Duriello Skrevet i går, 11:14 Del Skrevet i går, 11:14 Hanhijnn skrev (På 13.3.2025 den 7.29): Ja denne er nok ikke noen familiebil først og fremst. Mer på linje med Mazda MX-30 størrelsesmessig. OK med et baksete når man en sjelden gang trenger det. Men mest av alt en bil for 1 eller 2 voksne. Ekspander Tviler på at en på 190cm hadde fått plass bak seg selv i en MX-30, men ok. Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 11:40 Del Skrevet i går, 11:40 Duriello skrev (På 13.3.2025 den 11.12): Trang? En på 190cm fikk nok plass i baksetet når føreesetet var justert etter seg selv. Er det trangt? 🤔 Lite bagasjerom da. Ekspander Vel..det så j..trangt ut spør du meg Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 11:42 Del Skrevet i går, 11:42 obygda skrev (På 13.3.2025 den 11.40): Vel..det så j..trangt ut spør du meg Ekspander Denne fyrn er 190cm. https://youtu.be/j2WJo2IFORQ?si=OsvRhWehk8a-yDWD Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet i går, 11:44 Del Skrevet i går, 11:44 Duriello skrev (På 13.3.2025 den 11.14): Tviler på at en på 190cm hadde fått plass bak seg selv i en MX-30, men ok. Ekspander Satte først kjørestillingen min så langt frem jeg kunne akseptert å kjøre med komfortabelt. Jeg er 190, men subber hodet i taket baki. Det går, men det er ikke godkjent. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 11:51 Del Skrevet i går, 11:51 DrAlban3000 skrev (På 13.3.2025 den 11.44): Satte først kjørestillingen min så langt frem jeg kunne akseptert å kjøre med komfortabelt. Jeg er 190, men subber hodet i taket baki. Det går, men det er ikke godkjent. Ekspander Trodde det var en umulighet, i stand corrected. Poenget er uansett at i den nye Chr'n så kan en på 190 sitte bak seg selv uten å gå på bekostning av egen kjøreposisjon. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet i går, 11:55 Del Skrevet i går, 11:55 Jeg tror jeg kommer til å gå for C-HR. Det var heftige saker. Spørs vel ikke om madammen setter ned foten og vi må gå for Urban C, men uansett blir det Toyota og 4wd. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Tipper de legger ned produksjonen (og navnet) av Bz4x om et par år, og lager Rav4+ ? eller noe på samme platformen som C-HR da? Siden C-HR har større batteri enn storebroren mener jeg, så tipper jeg det er en mer fremtidsrettet platform Endret 23 timer siden av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Duriello skrev (På 13.3.2025 den 11.14): Tviler på at en på 190cm hadde fått plass bak seg selv i en MX-30, men ok. Ekspander Kanskje ikke. Gikk veldig greit for en på 174cm. Men adkomsten til baksetet er ikke topp på MX-30. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Registreringene av Tesla øker nå - sikkert på grunn av den nye Y Jupiner og at folk blir overtalt av denne reklamevideoen. Tesler WH gov.mp4Henter informasjon... Endret 21 timer siden av Auto Asmodeus 1 2 2 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden bzzlink skrev (23 timer siden): Tipper de legger ned produksjonen (og navnet) av Bz4x om et par år, og lager Rav4+ ? eller noe på samme platformen som C-HR da? Siden C-HR har større batteri enn storebroren mener jeg, så tipper jeg det er en mer fremtidsrettet platform Ekspander Navnet kommer til å dø på sikt ja. Ny Rav4 skal lanseres senere i 25, eller i 26. Den kommer i BEV variant, og gjør nok BZ4X redundant. Ang platform er det samme platform mellom C-HR og BZ4X (e-TNGA) som nå kommer i andre utgave. Grunnen til at BZ får litt mindre batteri er kun pga supply, og at Toyota ville prioritere lengst mulig rekkevidde på C-HR+ og Lexus RZ. Platformen har fått nye elmotorer med mindre volum og lavere energitap, oppgradert termisk kontroll med mye høyere effekt på varmepumpe og varmekolbe, og skikkelig veskekjøling av batteri, slik at man kan omsette mye mer energi både inn og ut av batteriet. Buffer mellom netto og brutto batteri er også blitt mye mindre. Hengervekt er doblet, og forvarming er som sagt på plass. Burde rette opp i problemene dagens plattform har hatt, og sikre god vinterytelse. Men tiden vil vise... 1 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden El-RAV4 eller ein oppdatert bZ4X kan fort bli veldig populær. bZ4x klarar seg relativt greit på tross av større utfordringar ved lansering, men når dei får luka vekk ein del ting kan det bli veldig bra. Små El-Toyota bør dei vel òg få på marknaden etter kvart. Ein elektrisk Yaris kan selge godt. Toyota har haldt seg høgt på listene dei siste åra pga. Yaris, RAV4 og Corolla. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Zeph skrev (23 timer siden): El-RAV4 eller ein oppdatert bZ4X kan fort bli veldig populær. bZ4x klarar seg relativt greit på tross av større utfordringar ved lansering, men når dei får luka vekk ein del ting kan det bli veldig bra. Små El-Toyota bør dei vel òg få på marknaden etter kvart. Ein elektrisk Yaris kan selge godt. Toyota har haldt seg høgt på listene dei siste åra pga. Yaris, RAV4 og Corolla. Ekspander Trodde den urban cruiser var yaris størrelse? Ser nå at yaris er enda mindre.. Endret 21 timer siden av bzzlink Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Auto Asmodeus skrev (23 timer siden): Registreringene av Tesla øker nå - sikkert på grunn av den nye Y Jupiner og at folk blir overtalt av denne reklamevideoen. Ekspander Jeg tror folk handler den nye Jpunier på grunn av at det snødde litt i går her på Sørlandet. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Elgen-Hansi skrev (23 timer siden): Navnet kommer til å dø på sikt ja. Ny Rav4 skal lanseres senere i 25, eller i 26. Den kommer i BEV variant, og gjør nok BZ4X redundant. Ang platform er det samme platform mellom C-HR og BZ4X (e-TNGA) som nå kommer i andre utgave. Grunnen til at BZ får litt mindre batteri er kun pga supply, og at Toyota ville prioritere lengst mulig rekkevidde på C-HR+ og Lexus RZ. Platformen har fått nye elmotorer med mindre volum og lavere energitap, oppgradert termisk kontroll med mye høyere effekt på varmepumpe og varmekolbe, og skikkelig veskekjøling av batteri, slik at man kan omsette mye mer energi både inn og ut av batteriet. Buffer mellom netto og brutto batteri er også blitt mye mindre. Hengervekt er doblet, og forvarming er som sagt på plass. Burde rette opp i problemene dagens plattform har hatt, og sikre god vinterytelse. Men tiden vil vise... Ekspander De har dobla hengervekta også ja. Hadde tenkt meg om 3 ganger før jeg hadde henta ut pre faceliften i år 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Snowleopard skrev (På 12.3.2025 den 14.41): Dersom jeg deler wifisone fra mobilen, så har jeg fotoboksvarsler i vanlig navigasjon samt at jeg har et eget skilt som viser realspeed. Må riktignok nevnes at jeg har en app for TomTomGo Navigation og TomTom AmiGo Navigasjon, samt Vegvesen Trafikk, selv om de ikke brukes. Men mulig noen av disse har gjort noe så det funker hos meg! Edit: Dette på en 2019 Kona EV som ikke har appmulighet. Bruker dog Android Auto på denne, selv om jeg foretrekker bilens navigator, da jeg nettopp får se disse i den. Ser det ikke i Google Maps (fotoboks-varsler), selv om den selvsagt viser Realspeed som standard. Ekspander Her må jeg, flaut nok, korrigere meg selv. 😳 Er visst en egen innstilling i bilen. Hadde bilen på EU-kontroll og service i dag, og da var Realspeed-visningen borte. Prøvde å koble til med kabel og dele wifi-sone, men kom ikke tilbake. Måtte og søke opp kanaler på radioen på nytt pga oppdatert programvare, men den hadde beholdt mine innstillinger for Regen level 3 på alle modi. Da, mens jeg bladde i innstillingene, var det at det lå rett i glaninga mi om å vise "faktisk fart" (husker ikke reell tekst), men da var den på plass igjen! 😎😁 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå