Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (5 minutter siden):

Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. 

Bedre bakkeklaring? 😋

Lenke til kommentar
12 hours ago, Syar-2003 said:

Det er helt irrelevant. "Alle" (Volvo, Ford, Vag, BMW , Merc og legg til... ) har en resume knapp for cc. Men den virker kun når cruise control er aktiv og under kjøring (avbrutt av bruk av bremsepedal f.eks)

Ja som i f.eks denne saken. Der kom de kjørende og skulle svinge av når bilen skøyt fart:
https://www.dt.no/plutselig-skjot-bilen-fart-det-tok-helt-av-den-floy-framover-i-full-fart/s/5-57-2480206

Da kan jo cc ha vært aktiv fra tidligere på kjøreturen og blitt aktivert med resume knappen når de skulle svinge av.

Forøvrig har Polestar 3 fjerner all merking på knappene sine nå på rattet. Må se på skjermen hva de gjør..

Screenshot 2024-11-28 115054.png

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (18 minutter siden):

Forøvrig har Polestar 3 fjerner all merking på knappene sine nå på rattet. Må se på skjermen hva de gjør..

Heia utvikling… Det er blitt alt for stort fokus på estetikk i bilane og for lite på praktikalitet og tryggleik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (35 minutter siden):

Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. 

Mye større bagasjerom, bedre plass i baksetene, bedre rekkevidde, langt lavere pris, høyere bakkeklaring.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (20 minutter siden):

Ja som i f.eks denne saken. Der kom de kjørende og skulle svinge av når bilen skøyt fart:
https://www.dt.no/plutselig-skjot-bilen-fart-det-tok-helt-av-den-floy-framover-i-full-fart/s/5-57-2480206

Da kan jo cc ha vært aktiv fra tidligere på kjøreturen og blitt aktivert med resume knappen når de skulle svinge av.

Screenshot 2024-11-28 115054.png

Nei, dette blir for søkt imho.
Uansett, om det vært trykt "resume" og om dette usannsynlige scenarioet du beskriver var tilfelle ville Volvo hatt det logget i data innsamlet.
Lenken din er dessutan bak en betalingsmur.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (14 minutter siden):

Mye større bagasjerom, bedre plass i baksetene, bedre rekkevidde, langt lavere pris, høyere bakkeklaring.

Er vel ca der jeg har tankene mine. Men vi har en SUV allerede, så når vi skal på langtur eller fjellet så har vi en bil med bakkeklaring. Men jeg er faktisk usikker på om fartdumpene her bort er for høye for i4. Audi etron RS og Macanen er for lave

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (4 minutter siden):

Er vel ca der jeg har tankene mine. Men vi har en SUV allerede, så når vi skal på langtur eller fjellet så har vi en bil med bakkeklaring. Men jeg er faktisk usikker på om fartdumpene her bort er for høye for i4. Audi etron RS og Macanen er for lave

Åja, jeg snakket ikke om hva som måtte passe deg (eller Bjerknez).

Valget var uhyre enkelt ifølge en bruker, og etterspurte hva som ville gjort at folk velger en Enyaq RS da den ikke har noe i4 ikke har. i4 er en superdigg elbil, virkelig! Men noen god familiebil er den dessverre ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

i4 har samme innvendige størrelse (avstander forsete - baksete) som 3 serie og 3 serie touring. Ulikheten er vel en litt mere hellende taklinje over hodet til baksetepassasjer.

Det er viktig å velge sportsstoler om man ønsker å maksimere plass til baksetepassasjerer og det føles også mere åpent (ikke M stoler som har en høy seterygg med integrert nakkestøtte kledd med deksel bak som bygger mye mere ut og tar av kneplassen bak). 

Sportsstoler
i4.thumb.png.72cfc7ff06f5253994d289f624036337.png

M Seats
i4-m-seats.jpeg.96d08637230752a7ae1473233887d553.jpeg

Jeg har sportsstolene i min og ingen baksetepassasjerer inklusive min voksne sønn i familien har klaget over plassen hittil.
Hadde (i)X3 før denne. 

Barneseter går jo , men noen mener døråpningen til bakseten er litt smal.
Stor bakluke med plass til 470l opp til seterygg er jo et pluss.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (3 timer siden):

Er lite som er og føles mere digg enn en BMW i4M50 ;)
Og man slipper udigge ting som håpløst klima-anlegg og avdugging som sitat " koker deg" om det står på automatikk.

Så bra. Men man må trykke den på. Slitsomt.

Eg er hvertfall fysisk istand til å se ting som ikke er perfekt med min bil 😘

Skulle gjerne hatt en i4 eg. Men helt uaktuell som noe annet enn bil nummer to.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (2 minutter siden):

Så bra. Men man må trykke den på. Slitsomt.

<irony>
Ja , uff. Jeg må ikke flytte armen engang, men kan jo få gnagsår på pekefinger. Noen ganger lurer jeg på om "dere" orker å løfte kaffekoppen eller en drikkeflaske opp av koppholder. Eller ta på og trykke på plass bilbeltet.
Slitsomt </irony>

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...