Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

28 minutes ago, Complexity said:

Haha what?

Forøvrig måtte jeg isåfall ha parkert bilen ett par måneder fremover da det er mørketid i delen av norge jeg bor...

Der er det vel ikke så veldig mye trafikk heller? Men led eller halogen er egentlig ikke problemet. Problemet er at må bytte hele lykta. Jeg har led i utelysene på huset, men bytter da kun en pære og ikke hele lampa? Det virker som de har designet dette for at det skal være så dyrt som mulig. Hvordan blir det i 2030? Må man da bytte hele fronten om venstre kjørelys går mørkt? En annen sak ved dette er at ingen har varelager lenger. Vi fikk nye maskiner på gamlejobben med led. Flotte greier. Etter ca halvår røyk det og vi ga beskjed til verksted som bestiller ny lykt. Ett par måneder etterpå fikk vi kjeft for å kjøre rundt med mørklagte maskiner. Var ikke måte på hvor late og talentløse vi var som ikke kunne bytte pære. Han ble litt spak når vi fikk verkstedet til å ringe å forklare at hele lampa måtte byttes og det var 6mnd leveringstid. 6mnd etterpå røyk neste og nye 6mnd leveringstid. Satans dyrt var det og 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halogenlys er ut ja. Heldigvis ikke mange nye biler (om noen) som har dette lenger. Var vel mye oppstyr rundt xenon pærene også i førsten. Har enda til gode at en xenon pære har røket på noen av mine biler. LED også. Halogenpærer derimot har jeg byttet en god el av gjennom livet. Både på moped, motorsykkel og biler. Har nok gått med noen kroner der totalt sett. 

Halogenlys og LED bar er vel det man typisk finner i fronten på rånebiler i Halden på skjærtorsdag. Ved siden av stereoanlegg som koster det dobbelte av hva bilen koster. 

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Det er jo for pokker gatelys så og si overalt. På noen småveier er det naturlig nok ikke, men der er det jo nesten ikke møtende biler heller så man kan bruke fjernlys. Det kan jo hende dere kanskje bør slutte å kjøre om kvelden omsynet er blitt så dårlig? Det er jo en ærlig sak.

Aha, så det er derfor flere kjører med bare kjørelys når det er mørkt.

Fra spøk til alvor så er det overraskende mange som ikke klarer å sette lysbryter til auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...