Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (1 time siden):

Takker :) 

Er disse merket, eller vet man ikke hvilke stasjoner det er før man ser på pluggen? 

Såg du fikk litt svar. Men de med den gamle typen i tillegg til ccs (det er doble på alle) funker som vanlig. Men det du skal være obs på er at hvis to biler lader på f.wks 16a og 16b så deler de effekten og da går du fra 150 til 75kw på disse. Så de med kun ccs kabel er å foretrekke 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (7 minutter siden):

Såg du fikk litt svar. Men de med den gamle typen i tillegg til ccs (det er doble på alle) funker som vanlig. Men det du skal være obs på er at hvis to biler lader på f.wks 16a og 16b så deler de effekten og da går du fra 150 til 75kw på disse. Så de med kun ccs kabel er å foretrekke 

Okay. Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av at ladingen skal gå så rykende fort. Så lenge jeg får ladet opp batteriet til 80% på en times tid er det mer enn nok for min del. Har ikke hastverk når jeg har ferie :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Det kunne ikke falt meg inn og tatt opp to ladeplasser uten at jeg satt i bilen og kunne flyttet med en gang. Det beste er vel om ladestolpen står i midten bak/forran bilen og ladekabelen er lang nok til å rekke frem til ladeluken på e-tron og de bilene som har ladeluke på siden?

Begrenset plass ved den lille kafeen, samt det var ikke nyeste typen Supercharger så veldig kort kabel. De hadde ikke så mye annet valg om de skulle lade der men så helt løk ut.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Kan du ikke bare begrense ladeeffekten i appen da? Eller er dette kun mulig ved AC lading?

Man kan begrense ved å ikke forvarme batteriet eneste. Ikke noen andre valg og bra er det for da ville jo folk brukt det for å ta opp laderne lengs mulig uten å måtte flytte bilen..

Porche Taycan har ett valg for å redusere hastigheten fra 270kW til 200kW, men det er ikke for å bruke lengere tid med fordi batteriet vistnok ikke tåler 270kW så veldig bra..

Flott salgstriks - se hvor raskt bilen kan lade! Men vi anbefaler at du slår på denne funksjonen som gjør at bilen lader saktere..

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt poeng. 

Er nok generelt greiest og lade så fort som mulig ja, for å slippe til andre. Alternativt kan man jo finne en 11-22kw. AC lader. Regner med det finnes noen slike rundt om også, hvis man uansett skal stå en stund. Skal man stå over natten spiller det jo nesten uansett liten trille. Da holder det lenge med 7kw. også. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Complexity said:

gamle er ganske trege da. Bare 120kW eller så.

De var den effekten pga teslas biler ladet med den makseffekten. Ikke noe vits med høyere effekt på den tiden. Det ble vel 2019 før det fantes biler som ladet kjappere enn 120 kw. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 timer siden):

Okay. Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av at ladingen skal gå så rykende fort. Så lenge jeg får ladet opp batteriet til 80% på en times tid er det mer enn nok for min del. Har ikke hastverk når jeg har ferie :) 

Nei det er jo definitivt situasjonsbetinget. Litt kjedelig den dagen det hadde passet fint at det gikk litt fort å gå på den brenneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...