Bjerknez Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Bjerknez skrev (5 minutter siden): Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. Bedre bakkeklaring? 😋 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Iterion skrev (2 minutter siden): Bedre bakkeklaring? 😋 Eller eksisterende bakseteplass? 😀 Spøker litt @Bjerknez 🙂 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) 12 hours ago, Syar-2003 said: Det er helt irrelevant. "Alle" (Volvo, Ford, Vag, BMW , Merc og legg til... ) har en resume knapp for cc. Men den virker kun når cruise control er aktiv og under kjøring (avbrutt av bruk av bremsepedal f.eks) Ja som i f.eks denne saken. Der kom de kjørende og skulle svinge av når bilen skøyt fart: https://www.dt.no/plutselig-skjot-bilen-fart-det-tok-helt-av-den-floy-framover-i-full-fart/s/5-57-2480206 Da kan jo cc ha vært aktiv fra tidligere på kjøreturen og blitt aktivert med resume knappen når de skulle svinge av. Forøvrig har Polestar 3 fjerner all merking på knappene sine nå på rattet. Må se på skjermen hva de gjør.. Endret 28. november av Complexity 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Enyaq er vel langt mer praktisk enn i4 vil jeg nå tro? Rimeligere er den også, bedre sikkerhet på de fleste punkter ifølge NCAP. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november 4 minutes ago, Fantomtegningen said: Enyaq er vel langt mer praktisk enn i4 vil jeg nå tro? Rimeligere er den også, bedre sikkerhet på de fleste punkter ifølge NCAP. Enyaq har meget bra og firkantig bagasjerom, så på det punktet er det noe helt annet enn I4. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Complexity skrev (18 minutter siden): Forøvrig har Polestar 3 fjerner all merking på knappene sine nå på rattet. Må se på skjermen hva de gjør.. Heia utvikling… Det er blitt alt for stort fokus på estetikk i bilane og for lite på praktikalitet og tryggleik. 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Bjerknez skrev (35 minutter siden): Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. Mye større bagasjerom, bedre plass i baksetene, bedre rekkevidde, langt lavere pris, høyere bakkeklaring. 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Complexity skrev (20 minutter siden): Ja som i f.eks denne saken. Der kom de kjørende og skulle svinge av når bilen skøyt fart: https://www.dt.no/plutselig-skjot-bilen-fart-det-tok-helt-av-den-floy-framover-i-full-fart/s/5-57-2480206 Da kan jo cc ha vært aktiv fra tidligere på kjøreturen og blitt aktivert med resume knappen når de skulle svinge av. Forøvrig har Polestar 3 fjerner all merking på knappene sine nå på rattet. Må se på skjermen hva de gjør.. Nei, dette blir for søkt imho. Uansett, om det vært trykt "resume" og om dette usannsynlige scenarioet du beskriver var tilfelle ville Volvo hatt det logget i data innsamlet. Lenken din er dessutan bak en betalingsmur. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november DrAlban3000 skrev (14 minutter siden): Mye større bagasjerom, bedre plass i baksetene, bedre rekkevidde, langt lavere pris, høyere bakkeklaring. Er vel ca der jeg har tankene mine. Men vi har en SUV allerede, så når vi skal på langtur eller fjellet så har vi en bil med bakkeklaring. Men jeg er faktisk usikker på om fartdumpene her bort er for høye for i4. Audi etron RS og Macanen er for lave Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Auto Asmodeus skrev (4 minutter siden): Er vel ca der jeg har tankene mine. Men vi har en SUV allerede, så når vi skal på langtur eller fjellet så har vi en bil med bakkeklaring. Men jeg er faktisk usikker på om fartdumpene her bort er for høye for i4. Audi etron RS og Macanen er for lave Åja, jeg snakket ikke om hva som måtte passe deg (eller Bjerknez). Valget var uhyre enkelt ifølge en bruker, og etterspurte hva som ville gjort at folk velger en Enyaq RS da den ikke har noe i4 ikke har. i4 er en superdigg elbil, virkelig! Men noen god familiebil er den dessverre ikke. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november i4 har samme innvendige størrelse (avstander forsete - baksete) som 3 serie og 3 serie touring. Ulikheten er vel en litt mere hellende taklinje over hodet til baksetepassasjer. Det er viktig å velge sportsstoler om man ønsker å maksimere plass til baksetepassasjerer og det føles også mere åpent (ikke M stoler som har en høy seterygg med integrert nakkestøtte kledd med deksel bak som bygger mye mere ut og tar av kneplassen bak). Sportsstoler M Seats Jeg har sportsstolene i min og ingen baksetepassasjerer inklusive min voksne sønn i familien har klaget over plassen hittil. Hadde (i)X3 før denne. Barneseter går jo , men noen mener døråpningen til bakseten er litt smal. Stor bakluke med plass til 470l opp til seterygg er jo et pluss. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) Syar-2003 skrev (3 timer siden): Er lite som er og føles mere digg enn en BMW i4M50 Og man slipper udigge ting som håpløst klima-anlegg og avdugging som sitat " koker deg" om det står på automatikk. Så bra. Men man må trykke den på. Slitsomt. Eg er hvertfall fysisk istand til å se ting som ikke er perfekt med min bil 😘 Skulle gjerne hatt en i4 eg. Men helt uaktuell som noe annet enn bil nummer to. Endret 28. november av Jotun 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Jotun skrev (2 minutter siden): Så bra. Men man må trykke den på. Slitsomt. <irony> Ja , uff. Jeg må ikke flytte armen engang, men kan jo få gnagsår på pekefinger. Noen ganger lurer jeg på om "dere" orker å løfte kaffekoppen eller en drikkeflaske opp av koppholder. Eller ta på og trykke på plass bilbeltet. Slitsomt </irony> 3 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Må man legge på sånne haker for å gjøre seg forstått altså 🤔 Glemte det eg. Men fint at du beviser at typen eg nevnte over her finnes i begge leire 🤣 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Et godt råd: Prøvekjør en Skoda Enyaq og en BMW i4 M50. Gratulerer med ny BMW 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Jotun skrev (44 minutter siden): Må man legge på sånne haker for å gjøre seg forstått altså Det har gjentatte ganger vist seg vanskelig å formidle ironi på diskusjon.no forum. Og poster således har vært misoppfattet. Derfor xml taggene 😜 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Fantomtegningen skrev (4 timer siden): Enyaq er vel langt mer praktisk enn i4 vil jeg nå tro? Rimeligere er den også, bedre sikkerhet på de fleste punkter ifølge NCAP. Skoda Enhaq RS koster fra 549k og nærmer seg vel 600 når mannhar lagt med vinterdekk og litt annet. Det er det samme som BMW i4 M50 koster. Sikkerhet handler ikke bare om hva som skjer i krasjen men også mens man kjører. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Bjerknez skrev (49 minutter siden): Et godt råd: Prøvekjør en Skoda Enyaq og en BMW i4 M50. Gratulerer med ny BMW Sånn om du ikke har 2 barnevogner, 2 barneseter, 1 barn på sittepute i midten og en innkjørsel som krever mer en så så mye hjulklaring. 😄 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Bjerknez skrev (7 timer siden): Hvis man lurer på og velge mellom Skoda Enyaq RS og BMW i4 M50 så er valget uhyre enkelt spør du meg. Så sant ikke SKoda har en egenskap som du MÅ ha som ikke BMW har. Uten at jeg kommer på hva det skulle være. Man har da vitterlig dette med plass? Hadde ikke hatt sjans å hatt i4..... Til hovedbil vel og merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå