bzzlink Skrevet i går, 11:02 Del Skrevet i går, 11:02 57 minutes ago, Nimrad said: Det bunner ned i at du velger bort en del utstyr i dine konfiger. Elektriske forseter, oppvarmet ratt, ventilerte seter er standard på MY, men må følge i en pakke på 52 tusen i Enyaq eksempelvis. Stusset litt på Enyaq prisen. Den lander på 522' med KUN hengerfeste, og uten vinterhjul hos meg. Og da er den rimelig skrapa for utstyr som du sier, mangler 360 kamera, elektriske seter, ratt varme osv. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet i går, 11:36 Del Skrevet i går, 11:36 0,95% fast i tre år på kjøp av Toyota BZ4X nå. https://www.toyota.no/produkter-og-tjenester/kampanjer-personbil#/no/bz4xawd 1 Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden bzzlink skrev (1 time siden): Stusset litt på Enyaq prisen. Den lander på 522' med KUN hengerfeste, og uten vinterhjul hos meg. Og da er den rimelig skrapa for utstyr som du sier, mangler 360 kamera, elektriske seter, ratt varme osv. Oppvarmet ratt er standardutstyr på Enyaq. Det samme er elektrisk førersete. Med dagens kampanje får man også med vinterhjul på kjøpet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Tesla har kun solgt 9900 biler i Europa i januar 2025. En nedgang på 45% sammenliknet med Januar 2024. Det totale salget i Januar 2025 er på 166.000 elbiler, en økning på 37% sammenliknet med januar 2024 Bare 9900 biler i hele Europa da... det er svakt https://www.tu.no/nyhetsstudio/tesla-salget-stuper-i-europa/71544?showFeed=1 1 3 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Jepp: Med tanke på at elbilandelen generelt er gått opp i Europa så er tallene enda svakere enn de ser ut til. Endret 21 timer siden av Auto Asmodeus 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kan jo ha en sammenheng med at folk har holdt igjen til nye Y i forskjellige varianter blir mulig å kjøpe... 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Om det har sammenheng med faceliften til Y får vi nok svar den første måneden etter at leveringene har startet. Forresten: Hvilken dato regnes som kjøpet i disse statistikkene? Bestillingsdato, fortollingsdato, registreringsdato, leveringsdato? Eller kanskje datoen da VIN registreres? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) Simen1 skrev (7 minutter siden): Om det har sammenheng med faceliften til Y får vi nok svar den første måneden etter at leveringene har startet. Forresten: Hvilken dato regnes som kjøpet i disse statistikkene? Bestillingsdato, fortollingsdato, registreringsdato, leveringsdato? Eller kanskje datoen da VIN registreres? De har nok ikke tilgang til alle produsenters kjøpekontrakter , så tipper det er basert på offentlig kjøretøyregistrering. Endret 20 timer siden av Syar-2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Syar-2003 skrev (9 minutter siden): De har nok ikke tilgang til alle produsenters kjøpekontrakter , så tipper det er basert på offentlig kjøretøyregistrering. Ja er en her inne som alltid påpeker dette når det er gode tall. Kun registrert ikke solgt. Jeg tror fortsatt det blir godt med salg når Y kommer, men ser absolutt ut til at Elon greiene har en effekt. Og det er jo ikke så rart egentlig 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 2 hours ago, Syar-2003 said: Tesla har kun solgt 9900 biler i Europa i januar 2025. En nedgang på 45% sammenliknet med Januar 2024. Det totale salget i Januar 2025 er på 166.000 elbiler, en økning på 37% sammenliknet med januar 2024 Bare 9900 biler i hele Europa da... det er svakt https://www.tu.no/nyhetsstudio/tesla-salget-stuper-i-europa/71544?showFeed=1 Salg eller registreringer? Dersom «alle» bilfabrikantene har spart opp registreringer til over nyttår så er den økningen på 37% falsk… 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden bzzlink skrev (2 minutter siden): Salg eller registreringer? Dersom «alle» bilfabrikantene har spart opp registreringer til over nyttår så er den økningen på 37% falsk… Les artikkelen. Jeg er bare budbringeren. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Simen1 skrev (34 minutter siden): Om det har sammenheng med faceliften til Y får vi nok svar den første måneden etter at leveringene har startet. Forresten: Hvilken dato regnes som kjøpet i disse statistikkene? Bestillingsdato, fortollingsdato, registreringsdato, leveringsdato? Eller kanskje datoen da VIN registreres? Registreringsdato. OFV skriv alltid “registrert”, ikkje “solgt”. Om ein bil var bestilt eit år før registreringsdatoen eller dagen før veit me ikkje. Kun kor mange som vart registrert. https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-januar-2025 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Ingen som har anelse om kontraktsinngangen annet enn den enkelte importør og de tallene holder de med rette for seg selv. Har alltid reagert på at «dette er bilsalget i…»-artikler da ofv’s registreringsstatistikk ikke angir en dritt om salget. men: bilmerker med kort leveringstid fra salg til reg som for eksempel tesla som har kaia full av biler, så vil man kunne anta et og annet.. Endret 19 timer siden av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden bzzlink skrev (5 minutter siden): Salg eller registreringer? Dersom «alle» bilfabrikantene har spart opp registreringer til over nyttår så er den økningen på 37% falsk… Du får ikke levert ut bil og skilt uten å registrere. Det er tross alt "siste hinderet" etter at finansieringen er i boks. I motsetning til registrering i året før årsskiftet der bilen må være ankommet landet, men ikke nødvendigvis klargjort og levert for å unngå avgiftsøkninger ved salg, så må faktisk registreringen være i orden før man kan levere ut. Man har derfor måtte holdt bilene igjen fra kundene, for å få de med på 2025-statistikken. Så, sjekker man registreringene i slutten av 2024, så vil man sannsynligvis finne at flere har levert dårlig (jeg har ikke tilgang til å se). Og så plutselig gjort masse registreringer og derved utleveringer i januar, for deretter å levere noe dårligere i februar. Men sannsynligvis vil nok tallene være endel høyere i 2025 vs 2024 måned for måned. Hindrer selvsagt ikke at "dårlige" utleveringsmåneder fremdeles vil kunne være dårligere enn gode måneder. F.eks. Toyota har levert ut 1104 biler i januar, men foreløpig bare registrert 391 nå i februar, VW har levert ut 789 ID.4 i januar, og bare 359 hittil i februar, og 527 vs 261 av ID.3. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Salget til Toyota stuper! Ned -55% på kort tid! VW’s elbil salg i Norge ned 44% på deres viktigste modell! Massiv økning i Tesla salget i Norge! Model Y fosser frem med 82% økning! /sarkasme Tall hentet fra elbil statistikk.no sammelignet «salget» 1-25. jan mot 1-25 feb. Endret 19 timer siden av bzzlink 3 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden bzzlink skrev (1 minutt siden): Salget til Toyota stuper! Ned -55% på kort tid! VW’s elbil salg i Norge ned 44% på deres viktigste modell! Massiv økning i Tesla salget i Norge! Model Y fosser frem med 82% økning! /sarkasme Tall hentet fra elbil statistikk.no sammelignet salget 1-25. jan mot 1-25 feb. Prooving my point! 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Model 3 tar av i Norge. Jeg sier ikke at alle med tendenser til smal bart og sideskill velger sedan, men her kan man anta et og annet… Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden PanserJohan skrev (5 timer siden): 0,95% fast i tre år på kjøp av Toyota BZ4X nå. https://www.toyota.no/produkter-og-tjenester/kampanjer-personbil#/no/bz4xawd Ein god avtale så lenge du kan unngå den høge renta etter tre år, men den slags tilbod er stort sett teikn på for få solgte bilar. Med sitt veldig snevre elbiltilbod og problemene med bZ4X må dei gjere tiltak for å få solgt meir. Urban Cruiser kan hjelpe på. Dei bør ha lært masse av bZ4X og luka ut på den, men det er ein ganske liten bil. Ein oppdatert bZ4X hadde nok fått fart på ting. Eg vurderer faktisk ein bZ4X, men det måtte blitt brukt. Ny er alt for dyr for det du får, men den hadde eit verditap på 32% første året iht. Dagbladet, så det hjelper på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå