Syar-2003 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden kremt skrev (6 minutter siden): Har disse veldig stort verditap? Syns de kostet rundt 600 tusen når de kom for ett år siden, nå er de nesten ikke dyrere enn id3 Skjul innhold Tipper disse er vanskeligere å selge da de er sedan versjonen og "mangler" 4x4. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Tipper disse er vanskeligere å selge da de er sedan versjonen og "mangler" 4x4. Ahh... det så jeg ikke. Ganske "kjipe" versoner det der. Kjip er flåsete å si kanskje, men en såpass tor bil med kun 2WD og 77kw. Batteri oh 280ish hesyer er nok ikke spesielt spennende mener nå jeg. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden Syar-2003 skrev (1 time siden): Tipper disse er vanskeligere å selge da de er sedan versjonen og "mangler" 4x4. Husk at med 2WD og bakhjulstrekk slipper man de fordømte drivkreftene som drar i styringen. Mye bedre å kjøre RWD enn AWD om man kjører aktivt i svinger. I4 M50 hadde for kraftig trekk på forhjula etter min smak. Minnet rett å slett om en AUDI FWD i svinger. Opptil 55% av vekta over drivhjula gjør at fremkommelighet er null problem på de fleste el biler med bakhjulstrekk. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15 minutter siden Del Skrevet 15 minutter siden Trestein skrev (1 minutt siden): Husk at med 2WD og bakhjulstrekk slipper man de fordømte drivkreftene som drar i styringen. Mye bedre å kjøre RWD enn AWD om man kjører aktivt i svinger. I4 M50 hadde for kraftig trekk på forhjula etter min smak. Minnet rett å slett om en AUDI FWD i svinger. Opptil 55% av vekta over drivhjula gjør at fremkommelighet er null problem på de fleste el biler med bakhjulstrekk. Ikke enig. Jeg kjørte en volvo EX30 med RWD for ikke lenge siden. Sammenlignet med AWD versjonen var RWD mye mer "vinglete". Det bare spant. Spesielt på våt vei. Har ca. 30 mil bak meg i en i4 M50 og selv om jeg ikke har kjørt på bane eller prøvd og fremkalle sladd etc. så har jeg kjørt friskt med denne til tider og kjenner meg ikke igjen i det du sier med fremhjulene. Da har du i såfall kjørt mye hardere enn meg og mye hardere enn jeg noen gang kommer til å kjøre på landeveien. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 14 minutter siden Del Skrevet 14 minutter siden (endret) Bjerknez skrev (1 time siden): Ahh... det så jeg ikke. Ganske "kjipe" versoner det der. Kjip er flåsete å si kanskje, men en såpass tor bil med kun 2WD og 77kw. Batteri oh 280ish hesyer er nok ikke spesielt spennende mener nå jeg. 0-100 på 6.6 sekunder er da innafor for en "familiebærer" uten nyttelast? 😁 Edit* Er det ikke en av disse T-Bjørn testet å fikk mye bedre rekkevidde en de 620km oppgitte? Endret 12 minutter siden av Duriello Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10 minutter siden Del Skrevet 10 minutter siden Bjerknez skrev (2 minutter siden): Ikke enig. Jeg kjørte en volvo EX30 med RWD for ikke lenge siden. Sammenlignet med AWD versjonen var RWD mye mer "vinglete". Det bare spant. Spesielt på våt vei. Har ca. 30 mil bak meg i en i4 M50 og selv om jeg ikke har kjørt på bane eller prøvd og fremkalle sladd etc. så har jeg kjørt friskt med denne til tider og kjenner meg ikke igjen i det du sier med fremhjulene. Da har du i såfall kjørt mye hardere enn meg og mye hardere enn jeg noen gang kommer til å kjøre på landeveien. Du merker det ikke før du er på slipp grensen. Kjører du rolig er det nok greit. Merket det i rundkjøringer. Traction kontroll er så bra at bakhjulsdrevne biler vingler kun når man slår av alt. Grunnen til at mange ikke merker dette er at få i dag har erfaring med ren bakhjulstrekk. jeg har aldri hatt noe annet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9 minutter siden Del Skrevet 9 minutter siden Duriello skrev (3 minutter siden): 0-100 på 6.6 sekunder er da innafor for en "familiebærer" uten nyttelast? 😁 Edit* Er det ikke en av disse T-Bjørn testet å fikk mye bedre rekkevidde en de 620km oppgitte? Ja jøss, 6.6 sekunder er bra det, isolert sett, men ikke i forhold til andre elbiler i samme prissegment mener jeg. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6 minutter siden Del Skrevet 6 minutter siden Trestein skrev (Akkurat nå): Du merker det ikke før du er på slipp grensen. Kjører du rolig er det nok greit. Merket det i rundkjøringer. Traction kontroll er så bra at bakhjulsdrevne biler vingler kun når man slår av alt. Grunnen til at mange ikke merker dette er at få i dag har erfaring med ren bakhjulstrekk. jeg har aldri hatt noe annet Hehe, jeg har nå kjørt mine mil med bakhjulstrekk i løpet av de 35 årene jeg har kjørt bil Jeg skjønner hva du prøver og si, eller hva du mener. Men dette er ikke noe problem i praksis mener jeg. Kanskje det har betydning på en bane hvor man skal sladde rundt og ligge bred gjennom svinger, men ikke på landeveien ser jeg for meg.... 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6 minutter siden Del Skrevet 6 minutter siden (endret) Bjerknez skrev (8 minutter siden): Ja jøss, 6.6 sekunder er bra det, isolert sett, men ikke i forhold til andre elbiler i samme prissegment mener jeg. Tenker nok at de som hovedsaklig ser på denne prioriterer praktisk fremfor ytelse. (Før den kom som Touring iallefall) Er egentlig ikke helt sikker på hva nærmeste konkurrent til ID7 er.. Endret 1 minutt siden av Duriello Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet akkurat nå Del Skrevet akkurat nå 2 minutes ago, Bjerknez said: Ja jøss, 6.6 sekunder er bra det, isolert sett, men ikke i forhold til andre elbiler i samme prissegment mener jeg. Og hva så? Full akselerasjon er noe man utnytter noen få ganger når bilen er helt ny, bare for å teste det, og kanskje første gang noen sitter på. Jeg kjørte en e-208, nesten den tregeste elbilen det er mulig å oppdrive, i flere år, og den hadde stort sett mer enn nok ytelse. Det skortet litt om man skulle passere i 110-soner, men de finnes knapt (dessverre) nord for Dovre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå