Simen1 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Dassen skrev (49 minutter siden): Det er noen seriøst gode tilbud på elbil for tida. Fristende å bytte ut bil nr 2 med en Ariya 2WD til under 5k i mnd og 0,- i innskudd, eller 6k med 4WD. Det er for mange ukjente variable her til å kunne gjøre fornuftige sammenligninger. Oppgi heller kjøpepris, så kan heller de som har behov for finansiering gjøre en personlig beregning av det. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden oldboy skrev (10 minutter siden): – Skal aldri kjøpe samme merke igjen Dårlig pr dette her for Hyundai Jeg vil påstå det er ennå dårligere PR for Birger N. Haug Drammen. Det er jo ikke Hyundai sin feil at forhandleren oppfører seg så kundefiendtlig at de forsøker å dikte opp at dette er ulike feil bare for å komme unna forbrukerkjøpsloven angående antall forsøk på å rette feil og mangler. Ei heller det urimelige kravat om at kjøper, som har vært uten bil i 3 måneder, skal dekke forhandlers kostnader med å selge mandagsbilen videre. Hvorfor fikset ikke bare Birger N. Haug feilen som førte til flatt batteri gjentatte ganger? Kompetansemangel? Motvilje? Faktureringskåthet? 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Simen1 skrev (9 minutter siden): Jeg vil påstå det er ennå dårligere PR for Birger N. Haug Drammen. Det er jo ikke Hyundai sin feil at forhandleren oppfører seg så kundefiendtlig at de forsøker å dikte opp at dette er ulike feil bare for å komme unna forbrukerkjøpsloven angående antall forsøk på å rette feil og mangler. Ei heller det urimelige kravat om at kjøper, som har vært uten bil i 3 måneder, skal dekke forhandlers kostnader med å selge mandagsbilen videre. Hvorfor fikset ikke bare Birger N. Haug feilen som førte til flatt batteri gjentatte ganger? Kompetansemangel? Motvilje? Faktureringskåthet? Helt enig her, dette skader vel BNH vel så mye. Helt utrolig å påstå at det er forskjellige feil, når det bare er repapasjonsforsøkene som er forskjellige, og tydeligvis feil, og ikke klarte å løse det opprinnelige problemet. Endret 14 timer siden av Snowleopard Tillagt tekst i fet skrift... 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) 1 hour ago, Simen1 said: Jeg vil påstå det er ennå dårligere PR for Birger N. Haug Drammen. Det er jo ikke Hyundai sin feil at forhandleren oppfører seg så kundefiendtlig at de forsøker å dikte opp at dette er ulike feil bare for å komme unna forbrukerkjøpsloven angående antall forsøk på å rette feil og mangler. Ei heller det urimelige kravat om at kjøper, som har vært uten bil i 3 måneder, skal dekke forhandlers kostnader med å selge mandagsbilen videre. Hvorfor fikset ikke bare Birger N. Haug feilen som førte til flatt batteri gjentatte ganger? Kompetansemangel? Motvilje? Faktureringskåthet? De fikser det ikke fordi det er ikke noe fiks.. Ioniq 5 har slitt med dette siden den ble lansert, og nye Ioniq 5N har fortsatt samme problemet.. De bytter ICCU enhet på bilene til en ny utgave og folk er happy å tror ting er fikset nå men den nye utgaven av ICCU er heller ikke god. Endret 13 timer siden av Complexity 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 1 hour ago, Simen1 said: Jeg vil påstå det er ennå dårligere PR for Birger N. Haug Drammen. Det er jo ikke Hyundai sin feil at forhandleren oppfører seg så kundefiendtlig at de forsøker å dikte opp at dette er ulike feil bare for å komme unna forbrukerkjøpsloven angående antall forsøk på å rette feil og mangler. Ei heller det urimelige kravat om at kjøper, som har vært uten bil i 3 måneder, skal dekke forhandlers kostnader med å selge mandagsbilen videre. Hvorfor fikset ikke bare Birger N. Haug feilen som førte til flatt batteri gjentatte ganger? Kompetansemangel? Motvilje? Faktureringskåthet? Det kan jeg til dels være enig i. Det er dobbelt synd da jeg eide en vanlig Ioniq av den elektriske varianten i et par år og det var en knirkefri opplevelse, så hadde lenge en Ioniq 5 i kikkerten. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Første generasjon ionic var jo en kanon bil. Eneste er vel litt begrensede egenskaper på vinter. Men lading, rekkevidde. Laaaaangt foran min leaf som ble kjøpt på samme tid. 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Simen1 skrev (3 timer siden): Det er for mange ukjente variable her til å kunne gjøre fornuftige sammenligninger. Oppgi heller kjøpepris, så kan heller de som har behov for finansiering gjøre en personlig beregning av det. Var snakk om leasing dette. Om du er i markedet, så bør du ta en titt på prisene selv. Veldig mye gunstige tilbud ser jeg. Jeep Avenger, Fiat 600, ID3, Ariya, ID4 og fler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 21 minutes ago, Dassen said: Veldig mye gunstige tilbud ser jeg. Jeep Avenger Totalkostnad på 185 tusen for å leie en bil til 339 tusen i 3 år. De mener altså at bilen er verdt kun 154 tusen etter 3 år og 36 tusen km. Personlig sliter jeg med å se at dette er gunstig, men for BOS og DNB kan det sikkert være det.... 5 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden kremt skrev (11 minutter siden): Totalkostnad på 185 tusen for å leie en bil til 339 tusen i 3 år. De mener altså at bilen er verdt kun 154 tusen etter 3 år og 36 tusen km. Personlig sliter jeg med å se at dette er gunstig, men for BOS og DNB kan det sikkert være det.... Hadde aldri leaset en bil privat. Bedrifter kan utgiftsføre alt og får momsen tilbake. 2 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden kremt skrev (16 minutter siden): Totalkostnad på 185 tusen for å leie en bil til 339 tusen i 3 år. De mener altså at bilen er verdt kun 154 tusen etter 3 år og 36 tusen km. Personlig sliter jeg med å se at dette er gunstig, men for BOS og DNB kan det sikkert være det.... I regnestykket baserer du på å lease hos noen som hverken har kostnader eller fortjeneste? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede-biler/vw/volkswagen-gaar-haard-tid-i-moede-0-nye-elbiler-indtil-2026/?fbclid=IwY2xjawH-ERNleHRuA2FlbQIxMQABHYOy8M9jZhoC9HvXkVOsFsVRvCf_s-YFm2a6PveYd4Sx0j1rwCW1Mytl5g_aem_LaRUHi69SzJuf9UT9pJ4WQ Volkswagen står over for udfordrende tider uden planer om at lancere nye elbiler før 2026. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Dassen skrev (1 time siden): Var snakk om leasing dette. Om du er i markedet, så bør du ta en titt på prisene selv. Veldig mye gunstige tilbud ser jeg. Jeep Avenger, Fiat 600, ID3, Ariya, ID4 og fler. Jeg er ikke interessert i å få et tall ut fra en magisk boks fra bankene. Hvis vi skal diskutere priser og gode tilbud vil jeg vite faktisk pris. Så kan de som vil kverne det tallet gjennom bankenes magiske bokser. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 2 hours ago, Jotun said: Første generasjon ionic var jo en kanon bil. Eneste er vel litt begrensede egenskaper på vinter. Men lading, rekkevidde. Laaaaangt foran min leaf som ble kjøpt på samme tid. Ja det er ingen Land Cruiser, men til mitt bruk så holdt det godt. Endte opp med en Kia e-niro etterpå. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden En leasingkampanje er også et tilbud. Om du ikke er interessert i den type bilhold, så har du mulighet til å overse innlegget mitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå