Auto Asmodeus Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Bjerknez skrev (4 timer siden): Et godt råd: Prøvekjør en Skoda Enyaq og en BMW i4 M50. Gratulerer med ny BMW Ja er det jeg redd for. Det praktiske bortfaller pga svart skinn med røde detaljer, Mpakke, røde bremsekalipere og harman kardon. Fornuften kan jo bare ryke og reise. jeg får god pris hos bmw så restverdi er svært gunstig.. som nevnt for min del blir dette bil 2. vi har en suv også som dekker rekkevidde, plass og alt det fornuftige Endret 12 timer siden av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) Auto Asmodeus skrev (1 time siden): Ja er det jeg redd for. Det praktiske bortfaller pga svart skinn med røde detaljer, Mpakke, røde bremsekalipere og harman kardon. Fornuften kan jo bare ryke og reise. jeg får god pris hos bmw så restverdi er svært gunstig.. som nevnt for min del blir dette bil 2. vi har en suv også som dekker rekkevidde, plass og alt det fornuftige Høres ut som du har bestemt deg. Jeg har hatt min i4-M50 2 år i Januar. Fremdeles gleder jeg meg og frydes når jeg skal ut på en kjøretur. Alltid vært lei nye biler etter ett år eller noe, men ikke med i4-M50 på (ikke meg som kjører i clip)🙂 Bmw i4-M50.mov Har ikke hatt et eneste problem eller verksted besøk med den. Med unntak av noen få sporadiske app-heng i iDrive OS som krevde at man gjør en omstart/restart av iDrive med en gitt prosedyre. I4 har noe aggressiv neg camber, spesielt på bakhjulene for å få de typiske bmw kjøreegenskapene på svingete vei. Det sliter spesielt innsiden av dekkene. Og det er endel som klager på slitasjen og dekkforbruk . Rådet er å fylle mere luft enn det som er nominelt for liten last og helst opp mot tungt lastet bil (highway usage) for å motvirke det. Endret 11 timer siden av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Nå har jeg en I4 edrive 40 som er samme bil men uten front motor og trekk på forhjula. Det meste er nevnt om negative ting. Jeg har hatt barnesete i min og det er trangt både for barn og den som sitter i passasjersete. Bilen er bra bygget og har bra comfort men noe familiebil er det ikke. BMW s nye dashboard imponerer ikke. Savner de gamle tallene og flere muligheter for å for eksempel få et klassisk speedometer. Grafikken på speedometer gir lite informasjon. Like bra med bare digitale tall i frontruta eller i panel Grafikken er bra og det burde være mulig å programmere inn noe klassisk Kunne godt vært flere brytere. Varme opp ned og de gamle programerbare bryterne. Lyden når man lukker dørene er ikke noe å skryte av. Ville gjerne hatt en bil med rammer. Ser ingen fordeler med rameløse Kjøper man bilen med grunnutrustning er det ikke mye man får med. Ofte må ma legge 100 000 på bordet før bilen er ok Bakkeklaring er ok men konsekvensene av å få en stein opp under bilen er så store at jeg begrenser kjøring på veier jeg ikke tror er bra nok. Det er ikke så dyrt å få en bulk i bunnpanna eller kanalen som å måtte skifte batteripakke. Bilen ellers er veldig bra. Har ikke hatt noe trøbbel etter 50 000km 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Auto Asmodeus skrev (8 timer siden): Ja er det jeg redd for. Det praktiske bortfaller pga svart skinn med røde detaljer, Mpakke, røde bremsekalipere og harman kardon. Fornuften kan jo bare ryke og reise. jeg får god pris hos bmw så restverdi er svært gunstig.. som nevnt for min del blir dette bil 2. vi har en suv også som dekker rekkevidde, plass og alt det fornuftige Bilvalg handler om en balanse mellom følelser og behov. Er man litt bilinterresert så går det i favør følelser. Skal man kombinere følelser og behov så må man ofte velge en bil som ikke HELT innfrir på alle punkter. Personlig har jeg ikke barn og heller ikke hund. Jeg og madammen har en bil hver, og skal vi på bilferie så skal vi ikke ha noen bak i bilen, annet enn evt. bagasje og kjøleboks etc. Derfor er en BMW i4 M50 en perfekt bil for meg som også vil ha en litt morsom bil. Det oser kvalitet av BMW i4 M50 kontra andre biler i samme prissegment jeg har kjørt/sittet i. Men biler som Skoda Enyaq er ikke akkurat noe som gir meg gåsehud i positiv forstand. Selv om dem er praktiske. Uten at jeg vet noe om det. Polestar og Tesla er jo ett par alternativer jeg kunne vurdert, men Tesla er på en måte litt "billig" og gir ikke den samme kjlregleden i mine øyne. Polestar er trolig hakket bedre på kjøreglede ut fra min magefølelse, men jeg liker ikke den enorme midtkonsollen og den er også forholdsvis dyr i forhold til BMW i4 M50. Derimot kan sikkert Polestar ha andre kvaliteter som jeg ikke vet om. Jeg synes ikke det finnes så mange biler utover de jeg har nevnt i den prisklassen som er spesielt spennende eller gir meg noe kjøpelyst. Volvo EX30 har jeg kjørt og det er en fin bil, men denne er også trang i baksetet. Jeg har også funnet ut at jeg egentlig ikke liker biler med en påklistret ipad midt i bilen som eneste form for komunikasjon med bilen. Jeg synes det blir litt for minimalistisk og lite effektivt, selv om mange synes det er kult. Jeg har selv funnet ut hvor lite effektivt det var med en skjerm mist i bilen som ikke engang hadde headup display. Man blir sittende og glane til siden på den hastighetsviseren ganske ofte og skal man skru på setevarmere fels. Må man inn i menyen. Ganske lite effektivt. Man må også dypt inn i menyen på EX30 for å deaktivere den sensoren som leser øynene dine. Mange drar frem talestyring som et argument og i en perfekt verden stemmer det at det er en bra ting, men verden er ikke perfekt. Taleassistenten missforstår ofte og det gjelder ikke bare i bilen. I det hele tatt foretrekker jeg en bil som BMW i4 M50 da den har knapper og spaker der man forventer at dem skal være. Man kan også justere temp i kupeen uten å gå inn i menyer. BMW i4 M50 er ikke perfekt den heller, men av de bilene jeg har sittet i å kjørt er det det nærmeste vertfall JEG kommer. 2 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 14 hours ago, Bjerknez said: Skoda Enhaq RS koster fra 549k og nærmer seg vel 600 når mannhar lagt med vinterdekk og litt annet. Det er det samme som BMW i4 M50 koster. Vi betalte 574k for RS med vinterdekk, hengerfeste, beskyttelsesfolie og delingsnett, ferdig levert. BMW i4 M50 Starter vel på 600k? 14 hours ago, Bjerknez said: Sikkerhet handler ikke bare om hva som skjer i krasjen men også mens man kjører. Hva tenker du her, kjøreassistentsystem? Jeg legger mest vekt på sikkerheten til oss inne i vår bil, deretter fotgjengere, kjøreassistenter sist. Enyaq har bedre sikkerhetskriterier enn i4, selv om de scorer likt på fotgjengersikkerhet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Fantomtegningen skrev (50 minutter siden): Vi betalte 574k for RS med vinterdekk, hengerfeste, beskyttelsesfolie og delingsnett, ferdig levert. BMW i4 M50 Starter vel på 600k? Hva tenker du her, kjøreassistentsystem? Jeg legger mest vekt på sikkerheten til oss inne i vår bil, deretter fotgjengere, kjøreassistenter sist. Enyaq har bedre sikkerhetskriterier enn i4, selv om de scorer likt på fotgjengersikkerhet. Jeg tenker sikkerhet i form av bedre veigrep, knapper og spaker til funksjoner som sitter bedre plassert, bedre bremser, adaptive dempere etc. 599.000 koster BMW i4 M50 med den kampanjen som er nå. Det er 25k mer enn Enyaq RS. Å kjøpe en Skoda Enyaq til nesten 600k. er galskap slik jeg ser det, så sant man ikke MÅ ha bedre plass og MÅ ha den bilen som vinner sikkerhetsmedaljen eller MÅ ha best beskyttelse for fotgjengere. Jeg har kjørt bil i 35 år og har til gode og kjøre på fotgjengere så langt. Men igjen. Prøvekjør begge bilene og gjør deg opp en egen mening Endret 1 time siden av Bjerknez Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3P8Ps5LEAlGD07XLAzKNsSZvqMMl3d3m031Q1iYh974OSDLbnkcnYZPNY_aem_koLGn8qwCPx4f7Czs8hxjA hva syns folk om lista? Er uenig med familiebil når de skriver at den lader forsatt raskest men g6 lader vel fortere fra 10-80% samt ioniq 5 kan bli litt liten som familiebil, stusser og på Macan som stor familiebil, Macan med sine 4,7 meter vil jeg ikke kalle stor. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Biltester er i beste fall underholdende. Prøvekjør biler selv og velg ut fra eget standpunkt. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 45 minutter siden Del Skrevet 45 minutter siden Bjerknez skrev (1 time siden): Jeg tenker sikkerhet i form av bedre veigrep, knapper og spaker til funksjoner som sitter bedre plassert, bedre bremser, adaptive dempere etc. 599.000 koster BMW i4 M50 med den kampanjen som er nå. Det er 25k mer enn Enyaq RS. Å kjøpe en Skoda Enyaq til nesten 600k. er galskap slik jeg ser det, så sant man ikke MÅ ha bedre plass og MÅ ha den bilen som vinner sikkerhetsmedaljen eller MÅ ha best beskyttelse for fotgjengere. Jeg har kjørt bil i 35 år og har til gode og kjøre på fotgjengere så langt. Men igjen. Prøvekjør begge bilene og gjør deg opp en egen mening Det er jo greit at i4 er langt bedre å kjøre, jeg synes det er en av de beste elbilene jeg har kjørt. Ser bra ut, digger mye med den bilen. Men har du to unger, en hund eller lignende plasskrevende områder er plutselig ikke i4 et logisk valg lenger. Da er man ikke "rar" om man kjøper en Enyaq, da er man rimelig fjols om man kjøper en i4. Den er rett og slett ikke på menyen for mange familier, grunnet manglende plass bl.a. "Hvorfor kjøpte du Mercedes Vito? Burde kjøpt en BMW i4, har du prøvekjørt den eller!?" 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden onkel_jon skrev (47 minutter siden): stusser og på Macan som stor familiebil, Macan med sine 4,7 meter vil jeg ikke kalle stor. Volvo xc60 , BMX iX3 er 470cm , Enyak er litt kortere. Nye Macan er 478cm (10cm lengre enn forgjengeren) I europeisk målestokk er vel disse inklusive Macan å anse som store. Man kan vel bruke begrepet stor om disse i norge og heller si "diger" eller ekstra store til til biler som EV9 , BMW i7/X7 og tilsvarende SUV og sedaner som er over 5 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå