Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Complexity skrev (1 time siden): Forøvrig blir det Frunk på BMW Neue Klasse, så eneste grunnen til at de ikke har det nå er fordi bilene er ombyge fossibiler Påstand som ikke holder helt. IX som er dedikert elbil plattform og ikke ombygget fossilbil har det ikke. Det er gjetning og spekulasjon om neue klasse 2026 får det, det er ikke verifisert. Ser ikke ut som neue klasse ix3 får frunk utfra spion bilder Jeg monterte forresten frunk i min BMW iX3 , men brukte den ikke aktivt. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Jeg monterte forresten frunk i min BMW iX3 , men brukte den ikke aktivt. Sikkert lurt mtp at den hadde blitt mer som en lada om du fylte opp frunken. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Jotun skrev (3 minutter siden): Dette kan umulig stemme. Siden bmw har laget biler i tusenvis av år og ikke laget frunk på i4. Og det var det åpenbart kun gjennomtenkte grunner til. Som kjøreegenskaper. Neue klasse blir med andre ord dårlige på veien.😱 Bmw prioriterer ikke frunk. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Jotun skrev (Akkurat nå): Sikkert lurt mtp at den hadde blitt mer som en lada om du fylte opp frunken. Hæ Er du frunkofil. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Tenker med bmw som har den viktigste egenskapen en bil kan ha, valgmuligheter så er det rart man ikke kan kjøpe en pakke som inneholder frunk. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Hæ Er du frunkofil. Eg nei. Men bjerknez har jo nettopp lært oss at bmw ikke har frunk fordi de har laget bil i hundre år og dermed vet at frunk vil ødelegge bilen og derfor har de ikke frunk på sine biler. Er jo en litt annen sak om de rett og slett bare ikke prioriterer det og frunk faktisk er en ganske allright ting å ha.... Sistnevnte kan eg faktisk ikke fatte at det går an å mene noe annet. 🤷 2 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Da vet vi det. Alt tesla eierne bryr seg om er at bilen har en plastbalje foran med plass til en handlepose. Summerer vel opp disse eiernes proritering ganske godt... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) @Jotun Jeg har diskutert og snakket med hundrevis av BMW i4-M50 eiere. Og det er ingen (som jeg kan huske) som har nevnt eller bringer på bane at frunk er et savn. Dere frunkofile småbarsfedre og campere som har dette behovet får bare innse at en annen kjøpegruppe mennesker har helt andre preferanser. Endret 6. desember 2024 av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) @kremt Ja tolk det dithen du. To innlegg på rad som viser at målet ikke er å lese innleggene og svare iht det som skrives, men å kunne svare på den måten der 👍 Begynne å lese kremt? Svar på spm mitt til deg. Id4 og model y? Hvor fikk du de bilene fra i mitt innlegg?🤔 Endret 6. desember 2024 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) Syar-2003 skrev (1 minutt siden): @Jotun Jeg har diskutert og snakket med hundrevis av BMW i4-M50 eiere. Og det er ingen (som jeg kan huske) som har nevnt eller bringer på bane at frunk er et savn. Dere frunkofile småbarsfedre og campere som har dette behovet får bare innse at en kjøpegruppe mennesker har helt andre preferanser. Hvis du hadde hatt valget. Ville du hatt ekstra lagringsplass eller ville du valgt det bort? Null kostnad forbundet med valget. Svar ærlig nå. Det er jo ikke mer plass i en i4 m50 enn nødvendig. Endret 6. desember 2024 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) Jotun skrev (2 minutter siden): Hvis du hadde hatt valget. Ville du hatt ekstra lagringsplass eller ville du valgt det bort? Null kostnad forbundet med valget. Svar ærlig nå. Det betyr ingenting. Om jeg hadde fått det gratis hadde jeg ikke brukt den. Og jeg snakker av egen erfaring. Endret 6. desember 2024 av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) Du svarte ikke. Tenk på neue klasse. Der kan du risikere å få valget. Endret 6. desember 2024 av Jotun 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Syar-2003 skrev (1 minutt siden): @Jotun Jeg har diskutert og snakket med hundrevis av BMW i4-M50 eiere. Og det er ingen (som jeg kan huske) som har nevnt eller bringer på bane at frunk er et savn. Dere frunkofile småbarsfedre og campere som har dette behovet får bare innse at en annen kjøpegruppe mennesker har helt andre preferanser. Den går jo rett i retur, at dere som ikke ser behovet, faktisk innser og aksepterer at andre mener det gjør bilen mer funksjonell og interessant for oss som ønsker dette. Men det er alltid vi "frunkofile" som liksom må "akseptere" deres valg. Problemet, som jeg har prøvd å påpeke mange ganger her inne, er jo nettopp det motsatte, at dere snakker som om det er en absurd tanke vi har, bare fordi dere ikke har sett behovet. Har man først hatt bil med frunk, så er det vanskelig å se på at bilprodusenter ikke gir en muligheten, når det uansett ikke tar noe vekk fra dere som ikke har falt for dette lille praktiske knepet. 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Det er lettere å bruke bakluka/bagasjerom i en bmw til oppbevaring hvor man har comfort access kick to open. Svaret er at til null kost ville jeg valgt å få det levert. Uten at jeg nødvendigvis ville benyttet meg av den. Kanskje jeg skal selge bilen engang til deg Jotun, og da er det jo greit den har frunk Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Det er usedvanlig artig å se at ikke engang ekstra lagringsplass kan omtales som noe positivt. Og grunnen er utelukkende at bmw ikke har det og Tesla har det. Eiendommelig gjeng. For the record: for min del ville hvertfall ikke frunk eller ikke frunk hvert avgjørende. Men hadde bilen eg valgte hatt det hadde eg tenkte det var positivt. Og mottsatt hvis ikke. Eg har en med og en uten. Og leafen blir jo i mange tilfeller for liten til å kunne brukes, utelukkende pga bagasjeplass. Aldri pga sitteplasser siden vi kun er fire i familien. Så mer bagasjeplass ville gjort at vi kunne brukt leafen mer enn vi gjør. 1 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 1 hour ago, Complexity said: Forøvrig blir det Frunk på BMW Neue Klasse, så eneste grunnen til at de ikke har det nå er fordi bilene er ombyge fossibiler. Hverken BMW ix eller Mercedes eqs har frunk, ingen av de finnes eller har noen gang vært påtenkt i en ikke BEV versjon. Det er en del fordeler også helt uten tanke for kollisjonssikkerhet: Man trenger ikke designe panseret for å åpnes i det daglige, dermed kan man droppe gassstruts, servoer, plastlinere o.l. Hvorfor de nå velger å inkludere det vet jeg ikke, sannsynligvis for mange kunder som handler bil etter avkryssingsliste. Jeg håper de ikke har kastet bort mye plass på det, og fortrinnsvis er der bare i bakhjulstrekkvariantene. (eller sagt med andre ord: ikke kaster bort plass i de fullt utstyrte variantene) 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Det er lettere å bruke bakluka/bagasjerom i en bmw til oppbevaring hvor man har comfort access kick to open. Svaret er at til null kost ville jeg valgt å få det levert. Uten at jeg nødvendigvis ville benyttet meg av den. Kanskje jeg skal selge bilen engang til deg Jotun, og da er det jo greit den har frunk Godt poeng. Men som sagt, den gangen din bil er brukende for meg har eg mer penger enn eg trenger (bil nr to) eller ungene har flytta og da er den så gammel at eg ikke vil ha den med eller uten grunn 🤣 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 1 minute ago, Jotun said: Det er usedvanlig artig å se at ikke engang ekstra lagringsplass kan omtales som noe positivt. Det er ikke ekstra plass, det er en omdisponering av plass fra kabin/bagasjerom til frunk. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) sverreb skrev (2 minutter siden): Det er ikke ekstra plass, det er en omdisponering av plass fra kabin/bagasjerom til frunk. Er flere eksempler på masse volum i fronten uten at det er utnyttet. Og det er dumt. Under panseret på the holy grail, i4 m50, der er det helt stappet og maks utnyttet? Til mitt bruk vil bare noen liter vært konge. Er helt nydelig å slippe å ha sure skor og klær etter trening og jakt inni bilen. Endret 6. desember 2024 av Jotun 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember 2024 Del Skrevet 6. desember 2024 sverreb skrev (Akkurat nå): Det er ikke ekstra plass, det er en omdisponering av plass fra kabin/bagasjerom til frunk. Feil, det er jo akkurat samme plassen bake, om vi som sagt ser på en i4 eller i5, der det er plass til frunk men ikke lagt til dette. Da er det nettopp ekstra med brukbar lagringsplass. Til f.eks. å legge ladekabler, så det slipper å legges under bagasjegulvet eller pakkes behørig rundt alt annet, for å være tilgjengelig når bagasjerommet faktisk utnyttes! Blir jo som å klage på at Skoda har satt av plass, og lagt ved, paraplyer i førerdørene. Fantrastisk lite, men lurt knep. Jeg hadde gjerne sett at det ble slikt på alle 4 dørene på min neste bil. Men jeg velger ikke en Skoda bare av den grunnen, siden sammenleggbare paraplyer uansett får plass i de fleste dørlommer! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå