Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (33 minutter siden):

Om en ser på dette som et helt isolert tilfelle kan en kanskje kjøpe forklaringen om at det var ett uhell, et PR stunt, overentusiasme, dårlig koordinasjon på grunn av Aspergers eller hva enn andre unskyldninger Elon Musk fansen har funnet på. Men for en uke siden gikk Musk ut med offentlig støtte til det særdeles brune tyske partiet Alternative für Deutschland, med en beskrivelse om at dette er det eneste partiet som kan redde tyskland. Pushing av sin "MEGA" make europe great again, og generelt sine konstante flørtinger med ytre høyre både i USA og Europa. For så å bare gå på scenen under innsettelsen av Trump å kjøre en ganske så tydelig sieg heil 2 ganger tett etterfulg av hverandre. 

Ordtaket  "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck" passer bra inn her. Forstår dog at det er en hardt å se noen en beundrer ha en slik utvikling som dette, jeg beundret og Musk og det han hadde oppnådd før jeg og men nå har masken falt og en får virkelig se hva denne mannen står for. 

Dette har intet med mitt personlige syn på Elon Musk å gjøre. Men det må gå an å la være å hoppe på første og "beste" forklaring før man får litt mere kontekst eller bakgrunnsinfo, eller se gjennom hele seansen, før man hopper til konklusjoner.

Som jeg har prøvd å hinte til, så har ikke jeg noen nesegrus beundring for mannen, selv om han har vært dyktig på å få i gang Tesla, både bilene og selskapet, tross mye utfordringer på veien, og at dette om ikke verken startet eller definerte starten på elbilrevolusjonen, så har han vært med på å speede opp prosessen temmelig kraftig.

Sånn angående det ordtaket, så er det greit å minne på at det finnes dyr (og mennesker) som lever på å etterligne andre dyr, enten for å lokke til seg byttedyr eller som overlevelsesinstinkt/strategi! Så jeg foretrekker å ikke hoppe til "første og beste" forklaring, men prøver heller å se det større bildet først. Og ser jeg ikke det, så synes jeg det er bedre å avvente litt, fremfor å være en sau som følger flokken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, DrAlban3000 said:

Hehe, la meg dra frem et 80 år gammelt eksempel hvor alle involverte er døde.

Vel, det gjelder SS også. Og det blir altså fortsatt vektlagt. Er det bedre å kjøre rundt med VW enn SS på bilen?

Jeg synes heller ikke noe særlig om Musks oppførsel. Men jeg velger å følge Norges Bank mhp. hvilke selskaper som skal boikottes. I realiteten har jo Tangen gitt oss alle minst 5 Tesla aksjer hver. Og så lenge Musk ikke har aksjemajoritet, så er vi vel i samme båt. Eller samme bil.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

Ah, ignore funksjonen er digg.

Synes ikke man skal skamme seg over noe Musk sier om man kjører Tesla. På samme tid synes jeg det er en helt legit grunn å velge noe annet.

Både og. Tesla er ikke min smak når det gjelder bil, det har jeg gjort tydelig, men har tidligere ikke hatt noe i mot merket, var tidlig fascinert av Musk og leste alt jeg kom over om ham. For min del snudde det med streiken i Sverige, og har etter det sagt at det er ikke et merke jeg på noen måte er villig til å støtte, uansett hvilke biler de kommer med. Jeg sa imidlertid i høst at det ikke er noen god grunn til å boikotte Tesla selv om Musk støttet Trumps valgkamp. Trump er en usmaklig fyr, men han er en lovlig valgt president i et demokratisk land.

Når det er sagt. De som kjøper Tesla etter de siste ukenes hendelser, bør så absolutt kjenne litt på skam, og tenke litt over hvilke signal de sender.

Når det kommer til "ignore"-funksjonen, så synes jeg den er barnslig. Hvis en ikke tåler å høre hva meningsmotstandere sier, så bør en holde seg unna et åpent forum. Ekkokammere finnes det nok av.

Endret av AL123
  • Liker 6
Lenke til kommentar
AL123 skrev (22 minutter siden):

Både og. Tesla er ikke min smak når det gjelder bil, det har jeg gjort tydelig, men har tidligere ikke hatt noe i mot merket, var tidlig fascinert av Musk og leste alt jeg kom over om ham. For min del snudde det med streiken i Sverige, og har etter det sagt at det er ikke et merke jeg på noen måte er villig til å støtte, uansett hvilke biler de kommer med. Jeg sa imidlertid i høst at det ikke er noen god grunn til å boikotte Tesla selv om Musk støttet Trumps valgkamp. Trump er en usmaklig fyr, men han er en lovlig valgt president i et demokratisk land.

Når det er sagt. De som kjøper Tesla etter de siste ukenes hendelser, bør så absolutt kjenne litt på skam, og tenke litt over hvilke signal de sender.

Når det kommer til "ignore"-funksjonen, så synes jeg den er barnslig. Hvis en ikke tåler å høre hva meningsmotstandere sier, så bør en holde seg unna et åpent forum. Ekkokammere finnes det nok av.

Hvorfor må de føle skam?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke en egen tråd hvor man kan diskutere all slags politikk og etikk innenfor bilbransjen? Direkte slitsomt å se side inn og side ut med politikk i en biltråd synes nå jeg.

Burde vært diskutert i en egen tråd, for jeg skjønner jo det er et hett tema, og kanskje spesielt nå med de siste hendelsene som har vært..Musk, kinabiler etc..

Endret av Iterion
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Føler at dette er hyper relevant egentlig. Om det er noe denne tråden har lært meg de siste sidene er at det er svært mange som er direkte ignorante når det kommer til bilvalg, og det er dessverre slik nå at mange av de tingene vi kjøper kan ha et grelt politisk bakteppe som man bør bevisstgjøre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (23 minutter siden):

Hvorfor må de føle skam?

Ikke må, bør. Fordi de direkte og indirekte velger å gi sin støtte til en høyreekstrem rasist som både på egenhånd og som en sentral del av USAs nye ledelse gjør sitt ytterste for å underminere demokrati, rettsvesen og pressefrihet i den vestlige verden. Feks...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Iterion skrev (22 minutter siden):

Er det ikke en egen tråd hvor man kan diskutere all slags politikk og etikk innenfor bilbransjen? Direkte slitsomt å se side inn og side ut med politikk i en biltråd synes nå jeg.

Burde vært diskutert i en egen tråd, for jeg skjønner jo det er et hett tema, og kanskje spesielt nå med de siste hendelsene som har vært..Musk, kinabiler etc..

Ja, politikk er vanskelige greier, men følg med, så plukke du nok opp noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 minutt siden):

Ja, politikk er vanskelige greier, men følg med, så plukke du nok opp noe.

Hehe prøve å lære av en tulling som deg kanskje, zZzZ.  Dette er ikke en politikk tråd da luringen. 

Auto Asmodeus skrev (13 minutter siden):

Føler at dette er hyper relevant egentlig. Om det er noe denne tråden har lært meg de siste sidene er at det er svært mange som er direkte ignorante når det kommer til bilvalg, og det er dessverre slik nå at mange av de tingene vi kjøper kan ha et grelt politisk bakteppe som man bør bevisstgjøre.

Og det kommer det nok til å være uansett, så who cares? Folk flest gir jo blaffen i det politisk bakteppet når de handler seg bil, og andre ting. Det være seg en kinesisk bil, handle fra Temu e.l. Kan godt hende dette Musk stuntet og hans støtte til Trump kommer til å påvirke Tesla salget negativt i fremtiden, men den mannen kommer fortsatt til å være blant verdens rikeste…🤷🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Jotun skrev (13 minutter siden):

Hva med en tråd der sutrete gamle gubber klager over absolutt alt med en Tesla? 🤔

Evt en tråd der de voksne i rommet forteller drittungene litt grunnlegende om hvordan både biler og verden fungerer? Som denne feks? Ta det med ro. Kommer nok snart en helt upartisk moderator og sletter alle innlegg som ikke har med "ting fra Temu med dobbeltsidig tape som man kan klistre på innsiden av en Tesla" å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Iterion skrev (2 minutter siden):

Hehe prøve å lære av en tulling som deg kanskje, zZzZ.  Dette er ikke en politikk tråd da luringen. 

Når jeg leser trådene dine, så er det åpenbart at du har mye å lære om både bil og politikk fra ganske mange her inne. Politikk og elbil hører sammen. Uten bevist politikk hadde vi hatt minimalt med elbiler i Norge, og denne tråden ville neppe eksistert.

Iterion skrev (2 minutter siden):

Og det kommer det nok til å være uansett, så who cares? Folk flest gir jo blaffen i det politisk bakteppet når de handler seg bil, og andre ting. 

Det er jo det som er problemet, og det er det vi diskuterer. At du kaller det "Musk stuntet" viser jo åpenbart at du selv bør skrive mindre og lese mer....

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er utrolig hvordan noen her inne får lov til å avspore absolutt alle trådene de er aktive i samt bryte reglene regelmessig uten konsekvenser. 

Peker ikke på noen, men tror det er åpenbart for flere hvem det er.

Jeg sier det nok en gang, sannsynligvis uten at det hjelper noe. Kan vi lage en Elon Musk tråd? Der folk kan rase og styre på slik at vi i denne tråden kan fortsette å diskutere elbiler samt i mange andre tråder? På forhånd, takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

I den sikkerhetspolitiske situasjonen vi er i nå så griper politikk og elbil ennå sterkere inn i hverandre enn det har gjort før. De som bruker en årslønn på et produkt fra Kina eller Musk burde bli mer klar over at en så stor sum påvirker sikkerhetssituasjonen til sine medborgere, landet. Hvis ikke så bør staten gripe inn og påtvinge det med forbud eller tollsatser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Jeg sier det nok en gang, sannsynligvis uten at det hjelper noe. Kan vi lage en Elon Musk tråd? Der folk kan rase og styre på slik at vi i denne tråden kan fortsette å diskutere elbiler samt i mange andre tråder? På forhånd, takk!

Det er jo den samme sytingen fra deg hvis man prøver å diskutere tekniske aspekter rundt Tesla i Teslatråden også. Det samme gjelder hvis man prøver å diskutere Teslas produktstrategi. Og nå skal du også dedikere hva man skal diskutere i denne tråden? Ingen får tilfredstilt alle sine ønsker om hva trådene skal handle om til enhver tid, det er en del av dynamikken til et forum. Dette er en elbiltråd der det ikke er lagt spesielle føringer, og da bør man tåle ulike aspekter rundt elbil. Synes jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Jotun skrev (28 minutter siden):

Sånn uavhengig av tema så er det en person i denne tråden eg overhodet ikke er interessert i å lære noe av. Eller som blir mer korrekt å si: bli belært. 

Sucke for en hovmodig blære du er 🙈

Når en kommer med helt unødvendige spydige innlegg selv, så må en tåle tilsvarende svar. Ikke min feil at du suger på sarkasme 😉 . Diskuter temaet saklig, så skal du se du får helt andre svar 🙂 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...