Evil-Duck Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Grubleruble124 skrev (9 minutter siden): Godt spørsmål, jeg prøvde exclusive plus-versjonen. Exclusive Plus ser ut til å ha Meridian ja. Igjen så er lyd en subjektiv sak og folk liker forskjellige lydsignaturer, så er helt lov å være skuffet . For meg fikk jeg litt bakoversveis over hvor god stereoen der oppleves, langt bedre enn stock Harman Kardon i i4en eksempelvis. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Grubleruble124 skrev (18 minutter siden): Protesterer ikke på det. Personlig er ikke ytelse/rekkevidde avgjørende. Kia føltes mer premium. Som sagt kanskje ikke en relevant sammenligning... Nå skal det etter min mening heller ikke voldsomt mye til for å overgå Tesla når det kommer til "premium" følelse, men jeg synes nå Tesla uansett samlet sett er verdt en titt. Spesielt Highland. Jeg har kun prøvesittet Highland, men følte den virket hakket bedre enn forgjengeren. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Er det noen som har eller skal prøve BYD Sealion 7? Må si den frister. Venter egentlig på Model Y Juniper. Men denne frister også. Litt lav rekkevidde, men ellers ser den veldig bra ut i forhold til pris. Prøvde en kompis sin BYD Han og likte den veldig godt. Endret 5 timer siden av Papirkurven Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 2 hours ago, Evil-Duck said: Exclusive Plus ser ut til å ha Meridian ja. Igjen så er lyd en subjektiv sak og folk liker forskjellige lydsignaturer, så er helt lov å være skuffet . For meg fikk jeg litt bakoversveis over hvor god stereoen der oppleves, langt bedre enn stock Harman Kardon i i4en eksempelvis. Lyd er subjektivt ja, men når jeg testa Ioniq 5 med det oppgraderte Bose anlegget så ble jeg sjokkert over hvor dårlig det var. Og skrudde man opp lyden begynte det å skurre i høytalerne.. åpenbart ikke tunet litt engang. Men forhåpentligvis bedre nå og tipper Meridian er litt flinkere enn Bose. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 2 hours ago, Papirkurven said: Er det noen som har eller skal prøve BYD Sealion 7? Må si den frister. Venter egentlig på Model Y Juniper. Men denne frister også. Litt lav rekkevidde, men ellers ser den veldig bra ut i forhold til pris. Prøvde en kompis sin BYD Han og likte den veldig godt. Så akkurat på elbilforeningen sin test av den på YouTube. Ser ikke så verst ut, men i min bok så er den akkurat litt dårligere enn Model Y på det meste, og i tillegg bittelitt dyrere? Litt mindre bagasjeplass Ikke skiluke/40-20-40 100kg mindre nyttelast 300kg 100kg mindre hengervekt 50km mindre rekkevidde Litt lavere ladehastighet (men ladekurven kan for alt jeg vet være bedre) Manuell rattjustering Så ut som den hadde lengre sitteputer da, de er irriterende korte i Y'en. Isofix foran også et pluss. V2L er pluss om man trenger det, kan det være en gamechanger. Rattvinkelen så forferdelig ut, men det kan jeg ikke svare på om den er uten å sitte i den selv. Endret 2 timer siden av bzzlink oppdatert hengevekt Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, bzzlink said: 300kg mindre hengervekt Nei, 100 kg mindre Byd Sealion Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ser det selges litt elbil i verden i år også. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0E8zDFZAonR2gcDJaUCsTEdboZimB6pc4h711pW5Bz11nUpsqUPTCmvSo4H8rjSvml&id=100080818655134&__cft__[0]=AZUkXudiamEXTPc5mwKNuupVJNDJp2-LJCc7bm23UB8qZvMtR0TIStChWj798lYKCVV4nwW8iWr0lztCPVTmD7mMkyXH-_ViYRLQNG4yYnA46nLb-FFiEvAp36y_FYRwYNO8dtLi1tRzZOSPchuVtiz2MjDbCiRFFzkYfXtNUhLzMw&__tn__=%2CO%2CP-R Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Skulle jeg først hatt en bil i "budsjett"-klassen så hadde jeg jammen meg valgt en Tesla tror jeg altså... Når du først nærmer deg 550.000 eller mer, så ville jeg hvis jeg var deg sjekket ut BMW i4 også. 599.000,- for i4 M50 ut året. Det er så vidt jeg vet det i4 idrive 40 (som er lillebroren) koster uten kampanjen som nå er. Ta det med en klyps salt, men nærmer du deg slutten av 500-tallet så blir fort i4 M50 et alternativ og da vil jeg si du får deg en ganske grei opptur. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bjerknez skrev (6 minutter siden): Skulle jeg først hatt en bil i "budsjett"-klassen så hadde jeg jammen meg valgt en Tesla tror jeg altså... Når du først nærmer deg 550.000 eller mer, så ville jeg hvis jeg var deg sjekket ut BMW i4 også. 599.000,- for i4 M50 ut året. Det er så vidt jeg vet det i4 idrive 40 (som er lillebroren) koster uten kampanjen som nå er. Ta det med en klyps salt, men nærmer du deg slutten av 500-tallet så blir fort i4 M50 et alternativ og da vil jeg si du får deg en ganske grei opptur. Altså, i4 er en sykt god bil i mine øyne, men når man skal opp i model y klasse, så blir den litt uaktuell. 🙂 Papirkurven skrev (2 timer siden): Er det noen som har eller skal prøve BYD Sealion 7? Må jo seff ivei for å prøve, men ser man kun på spec så vinner Y med god margin. Hvordan den er å kjøre vet jeg ikke, men Rune i elbilforeningen ga vel tommel opp på hvordan den er bak rattet. Synd med nyttelast, jeg synes den er en god del penere både inni og utenpå en Y. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (Akkurat nå): Altså, i4 er en sykt god bil i mine øyne, men når man skal opp i model y klasse, så blir den litt uaktuell. 🙂 Må jo seff ivei for å prøve, men ser man kun på spec så vinner Y med god margin. Hvordan den er å kjøre vet jeg ikke, men Rune i elbilforeningen ga vel tommel opp på hvordan den er bak rattet. Synd med nyttelast, jeg synes den er en god del penere både inni og utenpå en Y. P.d.d slår den vel knapt nok gamle Model Y, hva da når Juniper blir lansert? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Iterion skrev (4 minutter siden): P.d.d slår den vel knapt nok gamle Model Y, hva da når Juniper blir lansert? Du ser jeg skriver at Y vinner med god margin om man ser kun på spec? 😀 Edit* Sealion vinner på interiør og eksteriør (i mine øyne), hvordan Juniper skiller seg ut fra forrige Y sner jeg ikke. Endret 2 timer siden av Duriello Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Du ser jeg skriver at Y vinner med god margin om man ser kun på spec? 😀 På spec vinner Y uansett. Men skal man ha premium feeling og skikkelig kjøremaskin så er i4 vinneren mener jeg. Men klart, Y er vel litt større? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (3 minutter siden): Du ser jeg skriver at Y vinner med god margin om man ser kun på spec? 😀 Nå mente jeg ift Byd Sealion 7, men ja. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bjerknez skrev (1 minutt siden): På spec vinner Y uansett. Men skal man ha premium feeling og skikkelig kjøremaskin så er i4 vinneren mener jeg. Men klart, Y er vel litt større? Y og i4 er jo 2 vidt forskjellige biler. Sealion og Y er mer sammenlignbare da begge klassifiseres som Suv. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Y og i4 er jo 2 vidt forskjellige biler. Sealion og Y er mer sammenlignbare da begge klassifiseres som Suv. Joda, er enig i det. Bare kommer med noen alternativer. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Bjerknez skrev (1 minutt siden): Joda, er enig i det. Bare kommer med noen alternativer. Som jeg sa isted, jeg synes i4 er en fantastisk god bil, men den er ikke like praktisk som en Y (eller sealion) (ja jeg vet jeg ikke sa det, men regnet med at det var åpenbart) Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner ikke helt greia her nå, er det noe med min første post om henholdsvis i4, der jeg siterte @Bjerknez og den biten der jeg siterte og svarte på @Papirkurven sin post som er blitt fucka opp på noe vis? 🤷 Eller holder jeg på å bli "hodesyk"? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Complexity skrev (1 time siden): Lyd er subjektivt ja, men når jeg testa Ioniq 5 med det oppgraderte Bose anlegget så ble jeg sjokkert over hvor dårlig det var. Og skrudde man opp lyden begynte det å skurre i høytalerne.. åpenbart ikke tunet litt engang. Men forhåpentligvis bedre nå og tipper Meridian er litt flinkere enn Bose. Bose stereoen i IONIQ 5 er helt krise slik det kommer fra fabrikk ja. Det kan ikke sammenlignes med 14+1 Meridian stereoen som står i EV6, da det er en helt annen liga. Det som er greit med IONIQ 5 bose stereoen er at det finnes ettermarked plug and play oppgraderinger (som er typ en 5 minutters jobb å installere) med bedre forsterker som løfter lydbildet i IONIQ 5 noe helt enormt, det er rett og slitt for lite futt i original forsterkeren så høytalerne begynner fort å klippe om en skrur opp lyden høyt. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Duriello skrev (33 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt greia her nå, er det noe med min første post om henholdsvis i4, der jeg siterte @Bjerknez og den biten der jeg siterte og svarte på @Papirkurven sin post som er blitt fucka opp på noe vis? 🤷 Eller holder jeg på å bli "hodesyk"? Hehe det starta kanskje med at jeg siterte hele svaret ditt der hvor du skrev om både I4M50 og Byd Sealion under der igjen. Uansett, for min del kommer ikke til BYD til å være et alternativ en gang. Holder meg til europeiske og/eller amerikanske merker. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Iterion skrev (9 minutter siden): Hehe det starta kanskje med at jeg siterte hele svaret ditt der hvor du skrev om både I4M50 og Byd Sealion under der igjen. Fort gjort, jeg har lest over min post kanskje hundre ganger nå, for å finne ut om det har sagt klikk i hodet mitt.. 😂😂 Iterion skrev (9 minutter siden): Uansett, for min del kommer ikke til BYD til å være et alternativ en gang. Holder meg til europeiske og/eller amerikanske merker Blir garantert ikke vurdert her heller, men morsomt å ta en titt uansett. 🙂 Har en del asiatiske på vurderingslista, men ingen kinesiske. (Blir litt for store kameler å svelge) Endret 1 time siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå