Simen1 Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Complexity skrev (7 minutter siden): 3/Y er mye bedre biler når det kommer til pålitelighet. Enig i det, men samtidig vil jeg advare mot å sende penger i lomma på DOGE-Musk nå. Kjøp heller brukt om man absolutt vil ha Tesla nå. Brukt med mye garanti igjen. Dette vil også hjelpe personer som ikke lengre vil assosiere seg med Tesla/Musk, å bli kvitt sine biler til en ok pris. 6 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar (endret) 40 minutes ago, Simen1 said: Enig i det, men samtidig vil jeg advare mot å sende penger i lomma på DOGE-Musk nå. Kjøp heller brukt om man absolutt vil ha Tesla nå. Brukt med mye garanti igjen. Dette vil også hjelpe personer som ikke lengre vil assosiere seg med Tesla/Musk, å bli kvitt sine biler til en ok pris. Ja det får bli opp til hver enkelt hva de synes om det. Mulig man putter litt penger i lomma på musk men man støtter jo også de som arbeider hos Tesla og (i mine øyne) ikke har gjort noe galt. Nye Tesla Model Y får jo omtrent bare skryt i alle tester. Gleder meg til å få oppgradert til en sånn. Desverre ingen andre bilmerker som apperlerer til meg. Kunne muligens vurdert en Xpeng eneste da de har noenlunde tilsvarende software. Men sliter med tanken på å bytte beite når jeg har vært så fornøyd med min gamle model 3. Endret 28. februar av Complexity 1 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Complexity skrev (46 minutter siden): Jo nyere modell jo bedre, men gammel Tesla S/X burde man holde seg unna ja. Iallefall de eldste med 85 batteri. 3/Y er mye bedre biler når det kommer til pålitelighet. Støtter den. Har fortsatt mareritt av Model S- eierskapet mitt. Den og X og som er mer enn 5 år gamle hadde jeg styrt unna. MÅ det være Tesla så kjøp nyere Model 3 eller Y - de har langt bedre kvalitet enn S/X. Meeen knirkelydene på Y er en enten/eller sak for mange. Prøv bilen! Hørt at nyere Y'er ikke knirker, men en kamerat med sin ett år gamle Y nå har svært irriterende gnisselyder. Han hater meg for at jeg nevnte det for nå hører han ikke annet. 1 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar (endret) 7 minutes ago, Auto Asmodeus said: Støtter den. Har fortsatt mareritt av Model S- eierskapet mitt. Den og X og som er mer enn 5 år gamle hadde jeg styrt unna. MÅ det være Tesla så kjøp nyere Model 3 eller Y - de har langt bedre kvalitet enn S/X. Meeen knirkelydene på Y er en enten/eller sak for mange. Prøv bilen! Hørt at nyere Y'er ikke knirker, men en kamerat med sin ett år gamle Y nå har svært irriterende gnisselyder. Han hater meg for at jeg nevnte det for nå hører han ikke annet. Ikke vært inne for å smøre de opphengskulene? Min Model 3 var vel inne på recall for å smøre dem, og da forsvant all knirk. Heldigvis ikke noe farlig men litt irriterende lyd (Forøvrig aldri hørt dem på Yene jeg har kjøtt kun 3ere, men kan være tilfeldig) Kan hjelpe å bare massere dem litt og vistnok: https://youtu.be/-k99BSMCUlM?si=TcA6wYpCBCl7sE_e Endret 28. februar av Complexity 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Auto Asmodeus skrev (3 minutter siden): Støtter den. Har fortsatt mareritt av Model S- eierskapet mitt. Den og X og som er mer enn 5 år gamle hadde jeg styrt unna. MÅ det være Tesla så kjøp nyere Model 3 eller Y - de har langt bedre kvalitet enn S/X. Meeen knirkelydene på Y er en enten/eller sak for mange. Prøv bilen! Hørt at nyere Y'er ikke knirker, men en kamerat med sin ett år gamle Y nå har svært irriterende gnisselyder. Han hater meg for at jeg nevnte det for nå hører han ikke annet. Apropos Model S..sjekk ut denne saken på Motor om en som har hatt to Model S. Var ikke akkurat lite han har måttet bytte opp gjennom, så Model S kommer jeg nok til å holde meg unna uansett altså. Tør ikke å ta sjansen på å kjøpe en sånn bil, uansett om mye har blitt forbedret på nyere modeller. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Complexity skrev (21 minutter siden): Ikke vært inne for å smøre de opphengskulene? Min Model 3 var vel inne på recall for å smøre dem, og da forsvant all knirk. Heldigvis ikke noe farlig men litt irriterende lyd (Forøvrig aldri hørt dem på Yene jeg har kjøtt kun 3ere, men kan være tilfeldig) Kan hjelpe å bare massere dem litt og vistnok: https://youtu.be/-k99BSMCUlM?si=TcA6wYpCBCl7sE_e Aner ikke hva han har gjort. Veit at han har snakket med Tesla om det og ikke kommet noen vei.. Men knirkelydene kommer innifra. Sånn gnisseknirking. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar 3 minutes ago, Auto Asmodeus said: Aner ikke hva han har gjort. Veit at han har snakket med Tesla om det og ikke kommet noen vei.. Men knirkelydene kommer innifra. Sånn gnisseknirking. Ahh! Noe annet enn den vanlige knirken da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Den kraftige økningen i skader bekymrer også norske eksperter. Kommunikasjonssjef Bjarne Aani Rysstad i Gjensidige forteller at de har analysert sine skadetall og konklusjonen er klar: Det er en betydelig høyere andel elbiler enn fossilbiler som krasjer på vinterføre. https://dinside.dagbladet.no/motor/disse-far-skylda/82739055 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Har de sjekka 4x4 vs ikke 4x4? For jeg har en teori at det er mer utslagsgivende enn vekt. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Mange skulle nok aldri hatt 4x4. De klarer ikke å mestre det, tror de er konger på vegen fordi bilen kommer frem overalt. Men de skjønner ikke hvor glatt det ofte er, og 4x4 bremser ikke noe bedre enn 2wd. 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars bzzlink skrev (4 timer siden): Har de sjekka 4x4 vs ikke 4x4? For jeg har en teori at det er mer utslagsgivende enn vekt. Du har rett i det, historisk sett er det mer utslagsgivende. Siden 2019 har Tesla toppet statistikken for antall kollisjoner (justert for antall solgte selvfølgelig). Høy effekt, sjåfører som stoler for mye på teknologien og oppmerksomhet-svikt er hovedårsakene ifølge artiklene. Det er både høyest sjanse i prosent for ulykke og dødsulykke i Tesla som er litt ironisk gitt hvor trygge de er. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars 6 hours ago, bzzlink said: Har de sjekka 4x4 vs ikke 4x4? For jeg har en teori at det er mer utslagsgivende enn vekt. Skulle og gjerne ha sett den statistikken brutt opp etter vekt, OG dekkdimensjon. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Kollisjons varselet i bilen(e) mine har redda meg 2 ganger siste 5 år i hvert fall. Som 100% hadde endt i at jeg hadde krasja i den foran, ikke hardt, men det hadde sagt krasj, for jeg satt i mine egne tanker, eller drev med noe annet enn å konsentrere meg om veien. 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars bzzlink skrev (3 timer siden): Kollisjons varselet i bilen(e) mine har redda meg 2 ganger siste 5 år i hvert fall. Som 100% hadde endt i at jeg hadde krasja i den foran, ikke hardt, men det hadde sagt krasj, for jeg satt i mine egne tanker, eller drev med noe annet enn å konsentrere meg om veien. Har reddet meg også fra en pinlig påkjørsel bakfra🤥 I tillegg har den "reddet" meg et par ganger der jeg hadde kontroll, men ventet for lenge med å bremse ned; Hadde nettopp kommet inn i saktegående kø fra akselerasjonsfelt og ville tette luken så godt som mulig... Det kraftige lydvarselet kom, men jeg ville vente liiiiitt til med å bremse.... Det syntes bilen ble for sent og hugget inn full brems! Jeg bokstavelig talt kjente bremsepedalen forsvant under foten! Når en Tesla nødbremser, er det kun full pedal som teller tydeligvis. "Fantombremsingen" er ingenting i forhold. Var ganske flaut å komme inn i en kø på den måten... 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Jeg er usikker på om dette er en oppgradering eller ikke. De har definitivt endret designretning i det siste. Bakluken er veldig stor og flat. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars 19 minutes ago, kremt said: Jeg er usikker på om dette er en oppgradering eller ikke. De har definitivt endret designretning i det siste. Bakluken er veldig stor og flat. En del av grunnen til endringen bak er vist for å forenkle reperasjoner av skader der. Det er jo bra. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Complexity skrev (26 minutter siden): En del av grunnen til endringen bak er vist for å forenkle reperasjoner av skader der. Det er jo bra. Det kan umulig være vanskelig å reparere en karroseriskade på en tesla. De ser jo ut som de er fikset opp i et pakistansk grøfteverksted rett fra fabrikk 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars 27 minutes ago, Trestein said: Det kan umulig være vanskelig å reparere en karroseriskade på en tesla. De ser jo ut som de er fikset opp i et pakistansk grøfteverksted rett fra fabrikk Ok.. Men det gjelder vel i hovedsak den plasten de har montert nederst som skal ta unna små skader og være lettere å erstatte. (Screenshot fra elbil24) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Vet ikke om det passelig å spørre om men hvor har blitt av TS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå