobildata? Ikke for å få live trafikkinfo som vi jo nettop snakket om. Det krever ikke abbonent. Men for 129kr får man satelittkart da som ser mye penere ut 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Til ix3 var det noen med 2021 modell som fikk fornyet med booster pakke (ubegrenset) til kr.0,-. En annen sa han betalte kr.1000,- Så det koster ikke "en nyre". Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) 19 minutes ago, Axefjord said: For min del kan man enten velge, eller alltid ha batteristatus (eller annen informasjon man vil) til siden for android auto på henholdsvis Ioniq5 og ioniq. Forbruk og rekkevidde står på fører-skjermen. Vel og bra det, men tar navigasjonen høyde for det? Snakker systemene bra sammen? Får man info som dette? Hvor mye batteriprosent man ankommer med (som endres fortløpende avhengig av forbruk) f.eks? Kan og velge hvor mye strøm man ønsker å ankomme med så bilen kan planlegge lading etter det Endret 8. desember av Complexity 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember 14 minutes ago, Syar-2003 said: Til ix3 var det noen med 2021 modell som fikk fornyet med booster pakke (ubegrenset) til kr.0,-. En annen sa han betalte kr.1000,- Så det koster ikke "en nyre". Nå koster vel bilene "en nyre" da 😅 Hva koster det etter 4 år da? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember AL123 skrev (4 timer siden): Jeg har kun kjørt ID3 og ID4 korte turer, men slet hverken med å finne frem i menyer eller lot meg irritere over treg infotainment. Trodde ikke dere unge kunne ha problemer med sånt. Får ikke håpe du får en Mercedes leiebil neste gang da 😉 Har kjørt Id 4 i en uke. Kan ikke se at det var noen utfordring. Tror ikke herz hadde klart å få 25000km på den på et år om ingen klarte å bruke den. Men det er klart at den er ikke laget for idioter, slik noen andre biler er. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Complexity skrev (26 minutter siden): Nå koster vel bilene "en nyre" da 😅 Hva koster det etter 4 år da? Det koster mindre jo enn tesla premium connectivity pr år. Og til motsetning til tesla så er de første 3 årene "gratis". Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember kremt skrev (2 timer siden): Som du må abonnere på..... Nope. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Complexity skrev (29 minutter siden): Vel og bra det, men tar navigasjonen høyde for det? Snakker systemene bra sammen? Får man info som dette? Hvor mye batteriprosent man ankommer med (som endres fortløpende avhengig av forbruk) f.eks? Kan og velge hvor mye strøm man ønsker å ankomme med så bilen kan planlegge lading etter det Ja, man får informasjon om dette i bilens nav. Ankomst 13% Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Den funksjonen der er en av de viktigste syns eg. Og at den stemmer..... På leafen er det helt håpløst, på Tesla er det meste den har kommet med 2 prosent. Akkurat der er Tesla gode. (Det betyr ikke at eg sier at noen andre enn leaf sin er dårlige for har ikke prøvd andre enn bz4x som var på leaf nivå) 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Syar-2003 skrev (5 minutter siden): Det koster mindre jo enn tesla premium connectivity pr år. Og til motsetning til tesla så er de første 3 årene "gratis". Nå er det kun satelitt kartet man evt skal trenge for å bruke penger på connectivity. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Syar-2003 skrev (5 minutter siden): Complexity skrev (33 minutter siden): Nå koster vel bilene "en nyre" da 😅 Hva koster det etter 4 år da? Det koster mindre jo enn tesla premium connectivity pr år. Og til motsetning til tesla så er de første 3 årene "gratis". Sliter med å finne prisen på 4WD-utgave, som vel var et krav til bil-valg. Ikke overrasket, da den ennå ikke er lansert med trekk på alle 4. Så hva må man opp med for en BMW 4WD som ikke er lav sedan? Med tanke på at det var for en gammel dame... Tenker prisforskjellen koster endel år med premium connectivity, som man altså ikke trenger for å ha, som det er blitt meldt ettpar ganger minst. Tipper prisforskjellen dekker flere år enn man kan regne med å ha bilen! 😎 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember 29 minutes ago, Complexity said: Vel og bra det, men tar navigasjonen høyde for det? Snakker systemene bra sammen? Får man info som dette? Hvor mye batteriprosent man ankommer med (som endres fortløpende avhengig av forbruk) f.eks? Kan og velge hvor mye strøm man ønsker å ankomme med så bilen kan planlegge lading etter det Jeg har aldri savnet det. Om avstanden til der du skal skal er større enn anslått rekkevidde, så kan man finne et ladepunkt via google. Begge disse verdiene er alltids foran deg på førerskjerm og hovedskjerm(?). Men man kan jo uansett bytte imellom AA og "vanlig" sømløst. Noen kroner koster det uansett. Min "eneste" grunn til å betale når bilene blir gamlere, er for å få fjernstyrt oppvarming av bilen. Det har vært en drøm siden første bilen jeg kjøpte Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Minimum i en elbil i dag er som de aller fleste etterhvert har at man setter seg inn i bilen og dnw forteller deg hvor mye man må lade og forslag på hvor du kan lade uten at man må drive å google og surre med noe underveis. Da kan olga på 72 eller gamle avdankede bileksperter kjøre elbil uten å være bekymret for at alderen blir et problem. Eg hadde neppe anbefalt min mor å dra på lengre tid med et så dårlig system som 2018 leaf f.wks har. Man kan ikke stole på det i det hele tatt. Eneste ulempen slik eg ser det med gode systemer som man stoler godt på er at man tyner grensene litt mye og dermed får en utfordring om noe uforutsett dukker opp. (Tenker da typisk stopp i trafikken) Slike ting betaler man da ikke ekstra for å få i noen av bilene i dag? Endret 8. desember av Jotun 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) 17 minutes ago, Syar-2003 said: Ja, man får informasjon om dette i bilens nav. Ankomst 13% Ja med bilens navigasjon, men da må man switche mellom den og Android auto/carplay? Får ikke dette i Auto/CarPlay? Endret 8. desember av Complexity 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Complexity skrev (5 minutter siden): Ja med bilens navigasjon, men da må man switche mellom den og Android auto/carplay? Får ikke dette i Auto/CarPlay? Selvsagt ikke. Og det vet di sikkert. Kart i CarPlay og Android Auto er jo applikajoner som kjøres på egen mobiltelefon. Men nå sist snakket vi vel om bilen navigasjonssystem, eller misforsto jeg ? Endret 8. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Men man trenger ikke aa eller carplay i i4? Den har da knallgod navi? Svigerfar sin x1 er hvertfall veldig bra. Det eneste eg har savnet på Teslaen er live traffic fordi eg ikke har giddet abonnere på connectivity. Men den tid er heldigvis forbi. Endret 8. desember av Jotun 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Jotun skrev (2 minutter siden): Men man trenger ikke aa eller carplay i i4? Den har da knallgod navi? Svigerfar sin x1 er hvertfall veldig bra. Nei , men man må betale litt etter 3 år. Og navigasjon via android auto eller carplay har jeg sagt er et alternativ. Endret 8. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) 6 minutes ago, Syar-2003 said: Nei , men man må betale litt etter 3 år. Og navigasjon via android auto eller carplay har jeg sagt er et alternativ. Dårlig ett om det ikke engang viser batteriprosent ved ankomst.. Android Auto funker OK i leafen. Mye bedre enn ingenting og iallefall bedre enn det orginale kartet fra 2014 som aldri har blitt oppdatert. Men veldig bra vil jeg ikke påstå det er.. Så veldig godt å slippe det i Teslan og heller ha ett veldig bra system som bare funker. Er også praktisk å kunne planlegge ruter i Tesla appen på telefonen så man vet hvor mye må lade før man drar. Men somsakt ikke prøvd CarPlay da jeg holder meg unna Apple produkter. Mulig det er mye bedre. Nå kan man bruke Apple Watch som nøkkel til Tesla så det er jo fint for Apple brukere. Endret 8. desember av Complexity 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Complexity skrev (7 minutter siden): Dårlig ett om det ikke engang viser batteriprosent ved ankomst.. Android Auto funker OK i leafen. Mye bedre enn ingenting og iallefall bedre enn det orginale kartet fra 2014 som aldri har blitt oppdatert. Men bra vil jeg ikke påstå det er.. Så veldig godt å slippe det i Teslan og heller ha ett veldig bra system som bare funker. Er også praktisk å kunne planlegge ruter i Tesla appen på telefonen så man vet hvor mye må lade før man drar. Det funker på samme måte i bmw. Et bra system som bare funker. Planlegge ruter i bmw appen, så vet man hvor mye man må lade før man drar. Man får også anbefalte ladestopper i appen som lagres i bilen nav når man "trykker send to car". Jeg leser at man ikke får radio i tesla uten premium connectivity. Og denne må man vel betale fra dag 1 ? Hadde vært kjekt å vite hvilke tesla eiere her inne som IKKE har premium connectivity til sin bil og bruker egne mobildata på egen telefon for slike ting ? Endret 8. desember av Syar-2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå